۳ دلیل حفظ برتری کمپین های ایمیلی در میان ابزارهای بازاریابی

۳ دلیل حفظ برتری کمپین های ایمیلی در میان ابزارهای بازاریابی
  • 1395/11/17
  • مهدی پیوندی
  • 0

با ظهور تکنولوژی های مدرن تر و پیشرفته تر، تصور بسیاری بر این بود که بازاریابی به زودی آخرین نفس هایش را هم خواهد کشید و از بین خواهد رفت. اما آنطور که اخیرا یک تحقیق از جانب یکی از پیشگامان تکنولوژی بازاریابی به نام  زِتا گلوبال و شرکت تحقیقات بازاریابی Group Relevancy نشان داده است، امروزه ارزش بازار یابی ایمیلی از گذشته بیشتر شده است. چرا؟ روند استفاده از ابزارهای همراه به این تکنولوژی قدیمی حیات تازه ای بخشیده و آن را با زندگی مردم در هم آمیخته است.

امروزه مصرف کنندگان به هرجایی که می روند و در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته، ارتباط خود با صندوق ایمیل هایشان را حفظ می کنند. در همین حال، روز به روز مصرف کنندگان بیشتری ترجیح می دهد که از ابزارهای همراه برای خرید استفاده کنند. تحقیق بالا با نظرسنجی از بیش از ۱۰۰۰ تن از ساکنان ایالات متحده دریافت که افزایش ارزش بازاریابی ایمیلی در دوره استفاده از ابزارهای همراه را می توان به سه عامل عمده نسبت داد:

 

  1. همه تخفیف را دوست دارند

بازاریابی ایمیلی ترویجی (Promotional email marketing) راه موثری برای برانگیختن تعامل است، به خصوص در فصل خرید که علاقه مشتری به خرید بالاتر است و یک فراخوان به عمل از طریق ایمیل می تواند جهت تصمیم گیری او را تغییر دهد. تخفیف و فروش های ویژه، تصمیم گیری را برای مشتری آسانتر می کنند. در نظرسنجی ذکر شده، ۶۲ درصد از شرکت کنندگان گفتند که اینگونه ترویج ها در تصمیم گیری برای خرید به آنها کمک کرده است.

فروشندگان اینترنتی با استفاده صحیح از ایمیل در فرصت های فصلی مرتبط و با ارائه پیشنهادات جذابی که باعث افزایش تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل می شود، می توانند از تقاضای دوره ای و فوری بازار حداکثر بهره برداری را داشته باشند. بد نیست اشاره کنیم که پیشنهادات ارسال رایگان (۴۱ درصد) و “یکی بخر، دو تا ببر” (۳۷ درصد) جذاب ترین پیشنهادات برای مشتریان بوده اند. علاوه بر این، اگرچه همه تخفیف را دوست دارند، زنان (۵۰ درصد) عکس العمل بیشتری از مردان (۴۰ درصد) به تخفیف نشان می دهند.

 

  1. مردم بیش از آن مشغول (و عجول) هستند که از فروشگاه های فیزیکی خرید کنند

امروزه خرید آنلاین از هر زمان دیگری آسانتر شده است. زِتا تخمین می زند که تقریبا یک سوم از مصرف کنندگان عمده، خرید آغاز سال نوی خود را از طریق اینترنت انجام می دهند. به علاوه، غالب خریداران اینترنتی (۷۱ درصد) حاضر بودند که جستجوی محصول مورد نظر خود را از طریق هر ابزاری که در دسترس قرار دارد انجام دهند، اما ۶۷ درصد تبلت را ترجیح می دادند.

خرید اینترنتی تبدیل به یک روش پذیرفته شده برای انجام خرید راحت و آسان شده است. بر اساس یافته های زِتا، این روش راحت و آسان بیشترین استفاده را بین مصرف کنندگان ۲۷ تا ۴۹ ساله دارد.

با افزایش تمایل مصرف کنندگان برای خرید اینترنتی، ایمیل روز به روز جای خود را به عنوان یک ابزار پربازده در بازاریابی بیشتر باز می کند.

 

  1. ابزارهای همراه به ایمیل حیات تازه ای بخشیده اند

من شخصا ایمیل هایم را کمتر از ۵۰ بار در روز چک نمی کنم، والبته غالب این مقدار از طریق گوشی همراهم انجام می شود. زِتا با بررسی تحقیقی که برای تعطیلات سال نوی گذشته انجام داده بود دریافت که ۳۴ درصد از تبدیل ها (تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل) متعلق به ابزارهای همراه بوده است. درحالیکه افراد بیشتری ایمیل های بازاریابی را از طریق ابزارهای همراه باز می کنند و فروشندگان نیز نرخ تبدیل بالایی را از این رَویه شاهد هستند، تردیدی باقی نمی ماند که ترکیب ایمیل با ابزارهای همراه، پیام های ترویجی را به شکل موثرتری مخابره می کند و در فضای در حال بلوغ تجارت الکترونیک، به فروشندگان یک امتیاز مضاعف را ارزانی می کند.

امروزه برندها باید پیام های مرتبط و تاثیرگذاری داشته باشند که به مذاق مصرف کنندگان خوش می آید. اکنون با حیات دوباره بازاریابی ایمیلی، ارسال پیام مناسب، از طریق مجرای مناسب و در زمان مناسب از هر زمان دیگری دقیق تر انجام می گیرد.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *