چگونه یک کسب و کار خانگی موفق را پایه ریزی کنیم؟

چگونه یک کسب و کار خانگی موفق را پایه ریزی کنیم؟
  • 1395/10/8
  • زهرا معبودی
  • 0

کسب و کار خانگی آنقدر ها هم که فکر می کنید سخت نیست. شمار افرادی که این روزها خود را از اداره جات و کارهای وقت گیر دور می کنند روز به روز بیشتر می شود. مثلا یک آمار از آمریکا چنین می گوید که حدود ۲۳ میلیون نفر در آمریکا دارای کسب و کار خانگی هستند که حتی یک شریک هم ندارند. حتی در گزارش ها چنین آمده که افرادی هستند که یک کسب و کار میلیون دلاری را تنها از روی میز آشپزخانه شان مدیریت می کنند. پس این یک رویا نیست و شما می توانید کسب و کار خانگی تان را راه اندازی کنید اما نکته مهم این است که این کسب و کار را ادامه دهید.

مزیت کسب و کار خانگی این است که بیشتر می توانید اوقاتتان را صرف خانواده و زندگی تان کنید. کار خانگی محدودیت زا نیست و شما می توانید کسب و کارتان را همه جا به همراه تان ببرید. از آن جا که این دسته از کسب و کارها بیشتر توسط رایانه مدیریت می شود، امتیازهای زیادی دارد.

اما شماری از افراد هم هستند که بعد از مدتی کار کردن به صورت کار در خانه یا دور کاری، کسب خود را رها می کنند. گویا آی تی در این مقاله قصد دارد با بررسی معضل هایی که در مقابل کسب و کار خانگی وجود دارد علاقمندان به این شغل ها را سر کار خود نگه دارد.

home business

 

۱انگیزه داشته باشید

بسیاری از افراد تنها به خاطر پول کار می کنند. اگر روزی درآمد شما کاهش پیدا کند، ممکن است دلسرد شوید و فکر رها کردن کار خود باشید. همیشه یک انگیزه داشته باشید تا در مواقع چالش زاد بتواند شما را در میدان نگهدارد.

۲. برون‌سپاری  را تجربه کنید

برخی کارها برای کسب و کارهای خانگی وجود دارند که عموما زمان بر و حوصله مند هستند. توصیه ما این است که در صورتی که مدیریت چنین کارهایی را بر عهده دارید، آن ها را به افرادی بدهید که وقت بیشتری دارند و از پس آن کار ها به راحتی بر می آیند.

۳.  کارهای بزرگ را روزمره انجام دهید

دقت کنید که چه کارهایی می تواند به شما کمک کند تا کسب و کارتان را سریع تر رشد دهید. هر روز یکی دو کار مهم را انجام دهید. این مدل کار کردن هم کسب و کارتان را سریع رشد می دهد و هم اینکه موجب می شود که شما بتوانید انگیزه خود را حفظ کنید. اگر بخواهید کارهای زیادی را با هم انجام دهید این می تواند به شکست شما بینجامد.

۴.  زمان بندی را رعایت کنید

home business

در زندگی افرادی که به صورت دورکاری یا در منزل کار می کنند عوامل مخل زیادی وجود دارد که می تواند طرح ها و برنامه هایشان را تحت شعاع قرار دهد. در چنین شرایطی باید برنامه ریزی های اصولی صورت بگیرد و اولویت های کاری نیز لحاظ شود تا بتوان مسیر موفقیت را دنبال کرد و به هدف رسید.

۵. خیالبافی نکنید

اگر می خواهید کارآفرینی در منزل را تجربه کنید باید حتما به فکر دوری از تفریحات و زندگی عادی تان تا چند وقت باشید. باید پشت لپ تاپ بنشینید و کسب و کارتان را مدیریت کنید.

۶. آینده تان را خودتان رقم می زنید.

پیشرفت شما در کسب و کار خانگی و شخصی به قدر همت خودتان است. چرا که نه مدیری وجود دارد که بخواهید از او پیروی کنید و نه شرایط سخت و آزار دهنده ای وجود دارد که بخواهید تحت جو آن خودتان را به کار مشغول کنید.

۷. به موضوعات مهم یعنی تولید و فروش بیشتر فکر کنید

در کسب و کار خانگی دو موضوع مهم وجود دارد. یکی تولید و دیگری فروش.

باید تمام فعالیت های روزمره تان با این دو اصول هماهنگ باشد. بزرگی می گفت فروش همه چیز را درست می کند. وقتی که میزان فروش شما بالا برود، انگیزه کاری تان هم بیشتر می شود و هرچه بیشتر کار کنید بیشتر می فروشید. آیا غیر از این است؟

home business

۸. بیاموزید

به این فکر کنید که چه چیزی می تواند کسب و کارتان را به جلو براند. ممکن است لازم باشد خدمات به مشتری ها را بیاموزید یا اینکه بازاریابی یاد بگیرید. برای اینکه موفق باشید باید آموزش منظم داشته باشید و مهارت های تان را توسعه دهید.

۹. با موانع دوست باشید

در ابتدای کار در کار آفرینی مخصوصا کارهایی که از منزل صورت می گیرد شکست و ناکامی و موانع زیاد هستند. هرگز نباید میدان را خالی کنید. انگیزه داشته باشید و کارتان را انجام دهید. تلاش کمک می کند که احتمال شکست تان کمتر شود.

۱۰. با لذت کار کنید

زمانی که کار را شروع می کنید، هزاران فکر در سر شما شروع به چرخش می کنند. گاهی استرس می گیرید. اما بهترین چیز این است که با کسب و کار خود، دوست باشید. سعی کنید از کاری که می کنید لذت ببرید. وقتی که با عشق و لذت به کار خود می پردازید چالش ها را بهتر حل می کنید و با سختی ها بهتر کنار می ایید و موانع را به موقع شناسایی می کنید و آن ها را حل می کنید.

home business

با این حال می توانید یک کسب و کار خانگی لذت بخش و موثر و مثمر ثمر را شروع کنید و سال ها آن را مدیریت کنید. همانطور که تا کنون شمار زیادی از کسب و کارها از منازل تشکیل شده اند و برای صاحبین شان سود های کلان داشته اند.

نظر شما در این باره چیست ؟آیا با موارد یاد شده موافق هستید؟ به نظر شما از بزرگترین موانع کسب و کار ها چیست و چگونه می توان کسب و کارهای خانگی را به سود بزرگ رساند؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *