انتشار تصاویر واقعی از گلکسی ‌S8 سامسونگ؛ تغییر مکان اسکنر اثر انگشت

انتشار تصاویر واقعی از گلکسی ‌S8 سامسونگ؛ تغییر مکان اسکنر اثر انگشت
  • 1395/11/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

ظاهرا سامسونگ قرار است خانواده‌ی تلفن‌های هوشمند گلکسی‌ اس را در ماه مارس (اسفند) یا آوریل (فروردین) عرضه کند. اگر چه قبلا خبرهای متعددی در مورد جزئیات و تصاویر این ابزار(های) منتشر کرده‌ایم اما به نظر می‌رسد هم اکنون می‌توان با اطمینان اولین عکس واقعی منتشر شده از گلکسی اس۸ را مشاهده کرد.

گویا آی تی – یکی از نویسندگان وب‌سایت Venture Beat به نام Evan Blass که طی سال‌های گذشته خبر ساخت تلفن‌های هوشمند جدید و جزئیات آنها را اعلام کرده، تصاویر مذکور را منتشر کرده است.
این طور که در گزارش آمده سامسونگ دو نگارش از گلکسی اس۸ عرضه خواهد کرد: اندازه‌ی صفحه نمایش در مدل اول ۵٫۸ و در مدل دوم ۶٫۲ اینچ است. هر دو صفحه نمایش در لبه‌های دستگاه انحنا خواهند داشت، دقیقا همانند صفحات نمایش مدل‌های Galaxy S7 edge و S6 edge. گفته می‌شود مدل ۵٫۸ اینچی گلکسی اس۸ از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری و مدل ۶٫۲ اینچی از باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری استفاده خواهند کرد. در هر دو مدل میزان حافظه موقت سیستم (RAM) 4 گیگابایت در نظر گرفته شده و در زمینه‌ی پشتیبانی از کارت‌های حافظه، پشتیبانی از ۶۴ گیگابایت حداقل ظرفیت در نظر گرفته شده است. خانواده‌ی تلفن‌های هوشمند گلکسی اس۸ در امریکا به احتمال بسیار زیاد از پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ شرکت کوالکام استفاده خواهند کرد.
تصاویر جدید گلکسی S8
از همه جالب‌تر این که به نظر می‌رسد اسکنر اثرانگشت در گلکسی اس۸ در پشت تلفن و درست کنار دوربین اصلی دستگاه تعبیه شده باشد. علت این کار هم خلاص شدن از شر دکمه‌ی Home در قسمت بالایی پرچمداران قبلی است. چندی پیش شایعه شده بود که حسگر اثر انگشت احتمالا درون صفحه‌ نمایش تعبیه خواهد شد اما این اتفاق نیفتاد.
ظاهرا حذف دکمه‌ی فیزیکی Home این امکان را برای سامسونگ فراهم کرده که نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه را به میزان ۸۳ درصد افزایش دهد؛ به این معنی که مدل‌های جدید از نظر اندازه در مقایسه با مدل‌های ۵/۸ و ۶٫۲ فعلی بازار، بسیار کوچک‌تر هستند.
پورت USB Type-C و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدست در قسمت پایینی گلکسی اس۸ که مجهز به اسپیکرهای استریوست، قرار گرفته‌اند. این پورت‌ها در برابر در برابر گرد و غبار و آب مقاوم هستند.
البته مشخص نیست تصویر منتشر شده همراه مطلبی که در حال مطالعه‌ی آن هستید مربوط به مدل ۵٫۸ یا ۶٫۲ اینچی باشد. در هر صورت، هر دو مدل طراحی یکسانی خواهند داشت و این طور که Venture Beat اعلام کرده فروش آنها از تاریخ ۲۱ آوریل (اول اریبهشت) شروع خواهد شد. همچنان منتظر تائید این اطلاعات از سوی سامسونگ در ماه‌های آتی خواهیم بود.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *