با یک عملکرد ساده عمر باتری لپ تاپ خود را تا ۲ برابر افزایش دهید

با یک عملکرد ساده عمر باتری لپ تاپ خود را تا ۲ برابر افزایش دهید
  • 1395/9/23
  • زهرا معبودی
  • 0

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تا چه میزان به شیوه درست و صحیح از باتری گجت خود استفاده می نمایید؟ در این مطلب قصد داریم شما را با ساده ترین روش برای افزایش طول عمر مفید باتری لپ تاپ اپلی تان آشنا نماییم با گویا آی تی همراه باشید.

در صورتی که علاقه زیادی به وب گردی و به خصوص با مرورگر کروم خود دارید می توانید با بیتن تب های بی استفاده مقدار بسیاری زیادی در مصرف باتری خود و افزایش طول عمر آن صرفه جویی نمایید. مرورگر گوگل کروم به گونه ای طراحی شده است که در زمان اجرای هر تب در پس زمینه به شما امکان جابه جایی هرچه سریع تر در بین آن ها را می دهد. آیا فکر می کنید این موضوع می تواند بر روی میزان باتری مصرفی شما تاثیر گذار باشد؟

در حالت عادی، شما تنها قادرید تب‌ ها را به شکل تصادفی و دلخواه ببندید، اما با این روش می توانید روی عملکرد خود تمرکز بهتر و مفیدتری داشته ‌باشید.

برای شروع کار بایستی با کلیک بر روی آیکون سه خط گوشه بالا و سمت راست پنجره کروم، منو را باز نمایید. از این بخش “More Tools” و سپس “Task Manager” را انتخاب کنید.

batrry-manager2

با انتخاب این گزینه شما به صفحه ای دسترسی خواهید یافت که عملکردی مشابه تسک‌ منیجر ویندوز یا اکتیویتی‌ مانیتور OS X را داراست و تمامی موارد مربوط به گوگل کروم در آن قابل مشاهده و دسترسی خواهد بود.

این تب به شما امکان مشاهده تمامی تب های مرورگر و پردازش های در جریان آن را می دهد. در این بخش می توانید با مراجعه به بخش CPU usage نگاهی به میزان باتری مصرفی در بخش های مختلف بیاندازید. برای این منظور  روی قسمت “CPU” در بالا کلیک کرده تا مدیر وظایف، پردازش‌ ها را مرتب نماید. حال می ‌بایست پردازش ‌‌هایی را که بیشترین مصرف باتری را دارند، از بین ببرید. بدین وسیله ممکن است حتی کامپیوتر شما اجرای سریع‌ تری را به مقدار کمی نسبت به قبل داشته ‌باشد.

batrry-manager2

حال سیستم خود را با گذشته مقایسه کنید و ببینید که تا  چه میزان توانسته اید در مصرف باتری آن صرفه جویی نمایید. این ترفند کاربردی گاهی تنها با حذف یک تب می تواند به افزایش طول عمر باتری دستگاه ما تا ۲ برابر کمک کند. همواره می توان با بررسی تب های پر مصرف و برنامه هایی که حجم زیادی از باتری شما را در پس زمینه مصرف می کنند به عملکرد بهتر سیستم خود کمک نمایید. بنابراین در صورتی که بار دیگر با کاهش سریع باتری دستگاه مواجه شدید بهتر است این عملکرد را انجام داده و حداقل تا ۲۰ درصد بیشتر در مصرف باتری دستگاه خود صرفه جویی نمایید.

این ترفند می تواند در بسیاری از مواقع بسیار کاربردی و مفید عمل نماید بنابراین در صورتی که آموزش این ترفند برای شما مفید بوده است نظرات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین می توانید با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود این مطلب کاربردی را به دیگر دوستان خود آموزش دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *