گوشی آیفون ۸ شرکت اپل به دلیل طراحی خاص آن، بیشتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری خواهد شد

گوشی آیفون ۸ شرکت اپل به دلیل طراحی خاص آن، بیشتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری خواهد شد
  • 1395/11/21
  • مقدم
  • 0

با توجه به اینکه گران‌قیمت‌ترین مدل از آیفون ۷ پلاس با قیمت ۹۷۰ دلار به فروش می‌رسد، چندان متعجب نخواهیم شد در صورتی‌که آیفون ۸ با قیمتی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار عرضه شود. اما آیا تغییرات صورت‌گرفته در گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ شرکت اپل، باعث می‌شود تا کوپرتینویی‌ها ارزان‌ترین مدل از آیفون جدید خود را با قیمتی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار ارائه دهند؟ یک گزارش جدید به نقل از منابع مطلع با برنامه‌های شرکت اپل، احتمال صحت‌ داشتن این موضوع را تایید کرده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات تازه منتشرشده، شرکت اپل در حال‌حاضر تغییراتی را در برنامه‌های خود اعمال کرده است تا زمانی‌که تولید آیفون ۸ آغاز می‌شود، تعداد کافی نمایشگر اولد برای استفاده در گوشی پرچم‌دار جدید این سازنده آماده باشد. با اینکه شرکت سامسونگ دیسپلی تنها سازنده‌ای است که می‌تواند حجم گسترده‌ای پنل اولد به منظور استفاده در گوشی پرچم‌دار جدید شرکت اپل تولید نماید، کوپرتینویی‌ها از چندین سازنده آسیایی دیگر نیز احتمالاً کمک خواهند گرفت تا بخشی از تولید پنل‌های اولد به آن‌ها سپرده شود.

جدا از صفحه‌نمایش اولد، یکی‌ دیگر از دلایلی که می‌تواند قیمت آیفون ۸ را افزایش دهد، استفاده از دوربین دوگانه برای مدل ۵٫۵ و ۵٫۸ اینچی خواهد بود. علاوه‌براین، فریم آلومینیومی با فولاد ضد زنگ چکش‌خورده، جایگزین شده است و گمان می‌رود که شرکت اپل به جای استفاده از یک بدنه فلزی، بدنه شیشه‌ای را برای گوشی‌ پرچم‌دار جدید خود در نظر گرفته است.

در همین گزارش، هم‌چنین اشاره شده است که شرکت اپل به سختی تلاش می‌کند تا دکمه Home را از آیفون ۸ حذف نموده و آن‌ را با یک کلید لمسی در زیر صفحه‌نمایش جایگزین نماید.

آیفون ۸

البته کوپرتینویی‌ها در حال‌حاضر موفق نشده‌اند تا به ایده مشخصی به منظور حذف کامل دکمه Home (به عبارت بهتر، ادغام حسگر اثرانگشت با صفحه‌نمایش و عدم تعبیه یک سنسور اثرانگشت مجزا) برسند اما از آنجایی‌که فناوری در حال “پیشرفت” است، شرکت اپل تلاش می‌کند تا هرچه سریع‌تر روشی را به منظور ارائه گوشی پرچم‌دار جدید خود با یک دکمه لمسی در زیر صفحه‌نمایش بیابد.

با اینکه شاید در نگاه اول کمی دور از ذهن برسد، در گزارش جدید آمده است که شرکت اپل احتمالاً دکمه‌های فیزیکی را در لبه‌های آیفون ۸ حذف خواهد کرد و آن‌را با دکمه‌های حساس به لمس در فریم اطراف گوشی، جایگزین می‌کند. هم‌چنین، این سازنده بر روی فناوری لمس سه بعدی جدیدی مشغول به کار است که در آیفون ۸ به کار گرفته خواهد شد.

با این‌حال، فعلاً اطلاعات زیادی از این فناوری ارائه نشده است و نمی‌دانیم که شرکت اپل، این فناوری را چگونه در گوشی‌های هوشمند جدید خود به کار خواهد گرفت. در نهایت باید اشاره کرد که شرکت کوالکام و اینتل به عنوان تامین‌کننده‌های اصلی مودم برای آیفون ۸ باقی خواهند ماند و انتظار می‌رود که گوشی پرچم‌دار جدید شرکت اپل با یک باتری با ظرفیت بالاتر در مقایسه با آیفون ۷ ارائه شود.

با اینکه در شایعات پیشین اشاره شده بود که تولید آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل زودتر از حد معمول آغاز خواهد شد، منبع انتشار شایعات جدید در رابطه با آیفون ۸ اعلام کرده است که گمانه‎زنی‌های پیشین پیشین صحت ندارد و تولید انبوه آیفون پرچم‌دار جدید اپل همانند آیفون‌های گذشته این سازنده در اوایل تابستان آغاز خواهد شد.

با توجه به این تغییرات، عرضه آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل با قیمت قابل‌توجه چندان دور از ذهن نیست. با این‌حال، کاربران می‌توانند در صورت تمایل، مدل ۵٫۵ اینچی و ۴٫۷ اینچی آیفون ۲۰۱۷ شرکت اپل را خریداری نمایند که قیمت کم‌تری دارد و احتمالاً با قیمتی نزدیک به آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس عرضه می‌شود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *