گلکسی اس ۸ با یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار در اواخر فروردین ماه عرضه خواهد شد

گلکسی اس ۸ با یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار در اواخر فروردین ماه عرضه خواهد شد
  • 1395/10/27
  • مقدم
  • 0

گلکسی اس ۸ سامسونگ به عنوان یکی از موردانتظارترین گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار در سال ۲۰۱۷ به شمار می‌رود و به همین جهت، شایعات مختلفی از آن منتشر می‌شود. برطبق یک گزارش جدید، گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ سامسونگ به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود و دوربین سلفی از فوکوس خودکار بهره می‌برد. برای جزئیات بیشتر، همراه گویا آی‌تی باشید.

براساس گمانه‎زنی‌های تازه، گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ برخلاف گوشی‌های هوشمند معمولی که از یک سیستم رمزگذاری VCM استفاده می‌کنند، به سیستم رمزگذاری AF مجهز خواهد بود. این موضوع باعث خواهد شد تا ماژول دوربین نسبت به گذشته، باریک‌تر باشد.

به عبارت بهتر، سامسونگ در تلاش است تا فوکوس ثابت را از دوربین سلفی گوشی پرچم‌دار جدید خود کنار بگذارد و از یک دوربین سلفی با فوکوس خودکار استفاده نماید که به طور معمول، تنها در دوربین اصلی گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. البته این موضوع چندان غافل‌گیر کننده نیست زیرا شرکت سامسونگ به خوبی از نیازهای کاربران برای ثبت تصاویر سلفی با کیفیت، مطلع است و به همین جهت، تلاش می‌کند تا دوربین سلفی گوشی گلکسی اس ۸ را به نقطه تمایز آن تبدیل نماید.

گلکسی اس ۸ سامسونگ در ماه‌های آینده عرضه خواهد شد

گلکسی اس 8

در بخش دیگری از گزارش تازه منتشرشده، آمده است که شرکت سامسونگ از سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفته تا اندازه سنسور دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند خود را افزایش دهد. برای مثال، شرکت سامسونگ در مدل ۲۰۱۷ گوشی گلکسی A5 و گلکسی A7 از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده است.

به همین جهت، گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ نیز برخلاف گلکسی اس ۷ که با یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ارائه شده بود، به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. البته اندازه سنسور دوربین، لزوماً برای بررسی عملکرد یک گوشی در بخش عکاسی کافی نیست و سامسونگ تلاش می‌کند تا کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی را با استفاده حداکثری از دوربین، به بهترین حالت ممکن برساند.

در همین زمینه، پیش‌تر اعلام شد که شرکت سامسونگ از یک ماژول دوربین دوگانه در گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ پلاس استفاده خواهد کرد اما گلکسی اس ۸ تنها به یک دوربین اصلی مجهز شده است. هم‌چنین، فلاش LED دوگانه در بالای دوربین اصلی جای گرفته است که رندرهای پیش‌تر منتشرشده، صحت این ادعا را تایید می‌کند.

انتظار می‌رود که هر دو نسخه از گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ به یک نمایشگر لبه منحنی دوگانه مجهز شده باشد. با این‌حال، ممکن است شرکت سامسونگ تا زمان رونمایی رسمی از گوشی پرچم‌دار جدید خود، تصمیم بگیرد تا نسخه مجهز به نمایشگر فلت را نیز به تولید انبوه برساند و این موضوع چندان بعید نیست. هم‌چنین، در یک رندر فاش‌شده از یک کیس، مشاهده می‌شود که جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا از گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ حذف نشده است.

با اینکه ممکن است شرکت سامسونگ از گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون رونمایی کند، گوشی‌های پرچم‌دار جدید این سازنده تا ماه آوریل به بازار عرضه نخواهد شد. گمان می‌رود که شرکت سامسونگ در ۱۵ آوریل (شنبه، ۲۶ فروردین)، گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را به صورت جهانی عرضه نماید. با این‌حال، صحت این ادعا هنوز مشخص نشده است و باید منتظر اعلام رسمی سامسونگ باشید.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *