گوشی پرچم‌دار اچ‌تی‌سی U اولترا با نمایشگر ثانویه و چهار گیگابایت رم معرفی شد

گوشی پرچم‌دار اچ‌تی‌سی U اولترا با نمایشگر ثانویه و چهار گیگابایت رم معرفی شد
  • 1395/10/23
  • مقدم
  • 0

شرکت اچ‌تی‌سی در نهایت از دو گوشی هوشمد جدید خود از سری U رونمایی کرد؛ اچ‌تی‌سی U اولترا و اچ‌تی‌سی U پلی. مدل اول به عنوان یک گوشی‌هوشمند پرچم‌دار ارائه شده است و اچ‌تی‌سی U پلی نیز که از نظر طراحی با مدل اول چندان متفاوت نیست، مشخصات سخت‌افزاری یک گوشی‌ میان‌رده را یدک می‌کشد. برای آشنایی با مشخصات‌فنی گوشی رده‌بالای اچ‌تی‌سی U اولترا در ادامه مطلب، همراه گویا آی‌تی باشید.

 اچ‌تی‌سی U اولترا

اچ‌تی‌سی U اولترا به عنوان جدیدترین پرچم‌دار اچ‌تی‌سی در طی یک رویداد در تایوان معرفی شده است. با اینکه شرکت اچ‌تی‌سی، این گوشی را یک گوشی پرچم‌دار عنوان نکرده است، باید گفت که مشخصات سخت‌افزاری اچ‌تی‌سی U اولترا آن را در دسته گوشی‌های پرچم‌دار قرار می‌دهد. هم‌چنین، این گوشی به یک بدنه شیشه‌ای و فلزی مجهز شده است.

 اچ‌تی‌سی U اولترا

اچ‌تی‌سی U اولترا از نظر مشخصات سخت‌افزاری، یک محصول قدرت‌مند است و از جمله مشخصات سخت‌افزاری قابل توجه آن، می‌توان به نمایشگر ۵٫۷ اینچی Super LCD 5 با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و پوشش گوریلا گلس ۵ اشاره کرد. یکی از دلایلی که گوشی اچ‌تی‌سی U اولترا از بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار بازار متمایز می‌شود، نمایشگر ثانویه آن با رزولوشن ۱۶۰ در ۱۰۴۰ پیکسل است. با اینکه این ایده توسط ال‌جی وی ۱۰ به گوشی‌های هوشمند راه یافت، اچ‌تی‌سی U اولترا به آن مجهز شده است و جای‌گیری نمایشگر ثانویه نیز با نمایشگر ال‌جی وی ۲۰ مشابه است.

نمایشگر ثانویه اچ‌تی‌سی U اولترا می‌تواند اطلاعاتی مانند هشدارها و وضعیت آب‌‌وهوا را نشان دهد و در صورت تمایل، می‌توانید هشدارها را شخصی‌سازی کنید.

تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ و چهار گیگابایت حافظه رم

 اچ‌تی‌سی U اولترا

در درون گوشی، شرکت اچ‌تی‌سی از تراشه چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۱ با فرکانس کاری ۲٫۱۵ گیگاهرتز برای هر هسته پردازشی استفاده کرده است و چهار گیگابایت حافظه رم نیز برای عملکرد مناسب در مالتی‌تسکینگ و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، برای آن در نظر گرفته شده است. می‌توانید در صورت تمایل، حافظه داخلی را با استفاده از یک کارت حافظه میکرو اس‌دی ارتقا دهید.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی UltraPixel این گوشی مشابه با دوربین اچ‌تی‌سی ۱۰ است؛ اندازه هر پیکسل، ۱٫۵۵ میکرون است و گشادگی دهانه دیافراگم آن، f/1.8 است. دوربین اصلی به PDAF، تثبیت‌کننده نوری تصویر و امکان فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K مجهز شده است و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی جلوی گوشی، از حالت اولترا پیکسل و توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p بهره می‌برد.

در طی معرفی رسمی این گوشی، شرکت اچ‌تی‌سی اعلام کرد که گوشی رده‌بالای اچ‌تی‌سی U اولترا به فناوری Boom Sound مشابه با اچ‌تی‌سی ۱۰ مجهز شده است. انرژی این گوشی توسط یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت تامین می‌شود و با فناوری شارژ سریع ۳٫۰ می‌توانید شارژ باتری دستگاه را به سرعت کامل نمایید.

درگاه یواس‌بی Type-C و حسگر اثرانگشت از دیگر مشخصات اعلام شده برای گوشی اچ‌تی‌ی U اولترا است. این گوشی، هم‌چنین با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ همراه شده و رابط‌کاربری سنس با یک دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی با نام اچ‌تی‌سی Sense Companion آن‌را همراهی می‌کند.

 اچ‌تی‌سی U اولترا

هم‌چنین برای این گوشی، هندزفری‌های USonic در نظر گرفته شده است که نبود جک ۳٫۵ میلی‌متری را در گوشی اچ‌تی‌سی U اولترا توجیه می‌کند. براساس اعلام رسمی شرکت اچ‌تی‌سی، این هندزفری‌ها با نوآوری‌های جدیدی همراه شده است و می‌تواند با تشخیص پالس‌های صوتی، صدا را براساس معماری گوش منحصر به فرد هر کاربر تنظیم نماید.

گوشی اچ‌تی‌سی U اولترا به صورت جهانی در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید عرضه خواهد شد و فروش نسخه ۶۴ گیگابایتی اچ‌تی‌سی U اولترا با پوشش گوریلا گلس ۵ از امروز در ایالات متحده با قیمت ۷۵۰ دلار آغاز شده است. هم‌چنین، نسخه مجهز به یاقوت کبود این گوشی با قیمت ۹۱۰ دلار مدتی بعد در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *