پیش نمایش ۲۰۱۷ BMW M760i xDrive به عنوان خودروی قدرتمند جاده ها و پیست

پیش نمایش ۲۰۱۷ BMW M760i xDrive به عنوان خودروی قدرتمند جاده ها و پیست
  • 1395/11/18
  • زهرا معبودی
  • 0

BMW M760i آنقدر سریع و نرم است که در جاده گاهی فراموش می کنید که محدودیت سرعت چقدر است زیرا دارید دو برابر سرعت مجاز می رانید اما در کابین خودرو انگار نه انگار!

البته بیشتر این موضوع را می توان به کابین لوکس مزین به چرم خطی Nappa ربط داد که کل کابین را در بر گرفته اند. سپس می توان از سیستم تعلیق تطبیق پذیر آن تشکر کرد که خود را با تغییرات سطوح جاده ای وقف می دهد که وقتی آن را بر روی حالت Comfort  قرار می دهید به خوبی درخور یک خودرو پرچم دار است و در حالت Sport  نیز کمرتان را به دو قسمت تبدیل نمی کند!

2017 BMW M760i xDrive

باز چه چیز دیگری را می توان عامل این موضوع دانست؟ بله، موتور ۶٫۶ لیتری دو توربوشارژ ۱۲ سیلندر خورجینی، هیولایی خشن و در عین حال آرام که زیر کاپوت قوی ترین و جدید ترین خودرو از سری ۷ BMW  ماوا گزیده است. سیلندر های این خودرو مشابه مدل های مورد استفاده در رولز رویس هستند، در عین حال که ۶۰۱ اسب بخار نیرو و ۵۹۰ پوند بر فیت گشتاور تولید می کنند بسیار نرم و کم صدا هستند.

2017 BMW M760i xDrive

بیشترین گشتاور ممکن از دور موتور ۱٫۵۵۰ شروع شده و تا ۵۰۰۰ دور بر دقیقه باقی می ماند و به خوبی توجیه می کند که چگونه خودرو سدانی به این عظمت بدون نیاز به تخته گاز کردن پدال شتابی این چنین دارد.

2017 BMW M760i xDrive

در کنار این موتور سریع یک جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته ZF نیز تعبیه شده است که مسئول تعویض دنده سریع و بی نقص این خودرو است و همچنین برای رانندگانی که تمایل دارند در عملکرد خودرو دخیل باشند نیز حالت تعویض دنده به صورت دستی نیز قرار گرفته است.

2017 BMW M760i xDrive

یکی از مشکلات این پیشرانه هیولایی عطش سیری نا پذیرش به بنزین است که در نتیجه آن در مصارف درون شهری به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۲۱ لیتر بنزین مصرف می کند!  اما با این حال در بزرگراه ها مصرف آن به ۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد که همچنان رقم بالاییست اما با نظر گرفتن موتور بنزین آشامی که زیر کاپوت آن غرش می کند منطقی به نظر می رسد.

2017 BMW M760i xDrive

البته کسی که دنبال خودرویی ۱۲ سیلندر فوق لوکس می گردد زیاد به این اعداد ارقام توجه نمی کند و صرفا پی خصوصات فوق العاده آن هستند که پزش را بدهند! اگر پدال گاز را بفشارید در ۳٫۶ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسید و باز هم دقت داشته باشید که این رقم برای خودرویی فوق لوکس چهار در است نه یک لامبورگینی یا فراری که فوق اسپرت اند! رسیدن به سرعت های ۳ رقمی کاری ندارد و سیستم اسپرت M در این خودرو صدایی بی نظیر از اگزوز ها تولید می کنند  و هیچ جای گله ای از عملکرد توربو شارژر ها نیز باقی نمی گذارند.

2017 BMW M760i xDrive

ظاهر این خودرو نیز برای سازگاری با عملکرد خشن اش دستخوش تغییراتی شده است، مثلا ورودی های هوا در سپر جلو بزرگتر شده اند تا عملکرد خنک کنندگی بهتری ارائه دهند، رینگ های آلومینیومی ۲۰ اینچی M و علامت گذاری M و V12 همگی دست در دست هم داده اند تا این خودرو را قلدر تر از قبل نشان دهند. بی ام و از طراحی درون خودرو نیز غافل نماند. فرمان خودرو از جنس چرم و مزین به برند M است و حتی پدال ها، محل استراحت پا راننده و کیلومتر شمار نیز با چرم و تریم مشکی پیانویی  تزیین شده اند.

2017 BMW M760i xDrive

M760i به همراه قدرت زیادش امکانات لاکچری و تکنولوژی های زیادی نیز دارد که البته بیشترشان را در اغلب سری های ۷ می بینیم. از صندلی های بسیار بسیار راحت جلو گرفته تا سیستم صوتی  ۱۴,۰۰۰ وات Bowers and Wilkins   و کنترل قابلیت هایی نظیر ناوبری و اپلیکیشن های اختصاصی بی ام و را می توان با سیستم iDrive 5.0 بی ام و کنترل کرد.

2017 BMW M760i xDrive

می توان Apple CarPlay را نیز برای انجام این وظایف بالا آورد اما استفاده از Android Auto در حال حاضر امکان پذیر نیست. به هر حال بی ام و اعلام کرد که در حال ارزیابی Android Auto برای به کار گیری آن در خودرو هایش است اما تایید نکرد که چه وقت و یا اصلا این قابلیت عرضه می شود یا خیر.

2017 BMW M760i xDrive

حین پارک این هیولا نیز دوربین دید عقب و یک دوربین ۳۶۰ درجه به یاری راننده خواهند آمد و در همین حال قابلیت هایی نظیر هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو و سیستم کاهش برخورد های درون شهری همگی به صورت استاندارد در آن قرار دارند. قابلیت های جذاب دیگری نظیر دید در شب، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت، ریموت کنترل پارکینگ که با فشردن یک کلید خودرو را به صورت خودکار از حالت پارک خارج و نزد شما می آورد همگی جزو آپشن ها هستند.

2017 BMW M760i xDrive

احتمالا بهترین صندلی های این خودرو صندلی های عقبی با قابلیت تغییر زاویه و ماساژور های اختصاصی هستند که وقتی از نشستن پشت فرمان خسته شده اید بر رویشان لم داده و جانی تازه می کنید. فضای بسیار زیادی برای استراحت پاها وجود دارد و تجهیزات رفاهی و سرگرمی پشت نیز شما را سرگرم نگه خواهد داشت. افرادی که در پشت نشسته اند همچنین یک تبلت سامسونگ در اختیار دارند تا به وسیله آن نورپردازی درون خودرو را تغییر دهند و سقف پانوراما و صندلی هایشان را تنظیم کنند.

2017 BMW M760i xDrive

وقتی تنظمیات سیستم کنترل دینامیک رانندگی (Driving Dynamics Control) را بر روی Sport Plus قرار دهید، M760i به سرعت فرمان پذیر می شود و دور زدن سر پیچ ها با سرعت فوق العاده ای انجام می گیرد. تنها کافیست کمی فرمان را بچرخانید تا بخش جلویی خودرو شروع به تغییر مسیر کند و در عین حال بخش  عقبی نیز در خلاف جهت می چرخد تا در فرمان گیری چرخ های عقب کمک کنند. فرمان گیری احساس سنگینی دارد اما مانند دیگر فرمان های الکتریکی حس فیدبک حاصل از آن چندان بالا نیست. کمی تکان خوردن بدنه نیز محسوس است اما به راحتی از سوی سیستم ضد معلق زدن (Anti-roll system) مهار می شود.

2017 BMW M760i xDrive

پیچ های بسیار تندی نیاز است تا بتوان چرخ های جلویی M760i را از کنترل خارج کرد که این خود گواهی از عملکرد فوق العاده بی ام و با سیستم تعلیق خودرو و لطف حاصل از چرخ های ۲۰ اینچی Michelin Pilo Super Sport می باشد.

2017 BMW M760i xDrive

حتی در شرایط بارانی نیز سیستم چهار چرخ متحرک یا همان all-wheel drive  بی ام و به خوبی توانست خودرو و چهار چرخش را در کنترل نگه دارد و قدرت موتور را به طور صحیح بین چهار تایر تقسیم کند.

2017 BMW M760i xDrive

در خصوص رقبای این خودرو نیز می توان به Mercedes-AMG S65 226.900 دلاری اشاره کرد که همچنین از موتور ۱۲ سیلندر دو توربوشارژ استفاده می کند.

2017 BMW M760i xDrive

همچنین Bently Flying Spur W12 S نیز با قیمت ۲۴۸٫۰۰۰ دلار موتور ۱۲ سیلندر مختص خود را دارد. البته در مقایسه با این دو، بی ام و M760i xDrive با قیمت رقابتی ۱۵۳٫۰۰۰ به راحتی می تواند بازار را وقتی که چند ماه دیگر عرضه شد در مشت خود در آورد.

2017 BMW M760i xDrive

البته یک نکته باید همواره به یاد افرادی که به هر دلیلی توانایی خرید این خودرو را دارند باشد، وقتی یکی از این سوپر لوکس های اسپورت را خریدید باید هر از گاهی منتظر دریافت قبض جریمه باشید، قبض هایی که حتمی نمی دانید کی و کجا ثبت شده اند!

2017 BMW M760i xDrive

دیدگاه های خود را در رابطه با این خودرو با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *