۵ رمز موفقیت که باید از Richard Branson بیاموزیم

۵ رمز موفقیت که باید از  Richard Branson بیاموزیم
  • 1395/10/13
  • زهرا معبودی
  • 0

ریچارد برانسون، رئیس گروه ویرجین(Virgin Group) است. وی در سال ۱۹۷۰ یک فروشگاه کوچک با نام (virgin record) تاسیس نمود. آغاز به کار او با این فروشگاه در حالی بود که چند سال قبل از دبیرستان اخراج شده بود و تنها کاری که پیش از این اداره اش نموده بود یک مجله شخصی بود.

برانسون در حال حاضر سرمایه ای معادل ۵٫۱ میلیارد دلار دارد. وی که رئیس ارشد گروه ویرجینی است. در واقع سردم دار مجموعه ای است که شامل ۴۰۰ شرکت بسیار قدرتمند در سرتاسر جهان است. تنها هشت عدد از این شرکت ها درآمدی بالغ بر ۱ میلیارد دلار در سال دارا هستند. در ۴۰ سال گذشته برانسون به وسیله آزمون و خطا توانسته تجارب بسیاری را از مدیریت شرکت های فناورانه و تشکیل یک امپراطوری قدرتمند بدست آورد.

برانسون در سال ۲۰۱۲ کتابی تحت عنوان  «مانند یک تازه کار: اسراری که در دانشکده کسب و کاربه شما آموزش نمی‌دهند» را منتشر نمود و در این کتاب به بررسی ۵ رمز موفقیت برای شروع یک کسب و کار پرداخته است. در ادامه به بررسی اجمالی این ۵ رمز موفقیت خواهیم پرداخت. با گویا آی تی همراه باشید.

sir-richard-charles-nicholas-branson

  1. اگر از کاری که انجام می دهید لذت نمی برید آن را رها کنید

    زمانی که تصمیم گرفتم یک شرکت کوچک را در زیر زمینی در غرب لندن تاسیس نمایم هیچ ایده و طرح خارق العاده ای که به وسیله آن بتوان یک امپراطوری عظیم وحیرت انگیز ساخت در سر نمی پروراندم. تنها هدف من انجام کاری بود که بتوانم به وسیله آن ردم را شاد کنم و آن ها را به لذت دعوت نمایم. در پایان روز نیز وقتی عایدی روزانه را جمع آوری می کردم از این که این میزان برای پرداخت صورت حساب ها و قبض هایم کافی است خداوند را شاکر بود.

  2. خلاق باشید، چیزی متفاوت ایجاد کنید

    برانسون همواره و در تمامی مراحل شغلی خود به دنبال این بوده است که یک گام هرچند کوچک از سایر رغبای خود حلو باشد. وی در سال ۱۹۷۰ ویریجین آتلانیک را به منظور سرویس دهی بهتر و متفاوت سفرهای هوایی به مسافران تاسیس نمود. کاری که در ان زمان یک انقلاب در صنعت هوایی محسوب می شد. وی هم اکنون به دنبال تاسیس کمپانیس تحت عنوان ویریجین کهکشانی است که به عنوان اولین شرکت در زمینه ارائه خدمات سفر به فضا فعالیت خواهد نمود.

  3. غرور سازمانی اثر شگفت انگیزی دارد

    برانسون می گوید: «برای من هیچ چیز غمناک تر از شنیدن این نیست که کسی از محیطی که در آن کار می کند شرمنده باشد».
    به عقیده وی صاحبان کسب و کار باید کارمندان خود را بزرگ ترین و قیمتی ترین سرمایه خود بدانند و همواره از آن ها به خاطر کارهایشان قدردان باشند. کارمندان قدردانی را به سادگی درک می کنند و با سخت کوشی بیشتر از استخدام کارکنان بیشتر جلوگیری می کنند.

  4. رهبری با گوش دادن

    برنسون می گوید یک مدیر نمونه و بزرگ به خوبی تشخیص می دهد که خود به تنهایی پاسخ تمام مسائل را نمی داند و باید با ایجاد تیم های مختلف از مشورت و حمایت آن ها برای بهبود کار کمک بگیرد. «مطمئنا، شما باید موضع خود را لحاظ کنید، اما هیچ گاه نمی توان دیدگاه های خود را بدون بحث و درجه ای از اجماع به دیگران تحمیل کنید.» او بر این عقده است که مدیران خوب با شناسایی ظرفیت ها و همچنین خلاقیت های مفید و کارآمد از آن ها حمایت کرده و به رشد هرچه بیشتر آن ها کمک می نمایند.

  5. در دسترس باشد

    مدیران باید همواره این موضوع را به خاطر داشته باشند که در هر جایگاه و مرتبه اجتماعی که هستند هرگز نباید ارتباط خود را با کارکنان زیر دست خود قطع نمایند. بلکه بایستی با ایجاد کانال های ارتباطی به ارتباطی موثر و همیشگی با کارکنان رده بالا و یا رده پایین خود کمک نمایند.

برانسون می گوید او همواره یک نوت بوک کوچک را با خود حمل می‌کند و هر زمان که در تعامل با کارکنان ویرجین است یادداشت بر می دارد؛ همچنین هنگامی که در حال پرواز با هاپیمایی ویرجین است؛ دوست دارد از مسافران درخواست کند تا در مورد تجربه خود از خطوط هوایی وی بگویند.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *