گوشی اندرویدی نوکیا Z2 پلاس در آزمون گیک‌بنچ رویت شد

گوشی اندرویدی نوکیا Z2 پلاس در آزمون گیک‌بنچ رویت شد
  • 1395/9/30
  • مقدم
  • 0

گمانه‌زنی‌ها در رابطه با گوشی‌های اندرویدی نوکیا با نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی رسمی آن‌ها، در حال افزایش است و درست پس از مدتی از انتشار تصاویر مربوط به گوشی پرچم‌دار اندرویدی نوکیا P، به تازگی گوشی اندرویدی جدید نوکیا Z2 پلاس در آزمون گیک‌بنچ رویت شده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

نتایج به‌دست‌آمده از گوشی اندرویدی نوکیا زد ۲ پلاس، مشخصات‌فنی آن‌را فاش نکرده است اما با توجه به نتایج به‌دست‌آمده از بررسی عملکرد تک هسته پردازشی و تمامی هسته‌های پردازشی چیپ‌ست مورداستفاده در این گوشی، انتظار داریم که نوکیا زد ۲ پلاس به عنوان یک گوشی رده‌بالا با مشخصات‌فنی قدرت‌مند عرضه شود.

به‌نظر می‌رسد که گوشی نوکیا زد ۲ پلاس به تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام با چهار هسته پردازشی ۶۴ بیتی مجهز خواهد بود و باید گفت که این تراشه، دومین چیپ‌ست قدرت‌مند کوالکام پس از تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ محسوب می‌شود که فرکانس کاری هسته‌های آن در مقایسه با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۲۰ بیشتر است.

نوکیا Z2 پلاس

گوشی اندرویدی نوکیا زد ۲ پلاس، هم‌چنین به چهار گیگابایت حافظه رم مجهز شده و سیستم‌عامل اندروید مارشمالو ۶٫۰٫۱ گوگل بر روی آن، جلب‌توجه می‌کند. نتایج به‌دست‌آمده از بررسی تک هسته پردازشی چیپ‌ست به کار گرفته شده در آن، امتیازی نزدیک به ۲۱۵۶ را برای این محصول فاش می‌کند. هم‌چنین، نوکیا زد ۲ پلاس در بررسی تمامی هسته‌های بررسی سیستم‌روی‌تراشه آن، امتیاز خیره‌کننده ۵۲۱۷ را به ثبت رسانده است. در کنار این موضوع، به‌نظر می‌رسد که فرکانس کاری هسته‌های پردازشی بر روی ۱٫۷۷ گیگاهرتز تنظیم شده باشد.

در حال‌حاضر، نمی‌توان بین نوکیا زد ۲ پلاس، نوکیا C1 و نوکیا P نقطه مشترکی یافت اما احتمال می‌دهیم نوکیا زد ۲ پلاس در صورت عرضه، قیمت کم‌تری نسبت به نوکیا C1 و نوکیا P داشته باشد زیرا شایعات نشان می‌دهد که نوکیا P به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز شده است و نوکیا C1 با تراشه اسنپدراگون ۸۳۰ در نیمه دوم سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهد شد زیرا تراشه اسنپدراگون ۸۳۰ در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ به صورت انبوه تولید می‌شود.

براساس شایعات منتشرشده، شرکت HMD Global در سال آینده، دو گوشی رده‌بالا ارائه می‌دهد که یک مدل به چهار گیگابایت حافظه رم و مدل دیگر به شش گیگابایت حافظه رم مجهز شده است.

انتظار می‌رود یکی از این دو محصول، گوشی اندرویدی نوکیا C1 باشد زیرا شایعات از چهار گیگابایت حافظه رم برای آن، حکایت دارند. در کنار این موضوع، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه این گوشی در سه نسخه با ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد و هم‌چنین، اعلام شده است که سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ به صورت پیش‌فرض، در این محصول به کار گرفته خواهد شد.

دوربین اصلی دوگانه متشکل از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی و لنز ۱۶ مگاپیکسلی، از جمله دیگر شایعاتی است که برای نوکیا C1 منتشر شده. در کنار این مشخصات، هم‌چنین اعلام شده است که نوکیا C1 به یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‎های تصویری مجهز خواهد بود.

در رابطه با نوکیا P نیز، باید گفت که این محصول از یک نمایشگر Quad HD  استفاده می‌کند و طراحی آن به گوشی وان‌پلاس ۳ بسیار نزدیک خواهد بود. شاتر ۲۳ مگاپیکسلی با لنزهای کارل زایس و شش گیگابایت حافظه رم، از دیگر مشخصاتی است که در حال‌حاضر در رابطه با نوکیا P می‌دانیم.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *