رمزگذاری داده ها در لینک ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه برای اولین بار در جهان

رمزگذاری داده ها در لینک ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه برای اولین بار در جهان
  • 1395/11/14
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

شرکت های تلسترا و اریکسون بعد از رمزگذاری داده ها در حین انتقال بر روی یک لینک ۱۰ گیگابیت بر ثانیه بین ایالات متحده و استرالیا، اکنون به دنبال تست فناوری رمزگذاری نوری بر روی یک لینک ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه هستند.

گویا آی تی – این شرکت ها اعلام کرده اند که با استفاده از دستگاه رمزگذاری بسیار کم تاخیر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه شرکت تولید کننده تجهیزات ارتباطی و نرم افزاری Ciena موفق شده اند تا داده های در حال انتقال بر روی یک لینک ۱۰ گیگابیت بر ثانیه بین استرالیا و ایالات متحده را رمزگذاری کنند.
این دو شرکت با استفاده از یک فناوری رمزگذاری نوری پیشرفته، توانایی خود در تامین امنیت داده ها در حین انتقال بین ملبورن و لس آنجلس را بدون تاثیرگذاری بر سرعت، اعتبار و تاخیر آن اثبات کردند.
دارین وب، مدیر اجرایی خدمات و عملیات های بین المللی شرکت تلسترا می گوید،” نتیجه این تست نشان می دهد که داده ها اکنون می توانند در حین انتقال در مسافت های طولانی رمزگذاری شوند، در حالی که سرعت و اعتبار مورد انتظار مشتریان از شبکه بین المللی ما نیز برآورده می شود. ”
” ما به همکاری با شرکت های اریکسون و Ciena ادامه خواهیم داد تا این آزمایش را به مرحله بعد یعنی تست رمزگذاری ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه برسانیم. ”
به گفته امیلیو رومئو رئیس بخش استرالیا و نیوزلند شرکت اریکسون، این شرکت دانش خود در زمینه سیستم های شبکه نوری را عرضه کرده است تا به حرکت شرکت تلسترا به سمت تجاری سازی این فناوری امنیتی کمک کند.
تلسترا و اریکسون اعلام کرده اند که در شش ماه آینده به سمت اثبات رمزگذاری بر روی یک لینک ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه ای بین لس آنجلس و ملبورن حرکت خواهند کرد.
این شرکت ها همچنین یک سال قبل متعهد شده بودند تا یک آزمایش رمزگذاری داده ها بر روی یک شبکه انتقال نوری شرکت تلسترا بین شهرهای سیدنی – کانبرا – ملبورن انجام دهند، به طوری که موفق شدند همزمان با خروج داده ها از بستر ابری خصوصی و انتقال آن در طول شبکه امنیت این داده ها را تامین کنند.
در این آزمایش ما شاهد بوده ایم که این سه شرکت توانسته اند با استفاده از تخصص یکپارچه سازی سیستم های شرکت اریکسون و محصول رمزگذاری WaveLogic شرکت Ciena در سرعت های ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه بر روی شبکه بین شهری تلسترا، تامین امنیت و محافظت از اطلاعات در یک شبکه پر ظرفیت را به انجام برسانند.
به گفته شرکت Ciena نتیجه نهایی این کار داده های امن و رمزگذاری شده است که سرعت شبکه را نیز کاهش نمی دهد.
فرانسوا لوکو دونو، معاون سابق رئیس و مامور ارشد عملیاتی شرکت Ciena زمانی گفته بود،” امروزه مشاغل می دانند که اهمیت امنیت داده ها صرفاً به امنیت داخلی این مشاغل محدود نمی شود، بلکه همزمان با خروج داده ها از بستر ابری خصوصی و در طول انتقال در شبکه نیز این امنیت اهمیت دارد، تامین امنیت باید بدون افزایش میزان تاخیر در ارسال داده ها یا قربانی کردن تجربه کاربر نهایی انجام شود.”
این شرکت ها همچنین در افزایش سرعت شبکه نیز با هم همکاری داشته اند، به طوری که شرکت های تلسترا، اریکسون و کوالکام در اوایل سپتامبر ۲۰۱۶ در حین تست شبکه LTE 4G به سرعت دانلود ۹۷۹ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۱۲۹ مگابیت بر ثانیه دست یافتند.
این تست ها از طریق تجمیع حامل ها، فناوری های آپ لینک ۶۴ Quadrature Amplitude Modulation (QAM)، دان لینک ۲۵۶ QAM و ۴x4 Multiple-Input Multiple-Output (MIMO) ؛ دستگاه Baseband 5216 اریکسون، که نیروی پردازش دیجیتالی سیگنال رادیویی را تامین می کند؛ دستگاه مودم تست Snapdragon X16 LTE شرکت کوالکام و شبکه پویای تلسترا انجام شد.
در ماه اکتبر، شرکت های تلسترا، اریکسون، کوالکام و Netgear شبکه ۴G خود با ظرفیت ۱ گیگابیت بر ثانیه را معرفی کردند، این در حالی است که این شرکت ها تست آن را قبل از عرضه تجاری آن انجام داده اند.
مایک رایت، مدیر شبکه گروه تلسترا در ماه اکتبر اعلام کرد، “ما به تخصص خودمان در زمینه ارتباطات می بالیم و امروز راه خود را با کامل کردن اولین مرحله تجاری سازی شبکه LTE در سطح گیگابیت ادامه می دهیم. ”
” ما با دستیابی به اولین شبکه LTE در سطح گیگابیت در جهان به طور قابل ملاحظه ای ظرفیت شبکه خود را بهبود داده و سرعت های دانلود واقعی LTE را نیز افزایش داده ایم، همچنین با ارائه سرویس LTE در یک کلاس کاملاً جدید از رقبای خود در این زمینه پیشی گرفته ایم. ”
شبکه تلسترا وقتی به سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه دست می یابد که همراه با روتر موبایل MR1100m شرکت Netgear استفاده شود، این روتر بر روی مودم Snapdragon X16 LTE و دستگاه وای فای شرکت کوالکام کار می کند.
روتر موبایل MR1100m اولین دستگاه برای مصرف کننده است که می تواند بر روی شبکه ۴G به سرعت های بالای ۱ گیگابیت بر ثانیه برسد. این روتر با تجمیع ۳ فناوری به این سرعت می رسد: ۴x4 MIMO بر روی مجموع دو حامل؛ ۲x2 MIMO بر روی حامل سوم؛ و Higher Order Modulation 256 QAM.
تلسترا و اریکسون همچنین در آزمایش زنده ۵G ماه سپتامبر به سرعت های دانلود بین ۱۸ و ۲۲ گیگابیت بر ثانیه دست یافته بودند.
با انجام این آزمایش در محیط باز و با استفاده از بستر آزمایشی رادیویی ۵G اریکسون، سرعت های ۲۰ گیگابیت در ثانیه بین دو دستگاه موبایل تقسیم شد به طوری که هر کدام به حدود سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه رسیدند، این به لطف استفاده از تکنولوژی Massive MIMO بر روی یک حامل سوم بود که چند کانال از داده ها را در یک زمان ارسال می کرد و به کاربران اجازه می داد تا به طور همزمان عملکرد حداکثری داشته باشند.
علاوه بر این، یک وسیله نقلیه در حال حرکت با استفاده از فناوری بیم فورمینگ (beam-forming) به سرعت های دانلود بین ۱ و ۶ گیگابیت بر ثانیه دست یافت، در این فناوری آنتن، سیگنال را به جایی که کاربر حضور دارد هدایت می کند.
در فوریه ۲۰۱۶ تلسترا و اریکسون اعلام کردند که در طول برگزاری بازی های کشورهای مشترک المنافع در منطقه Gold Coast استرالیا یک آزمایش بر روی شبکه ۵G تلسترا انجام خواهند داد، به طوری که به عنوان بخشی از این توافق، گروهی از مهندسان شبکه تلسترا به طور موقت به آزمایشگاه پژوهشی اریکسون در سوئد منتقل شده اند.
این دو شرکت شبکه ۵G خود را در سال ۲۰۱۵ معرفی کردند و تایید کرده اند که این شبکه تا سال ۲۰۲۰ آغاز به کار خواهد کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *