لامبورگینی Aventador S رونمایی شد

لامبورگینی Aventador S رونمایی شد
  • 1395/9/30
  • زهرا معبودی
  • 0

لامبورگینی آونتیدور اس مدل ۲۰۱۷ که پرچمدار جدید شرکت است از بهار آینده با برچسب قیمت ۲۷۱,۱۴۶ هزار پوند در بازار انگلستان موجود خواهد شد.

طراحی

۲۰۱۷-lamborghini-aventador-s-revealed-730bhp-2

با سپر جلویی جدید و تهاجمی تر که به گونه ای طراحی شده است که هوا را بیشتر از خود عبور دهد، این سپر جدید ۱۳۰% درصد بیشتر فشار به زمین در دماغه خودرو ایجاد می کند.

در پشت نیز باله عقبی را می تواند در سه جهت تنظیم کرد و نیروی فشار به زمین را تا ۵۰% افزایش داد و در لیز ترین تنظیمات خودرو نیز تا ۴۰۰% از لیز خودرن آن جلوگیری کرد.

موتور و گیربکس

۲۰۱۷-lamborghini-aventador-s-revealed-730bhp-2

موتور ۶٫۵ لیتری V12 این خودرو هم اینک ۷۳۰ اسب بخار نیرو تولید می کند که ۴۰ اسب بخار از برادر کوچکش بیشتر است  و گشتاوری معادل ۵۰۹ پوند بر فیت خواهد داشت. این مدل جدید می تواند در ۲٫۹ ثانیه از صفر به ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) برسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۷ مایل بر ساعت (۳۵۰ کیلومتر بر ساعت) می باشد.

برای رسیدن به این آمار و ارقام لامبورگینی زمان بندی سوپاپ ها و سیستم ورودی هوا و بنزین خودرو را تنظیم کرده است و در همین حال دور موتور را نیز از ۸۳۵۰ دور بر دقیقه به ۸۵۰۰ افزایش داده است.

نیروی موتور توسط دو دیفرانسیل و گیربکس هفت سرعته Shifting Rod ساخت لامبورگینی بین هر چهار چرخ تقسیم می شود و دود موتور نیز از از اگزوزی که ۲۰% از مدل پیشین سبک تر است خارج می شود.

وزن کلی خودرو ۱۵۷۵ کیلوگرم است، تقریبا مشابه با برادر کوچکتر اش یعنی آونتیدور اما تقسیم قدرت به وزن خودروی بیشتری دارد، ۴۶۳ اسب بخار به ازای هر تن که نسبت به قبل ۲۵ اسب بخار بیشتر شده است.

شاسی

۲۰۱۷-lamborghini-aventador-s-revealed-730bhp-2

خودرو مثل قبل حول یک بدنه فیبر کربنی ساخته شده اما این بار از سیستم فرمان گیری چهار چرخ بهره می برد، این نخستین بار است که خودرویی از لامبورگینی از همچین سیستمی استفاده می کند.

گفته می شود که این سیستم چابکی و ثبات خودرو در سرعت های بالا را بهبود می بخشد و همچنین در فرمان گیری و دور زدن در سرعت های پایین نیز تاثیر گذار خواهد بود.

میله فشار ها و سیستم تعلیق مغناطیسی-رئولوژیکی خودرو نیز پاسخگویی سریع تری از خود ارائه می کنند و همچنین سیستم تعدیل متغیر و مداوم و فنر های عقبی خودرو برای کمک به فرمان گیری چرخ های عقبی بهینه سازی شده اند.

علاوه بر این شرکت مدعی است که سیستم الکترونیکی ثبات و تعادل خودرو نیز قابلیت های جدیدی دارد که به آن امکان واکنش دادن سریعتر را می دهد و همچنین لامبورگینی سیستم چهار چرخ متحرک خودرو را طوری تنظیم کرده است که ۹۰% از گشتاور موتور به چرخ های عقبی منتقل شود.

تکنولوژی

۲۰۱۷-lamborghini-aventador-s-revealed-730bhp-2

سیستم Ego جدید که به سه حالت رانندگی  Strada (Street) که برای جاده های معمولی است و Sport و Corsa (Race) افزوده شده است به راننده این امکان را می دهد که به صورت دلخواه تنظیمات موتور و تعلیق خودرو را به صورت جداگانه تغییر دهد.

کابین همچنین به یک صفحه لمسی TFT مجهز شده است که برنامه اپل کار پلی به صورت پیش فرض بر روی آن نصب می باشد.

مدیل عامل لامبورگینی استفانو دومنیکالی می گوید “این خودرو نسل جدیدی از آونتیدور و همچنین نمایشی از پیشرفت های توسعه و ساخت خودرو های سوپر اسپرت در زمینه های تکنولوژی و عملکرد می باشد. آونتیدور اس طرحی آینده نگر، تکنولوژی روز و دینامیک رانندگی ای در توازنی خالص دارد و مفهوم خودرو های سوپر اسپرت را به مرحله جدیدی می برد.”

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *