علت آتش‌گرفتن فبلت گلکسی نوت ۷ به‌طور رسمی توسط سامسونگ اعلام شد

علت آتش‌گرفتن فبلت گلکسی نوت ۷ به‌طور رسمی توسط سامسونگ اعلام شد
  • 1395/11/4
  • مقدم
  • 0

در طی یک رویداد خبری در شهر سئول کره جنوبی، رئیس بخش موبایل سامسونگ به‌طور رسمی نتایج به‌دست‌آمده از بررسی و تحقیق پیرامون مشکلات فبلت گلکسی نوت ۷ را اعلام کرد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

رئیس بخش موبایل سامسونگ، دون‌جین کو ضمن عذرخواهی، از مشتریان، اپراتورهای تلفن‌ همراه، خرده‌فروشان، توزیع‌کنندگان و شرکای تجاری خود برای صبر و حمایت آن‌ها تشکر کرد. سپس، وی در رابطه با علت و دلایل مشکلات فبلت پرچم‌دار ۲۰۱۷ شرکت سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۷ صحبت کرد.

شرکت سامسونگ در ارائه نتایج به‌دست‌آمده از مشکلات فبلت گلکسی نوت ۷ با سه شرکت UL، Exponent و TUV Rheinland همکاری داشته است. دونجین کو در همین رابطه اعلام کرده است:

امروز بیش از همیشه به کسب اعتماد مشتریان‌مان با آنچه که در بحث ایمنی ممکن است، متعهد هستیم.

در طی تحقیق پیرامون مشکلات فبلت گلکسی نوت ۷، سامسونگ این فبلت پرچم‌دار را از هر جنبه از جمله سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در طی چند ماه گذشته مورد آزمایش قرار داده است. نتایج به‌دست‌آمده، سامسونگ و سه سازمان صنعتی مستقل را به این نتیجه رسانده که باتری، علت وجود مشکلات فبلت گلکسی نوت ۷ بوده است.

برای توضیح علت آنچه که باعث انفجار باتری گلکسی نوت ۷ بوده است، سامسونگ از یک اینفوگرافیک استفاده کرد و باتری‌های به‌کار گرفته شده را در این محصول با نام “باتری A” و “باتری B”‌ آورده است. آنچه جالب به‌نظر می‌رسد آن است که در این اینفوگرافیک‌ها به طور مستقیم به شرکت سامسونگ SDI یا Amperex هیچ اشاره‌ای نشده است.

دو علت مختلف در باتری باعث شده است تا گلکسی نوت ۷ آتش بگیرد

گلکسی نوت ۷

گوشی گلکسی نوت ۷ سامسونگ به این علت آتش می‌گرفت که جداکننده بین الکترودهای منفی و الکترودهای مثبت که در یک باتری با طراحی “Jellyroll” آسیب دیده بود. باتری A (باتری توسعه‌ داده شده توسط سامسونگ SDI) که در اولین مدل‌های فبلت گلکسی نوت ۷ به کار گرفته شده بود، تحت‌تاثیر یک نقص قرار داشت و این موضوع باعث شده بود تا الکترودهای منفی در گوشه سمت راست در بالای باتری منحرف شود.

به‌نظر می‌رسد که طراحی گوشی در این موضوع تاثیرگذار بوده است و شرکت سازنده باتری در بررسی‌های اولیه، آزمایش‌های خود را بر روی باتری با مشخصات گوشی وفق نداده است. علاوه‌براین، نوک الکترودهای منفی در انحنای نشان داده شده، به‌ درستی در جای خود قرار نگرفته بود.

گلکسی نوت ۷

باتری B (باتری توسعه داده شده توسط Amperex) نیز به یک دلیل متفاوت با مشکل مواجه بود و در صورتی‌که این مشکل وجود نداشت، فروش گلکسی نوت ۷ امروز در بازار ادامه پیدا می‌کرد. براساس اطلاعات به‌دست‌آمده توسط شرکت سامسونگ، وجود مشکل در جوشکاری الکترود مثبت باعث شده بود تا الکترودهای مثبت به نوار عایق و جداکننده نفوذ کرده و این موضوع، باعث تماس الکترودهای مثبت و منفی شده بود.

علاوه‌براین، در برخی از مدل‌های توسعه داده شده از باتری گلکسی نوت ۷ توسط Amperex، نوار عایق وجود نداشت و این موضوع، نگران کننده است. گزارش‌های به‌دست‌آمده توسط آزمایشگاه‌های دیگر نیز باتری را علت انفجار فبلت گلکسی نوت اعلام کرده بود. با اینکه سامسونگ به‌طور مستقیم برای مشکلات فبلت گلکسی نوت ۷ مقصر نبوده است، اما می‌توانست با انجام آزمایش‌های بیشتر از تکرار این مشکل جلوگیری نماید.

گلکسی نوت ۷

به‌هرحال، اکنون دیر شده است و فبلت پرچم‌دار ۲۰۱۶ سامسونگ دیگر در بازار عرضه نمی‌شود. هم‌چنین شرکت سامسونگ به دلیل مجاب‌نمودن کاربران نسبت به تحویل گوشی‌های عرضه شده، محدودیت‌های مختلفی را برای گلکسی نوت ۷ درنظر گرفته است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *