مشخصات‌فنی گوشی مقرون به صرفه نوکیا E1 با نمایشگر ۵٫۲ اینچی فاش شد

مشخصات‌فنی گوشی مقرون به صرفه نوکیا E1 با نمایشگر ۵٫۲ اینچی فاش شد
  • 1395/10/18
  • مقدم
  • 0

شرکت HMD Global تا پایان سال جاری میلادی، نزدیک به شش یا هفت مدل گوشی‌ هوشمند با برند “نوکیا” عرضه خواهد کرد و انتظار می‌رود که حداقل دو مدل از آن‌ها در نمایشگاه MWC 2017 در اواخر ماه فوریه رونمایی شود. به‌تازگی، مشخصات‌فنی گوشی اندرویدی خوش‌قیمت اندرویدی نوکیا E1 فاش شده است که احتمالاً در کنگره جهانی موبایل معرفی خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

براساس اطلاعات فاش‌شده، گوشی نوکیا E1 به تراشه اسنپدراگون ۴۲۵ شرکت کوالکام با چهار هسته پردازشی با فرکانس کاری ۱٫۴ گیگاهرتز برای هر هسته مجهز شده است. در این چیپ‌ست، تراشه گرافیکی آدرنو ۳۰۸ کوالکام، پردازش محتوای گرافیکی را برعهده دارد و به همراه دو گیگابایت حافظه رم، عملکرد نسبتاً مناسبی را از گوشی اندرویدی نوکیا E1 شاهد خواهیم بود.

گوشی اندرویدی جدید نوکیا به نمایشگر ۵٫۲ یا ۵٫۳ اینچی اچ‌دی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل مجهز شده است و از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. یک شاتر ۱۳ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی، در پشت گوشی اندرویدی نوکیا E1 به کار گرفته شده است و ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری با کمک دوربین ثانویه ۵ مگاپیکسلی امکان‌پذیر خواهد بود.

پیش از انتشار این شایعه، گمانه‌زنی‌های متعددی در رابطه با گوشی اندرویدی مقرون به صرفه نوکیا E1 وجود داشت و به همین جهت در رندرهای فا‌ش‌ شده، طراحی این گوشی را دیده بودیم. گوشی مقرون به صرفه نوکیا E1 با قیمتی نزدیک به ۱۵۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد اما برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند هم‌قیمت خود از حسگر اثرانگشت استفاده نمی‌کند.

 نوکیا E1

محصول دیگری که به همراه گوشی جدید نوکیا E1 معرفی خواهد شد، گوشی میان‌رده اندرویدی نوکیا D1 است. در بسیاری از شایعات، عنوان شده که گوشی اندرویدی نوکیا D1 به عنوان نسخه بزرگ‌تر نوکیا E1 توسعه یافته است و به همین جهت، هر دو مدل با نام نوکیا D1C در گمانه‌زنی‌های گذشته فاش شده بود.

گوشی اندرویدی نوکیا D1 به نمایشگر ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است و از سه گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند. برای این گوشی، هم‌چنین یک دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی احتمالاً ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است و شرکت سازنده، آن‌را با قیمتی نزدیک به ۲۰۰ دلار عرضه خواهد کرد.

برخلاف گوشی نوکیا E1، گوشی جدید نوکیا D1 به حسگر اثرانگشت مجهز شده است و شرکت نوکیا به تقلید از سازندگان دیگر، دکمه لمسی Home را با یک دکمه فیزیکی جایگزین نموده و حسگر اثرانگشت در زیر دکمه Home تعبیه شده است. براساس شایعات، هر دو مدل به سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ با رابط‌کاربری اختصاصی شرکت نوکیا مجهز خواهد بود که البته، رابط‌کاربری با کمک شرکت گوگل توسعه یافته است و به همین جهت، برنامه‌های اختصاصی بسیار کمی از شرکت نوکیا در آن وجود دارد.

 انتظار داریم که معرفی از محصولات جدید نوکیا تنها به چند مدل ارزان‌قیمت و میان‌رده محدود نشود و شرکت HMD Global، محصول پرچم‌داری را نیز در سال جاری میلادی به بازار عرضه نماید. براساس شایعات، شرکت نوکیا در حال توسعه گوشی‌های هوشمند دیگری از جمله نوکیا C1، نوکیا P، نوکیا زد ۲ و هم‌چنین، نوکیا زد ۲ پلاس است که انتظار داریم حداقل یک مدل از آن‌ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شود.

منبع: Gizmochina

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *