تبلت سرفیس پرو ۵ مایکروسافت در سه ماهه اول سال آینده معرفی خواهد شد

تبلت سرفیس پرو ۵ مایکروسافت در سه ماهه اول سال آینده معرفی خواهد شد
  • 1395/10/11
  • مقدم
  • 0

شرکت مایکروسافت، به‌زودی نسخه جدید تبلت‌های هیبریدی سرفیس پرو را ارائه می‌دهد و در یک گزارش جدید، آمده است که این سازنده در سه ماهه اول سال آینده، به صورت رسمی از تبلت سرفیس پرو ۵ رونمایی خواهد کرد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

پیش‌تر، شایعاتی مبنی بر رونمایی از تبلت سرفیس پرو ۵ به همراه به‌روزرسانی Creators Update منتشر شده بود و گزارش جدید نشریه تایوانی دیجی‌تایمز به نقل از منابعی در چین، ادعا می‌کند که در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ میلادی، این تبلت ارائه خواهد شد.

در این گزارش، البته اطلاعات چندانی از تبلت هیبریدی رده‌بالای جدید مایکروسافت ارائه نشده است اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که سرفیس پرو ۵ به نمایشگر اولترا اچ‌دی مجهز شده است و از یک قلم قابل‌شارژ نیز استفاده می‌کند. براساس گمانه‌زنی‌ها، تبلت هیبریدی جدید مایکروسافت، به یک قلم Surface Pen مجهز شده است که با اتصال به یک داک مغناطیسی، شارژ خواهد شد. هم‌چنین، انتظار داریم که میزان حافظه رم در تبلت جدید سرفیس پرو ۵ در مقایسه با نسل گذشته، افزایش یافته باشد.

شرکت پگاترون در ابتدا، تولید سرفیس پرو ۵ را برعهده دارد اما مایکروسافت در حال مذاکره برای سپردن بخشی از تولید تبلت هیبریدی جدید خود به Quanta Computer است اما در حال‌حاضر، نمی‌دانیم که از این مذاکره، نتیجه‌ای حاصل شده یا خیر. بدون تایید شرکت مایکروسافت یا یک تاییدیه رسمی، بسیار سخت است که در رابطه با صحت این شایعه قضاوت کنیم اما دو دلیل برای صحت‌داشتن عرضه سرفیس پرو ۵ تا پیش از پایان سه ماهه اول سال آینده میلادی وجود دارد.

سرفیس پرو 5

اولین و مهم‌ترین دلیل، آن است که شایعات پیشین نیز از عرضه سرفیس پرو ۵ تا بهار سال آینده حکایت داشته‌اند. البته در ابتدا، گمان می‌رفت که مایکروسافت در پاییز سال جاری میلادی که به زودی به اتمام می‌رسد، از تبلت هیبریدی جدید خود رونمایی خواهد کرد؛ یک‌ سال پس از معرفی تبلت سرفیس پرو ۴ در اکتبر ۲۰۱۵٫ با این‌حال، مایکروسافت در نهایت تصمیم گرفت تا رونمایی از تبلت هیبریدی جدید خود را به دلیل استفاده از پردازنده‌های کبی لیک شرکت اینتل و به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ به تعویق بیاندازد.

البته در ابتدا، شرکت اینتل تصمیم داشت از پردازنده‌های جدید “کنون لیک” با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری رونمایی کند اما براساس اطلاعات منتشرشده، توسعه پردازنده‌های مبتنی بر معماری ۱۰ نانومتری چندان روند خوبی نداشته است و به همین جهت، رونمایی از پردازنده‌های جدید شرکت اینتل به یک زمان دیگر موکول شده است. بنابراین، شرکت اینتل، پردازنده‌های “کبی لیک” را در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ در اختیار سازندگان قرار می‌دهد تا در این مدت، فرصت بیشتری برای توسعه پردازنده‌های بعدی خود با نام “کنون لیک” داشته باشد.

در کنار این موضوع، باید گفت که مایکروسافت تا چند ماه آینده به صورت رسمی از به‌روزرسانی عمده بعدی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ که با نام رداستون ۲ یا Creators Update شناخته می‌شود، رونمایی خواهد کرد و به همین جهت، معرفی تبلت سرفیس پرو ۵ مایکروسافت با این به‌روزرسانی در ابتدا، به فروش آن کمک می‌کند.

شرکت مایکروسافت علاوه‌بر سرفیس پرو ۵ از لپ‌تاپ ویندوزی سرفیس بوک ۲ رونمایی خواهد کرد که در مقایسه با نسل اول با پیشرفت‌های عمده‌ای همراه بوده است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *