گوشی میان‌رده نوکیا ۶ به صورت جهانی عرضه خواهد شد

گوشی میان‌رده نوکیا ۶ به صورت جهانی عرضه خواهد شد
  • 1395/10/22
  • مقدم
  • 0

مدتی پیش، شرکت HMD Global به طور رسمی از گوشی اندرویدی نوکیا ۶ با نمایشگر ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی رونمایی کرد. با این‌حال، گوشی جدید شرکت نوکیا تنها در چین عرضه شده است و به همین جهت، بسیاری احتمال می‌دهند که گوشی نوکیا ۶ به بازار چین یا حداکثر بازار آسیا محدود خواهد بود. اگر شایعه تازه منتشرشده صحت داشته باشد، احتمالاً شرکت HMD Global آن‌را به صورت جهانی عرضه خواهد کرد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

گزارش جدید وب‌سایت NPU نشان می‌دهد که گوشی اندرویدی نوکیا ۶ با دو شماره مدل مختلف، تاییدیه بلوتوث دریافت کرده است. دو مدل از گوشی اندرویدی نوکیا ۶ که برای دریافت تاییدیه بلوتوث بررسی شده، با شماره مدل TA-1000 (نسخه معرفی‌شده) و شماره مدل TA-1003 شناخته می‌شود. احتمالاً مدل دوم به نسخه جهانی گوشی اندرویدی میان‌رده جدید نوکیا اشاره می‌کند که تا مدت دیگری به صورت گسترده عرضه خواهد شد.

البته، این لزوماً بدین معنی نیست که مدل دوم حتماً در خارج از چین عرضه خواهد شد و ممکن است که TA-1003 به نسخه دیگری از گوشی نوکیا ۶ ارتباط داشته باشد که این نسخه هم در بازار چین، به فروش خواهد رسید. به همین جهت، بهتر است تا کنگره جهانی موبایل در اواخر ماه فوریه برای جزئیات رسمی عرضه گوشی میان‌رده نوکیا ۶ در بازارهای جهانی منتظر ماند.

نوکیا ۶

در رابطه با مشخصات‌فنی گوشی اندرویدی نوکیا ۶ باید گفت که این دستگاه به چهار گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود و در لبه‌های جلوی گوشی به دلیل استفاده از یک لایه شیشه‌ای ۲٫۵ بعد، انحنا وجود دارد. هم‌چنین تراشه اسنپدراگون ۴۳۰ کوالکام با هشت هسته پردازشی Cortex-A52 برای این گوشی در نظر گرفته شده است و به همین جهت، انتظار عملکرد چندان خاصی را نباید از گوشی میان‌رده جدید نوکیا داشته باشید.

گوشی میان‌رده جدید نوکیا به ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و می‌توانید با استفاده از یک کارت‌حافظه میکرو اس‌دی، فضای ذخیره‌سازی را ارتقا دهید. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با دهانه لنز f/2.0 و فلاش LED، این گوشی را در بخش عکاسی به یک محصول قدرت‌مند تبدیل می‌کند و برای ثبت تصاویر یا ویدیوهای سلفی، یک شاتر ۸ مگاپیکسلی در جلوی گوشی قرار گرفته است.

حسگر اثرانگشت در زیر دکمه Home قرار دارد و با دو بار فشار بر روی دکمه Home، گوشی اندرویدی نوکیا ۶ آنلاک خواهد شد. هم‌چنین، این گوشی به بلندگوهای استریو مجهز شده است و از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از دو سیم‌کارت و بلوتوث ۴٫۱ از دیگر مشخصات‌فنی اعلام‌شده برای گوشی اندرویدی نوکیا ۶ با برچسب قیمتی ۲۴۵ دلار است. یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع و درگاه قدیمی یواس‌بی ۲٫۰ نیز برای این گوشی میان‌رده اندرویدی در نظر گرفته شده است و این گوشی به صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ عرضه خواهد شد.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *