گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ به یک قابلیت مشابه با کانتینیوم مجهز خواهد بود

گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ به یک قابلیت مشابه با کانتینیوم مجهز خواهد بود
  • 1395/10/14
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ در بهار آینده از گوشی پرچم‌دار جدید خود یعنی گلکسی اس ۸ رونمایی خواهد کرد و به همین جهت، گمانه‌زنی‌های مختلفی در رابطه با این محصول وجود دارد. در یکی از شایعات جدید آمده است که گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ سامسونگ از قابلیتی مشابه با قابلیت کانتینیوم در گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل، استفاده می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

برطبق یک اسلاید فاش‌شده، شرکت سامسونگ بر روی قابلیتی برای گوشی پرچم‌دار جدید خود مشغول به کار است که “Desktop Exprience” نام دارد. به‌نظر می‌رسد که در این قابلیت همانند قابلیت کانتینیوم، گوشی‌هوشمند شما به یک مانیتور یا تلویزیون متصل خواهد شد و پس از اتصال ماوس و صفحه‌کلید، می‌توانید از گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۸ سامسونگ همانند یک رایانه شخصی مجهز به سیستم‌عامل اندروید استفاده نمایید.

به‌نظر می‌رسد که این قابلیت همانند ویژگی کانتینیوم با اتصال گوشی گلکسی اس ۸ به یک داک و سپس اتصال داک به یک نمایشگر جانبی، کار خواهد کرد. البته در حال‌حاضر، جزئیات چندانی درباره نحوه کار این قابلیت مشخص نشده است.

گلکسی اس ۸

در صورتی‌که شرکت سامسونگ بر روی یک قابلیت مشابه با قابلیت کانتینیوم برای گوشی پرچم‌دار جدید خود کار می‌کند، احتمالاً شاهد بهبودهایی در رابط‌کاربری گوشی گلکسی اس ۸ خواهیم بود. البته، توجه داشته باشید گوشی‌هوشمند متصل به صفحه‌نمایش که در اسلاید آمده، گلکسی اس ۸ نیست.

حتی در صورت عرضه قابلیت “Desktop Experience” برای گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ، این قابلیت چندان با ویژگی مشابه کانتینیوم در گوشی‌های ویندوزی قابل مقایسه نخواهد بود زیرا بسیاری از برنامه‌های اندرویدی، هنوز برای استفاده در نمایشگرهای بزرگ توسعه نیافته و این موضوع باعث می‌شود تا ویژگی گوشی جدید سامسونگ، چندان کاربرد نداشته باشد.

هم‌چنین، در صورتی‌که سرفیس فون به قابلیت کانتینیوم مجهز باشد و برنامه‌های ۳۲ بیتی را اجرا نماید؛ قابلیت جدید گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ بی‌معنا خواهد شد. به همین جهت، این قابلیت در ابتدا و فعلاً، چندان کاربردی نیست و تنها به عنوان یک ویژگی برای برتری گلکسی اس ۸ در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی دیگر در سال ۲۰۱۷ ارائه می‌شود.

در مورد گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ، هم‌چنین آمده است که گلکسی اس ۸ در دو مدل با نمایشگر ۵٫۱ و ۵٫۷ یا ۶ اینچی عرضه خواهد شد و قلم S-Pen به عنوان یک وسیله جانبی برای این دو مدل، در دسترس قرار می‌گیرد. علاوه‌براین، سامسونگ گوشی‌ پرچم‌دار جدید خود را در دو مدل با تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ و اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی، ارائه می‌دهد که مدل‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، تنها در بازار چین و ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

از دیگر شایعات منتشرشده در رابطه با گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ، می‌توان به حذف مدل مجهز به صفحه‌نمایش تخت از آن اشاره کرد. سامسونگ با توجه به فروش بیشتر مدل‌های مجهز به نمایشگر لبه منحنی پرچم‌دار ۲۰۱۶ خود در مقایسه با گوشی گلکسی اس ۷، تصمیم گرفته است تا گوشی پرچم‌دار جدید خود را تنها در یک مدل با نمایشگر لبه منحنی دوگانه عرضه نماید. هم‌چنین، انتظار داریم که حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش در مقایسه با نسل قبل، کم‌تر شده باشد و به منظور کاهش حاشیه پایین صفحه‌نمایش، دکمه Home حذف و حسگر اثرانگشت به پشت گوشی منتقل شده است.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *