ال‌جی جی ۵ به عنوان تعمیرپذیرترین گوشی‌ در سال ۲۰۱۶ لقب گرفت

ال‌جی جی ۵ به عنوان تعمیرپذیرترین گوشی‌ در سال ۲۰۱۶ لقب گرفت
  • 1395/10/4
  • مقدم
  • 0

زمانی‌که یک گوشی خریداری می‌کنیم، فاکتورهای زیادی است که باید آن‌ها را پیش از انتخاب یک گوشی هوشمند جدید در نظر بگیریم. جدا از مشخصات‌فنی و سیستم‌عامل، موارد مهم دیگری نیز هست که اکثراً در هنگام خرید یک گوشی هوشمند جدید، به آن توجه نمی‌کنیم و از جمله آن‌ها باید به تعمیرپذیری یا قابل تعمیربودن محصول مدنظرمان اشاره کرد زیرا شاید بسیاری تمایل نداشته باشند تا پس از یک اتفاق سهوی، گوشی هوشمند خود را برای همیشه به فراموشی بسپارند.

به همین جهت، سایت iFixit به‌تازگی لیست تعمیرپذیرترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است و در میان محصولات این لیست، ال‌جی جی ۵ به عنوان تعمیرپذیرترین گوشی سال جلب‌توجه می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

براساس اطلاعات منتشرشده توسط iFixit، گوشی ال‌جی جی ۵ با کسب امتیاز ۸ از ۱۰، بیش از هر گوشی هوشمند دیگری در سال ۲۰۱۶ تعمیرپذیری دارد. البته در این امتیاز، قابلیت نیمه‌ ماژولار بودن گوشی ال‌جی جی ۵ چندان بی‌تاثیر نبوده است. گوشی پرچم‌دار پیکسل گوگل و آیفون ۷ شرکت اپل با کسب امتیاز ۷ از ۱۰، به طور مشترک در جایگاه دوم تعمیرپذیرترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۶ قرار دارد. به‌عنوان گوشی‌هوشمندی که کم‌ترین میزان تعمیرپذیری را دارد، گوشی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج سامسونگ با کسب امتیاز ۳ از ۱۰، افتخار آفریده است!

وب‌سایت iFixit در رابطه با گوشی پرچم‌دار نیمه اول ۲۰۱۶ ال‌جی، ادعا می‌کند که نیمه ماژولاربودن گوشی ال‌جی جی ۵ در میزان قابل‌توجه تعمیرپذیری آن بی‌تاثیر نبوده است و این موضوع، باعث می‌شود تا تعویض برخی از قطعات به سهولت انجام بگیرد.

در بررسی تعمیرپذیری گوشی ال‌جی جی ۵ مشخص شده است که در این گوشی، از چسب و پیچ چندانی استفاده نشده و به همین جهت، بازکردن گوشی ساده است. با این‌حال، در صورتی‌که بخشی از نمایشگر آسیب ببیند، باید کل ماژول مربوط به صفحه‌نمایش تعویض شود و این موضوع، هزینه بیشتری در هنگام تعویض برای‌تان به همراه دارد زیرا صفحه‌نمایش مونتاژ شده است و تعویض برخی از قسمت‌های آن، امکان‌پذیر نیست.

iphone-7-plus-teardown-640x480

در رابطه با تعمیرپذیری گوشی‌ آیفون ۷ شرکت اپل نیز باید گفت که تعویض باتری در صورت لزوم در این گوشی، به سهولت انجام می‌شود و هم‌چنین، دکمه لمسی Home از آنجایی‌که ثابت است و حرکت نمی‌کند، پس از مدتی استفاده، مشکل‌ساز نخواهد شد. اگر پیش‌تر از مدل‌های قدیمی‌تر آیفون استفاده کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که دکمه لمسی Home ممکن است پس از مدتی خراب شود و نیاز به تعویض آن خواهید داشت که البته در کشور ما، هزینه تعویض آن بسیار زیاد است.

با این‌حال، گوشی پرچم‌دار جدید آیفون ۷ شرکت اپل از نظر میزان تعمیرپذیری، سختی‌هایی را نیز با خود به همراه دارد و به دلیل روش‌هایی که شرکت اپل برای ضدآب کردن گوشی‌ هوشمند جدید خود به کار گرفته است، تعمیر برخی از اجزای حیاتی و مهم گوشی مانند صفحه‌نمایش در مقایسه با مدل‌های گذشته، دشوارتر خواهد بود. هم‌چنین، شرکت اپل از پیچ‌ سه سو در گوشی هوشمند آیفون ۷ استفاده کرده است که نیاز به استفاده از چهار نوع پیچ‌گوشی مختلف دارد و این موضوع، باعث می‌شود تا سرعت تعمیرکار در هنگام تعمیر آیفون جدید اپل، کاهش پیدا کرده و تعمیرشدن دستگاه کمی دشوار به نظر برسد.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *