۷ عادت برای افزایش بازده روزانه شما

۷ عادت برای افزایش بازده روزانه شما
  • 1395/11/23
  • مهدی پیوندی
  • 0

معمولا برنامه کارآفرینان به نحوی است که تا جای ممکن کار و فعالیت در ساعات بیداری گنجانده می شود؛ همیشه کار دیگری برای انجام وجود دارد و شما نیز اشتیاق رسیدن به موفقیت های بیشتری را دارید، اما چگونه بدون اینکه وقت کم بیاورید می توانید روز کارآمدی داشته باشید؟

موارد زیر هفت نکته برای افزایش بازده زمانی شما به عنوان یک کارآفرین هستند:

 

  1. روز خود را از شب قبل آغاز کنید

در حقیقت، شب قبل زمانی است که روز جدید آغاز می شود. داشتن برنامه برای زمان قبل از خواب می تواند باعث شود که صبح فردا کاملا آماده کار باشید. با بررسی تقویم کاری فردای خود شروع کنید و اطمینان پیدا کنید که دقیقا از برنامه فردا اطلاع دارید. همه جلسات، قرارهای ملاقات، تماس ها و هر موعد نهایی و سررسید روزِ پیشِ رو را موشکافانه بررسی کنید تا اِشراف کاملی نسبت به برنامه کاری فردا به دست بیاورید.

سپس هر چیزی که فردا صبح لازم دارید را کنار بگذارید، کیف تان را آماده کنید، اگر از منزل نهار می برید ناهارتان آماده باشد، لوازم و ابزار کار و همه چیز و همه چیز را از شب قبل آماده کنید. اطمینان پیدا کنید که هر چیزی که فردا صبح مورد نیازتان خواهد بود به آسانی در دسترس و آماده برداشته شدن و عزیمت به محل کار است.

در پایان، خودتان را برای موفقیت در خوابیدن آماده کنید. اطمینان پیدا کنید که هر وسیله الکترونیکی که می تواند از خود صدا تولید کند و مزاحم خوابتان شود را خاموش کرده اید.

 

  1. اولین کار: تحرک

تحرک پس از برخاستن از خواب باعث می شود که خون بهتر به جریان بیفتد و سیناپس های مغز اتصال بهتری برقرار کنند. اگر به نرمش صبحگاهی عادت ندارید، شاید در ابتدا این کار برایتان عجیب و دشوار باشد، اما تردید نکنید که بسیار موثر و سودمند است. حتی اگر انسان سحرخیزی هم نیستید تلاش کنید که به پارک نزدیک منزل سری بزنید. هوای تازه و تحرک، بدن و مغز شما را از دنده راست بیدار می کند! اگر بتوانید با دوستان یا گروهی ورزش کنید، انگیزه بیشتری برای ادامه در شما به وجود خواهد آمد. پس از تحرک صبحگاهی، انرژی بیشتر و ذهن فعال تری خواهید داشت.

 

  1. مغز خود را مهار کنید

تمرین های مراقبه (meditation) و توجه به عنوان ورزشهای ضروری ذهن شناخته می شوند. انجام چنین تمرین هایی که می تواند واقعا به شما کمک کند تا به شکل موثری زمان و زندگی خود را مدیریت کنید، تنها ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در صبح زمان می برد. در مطالعات مختلف اثبات شده است که مراقبه می تواند به شما کمک کند تا استرس خود را کنترل کنید و انعطاف پذیری ذهن تان را افزایش دهید. این یعنی مغزِ تطبیق پذیرتری خواهید داشت.

 

  1. منظم باشید

سعی کنید نظم را سرلوحه همه ابعاد زندگی خود قرار دهید. اگر انسان منظم یا وقت شناسی نیستید، می توانید از اپ های زمان بندی، یادآور و تقویم در گوشی هوشمند خود استفاده کنید، یا اینکه  فردی را به صورت پاره وقت برای مدیریت وظایف، زمان و تقویم کاری تان استخدام کنید. اگر می خواهید روز پربازدهی در پیش داشته باشید، باید منظم باشید.

 

  1. خوردن را فراموش نکنید

بدن و مغز شما به سوخت احتیاج دارند. به یاد داشته باشید که غذا خوردن بخش مهمی از برنامه روزمره است. این نکته ممکن است ساده به نظر برسد، اما بسیار پیش می آید که کارآفرینان خود را بیش از حد درگیر کار می کنند و سپس، از خیر وعده های غذایی می گذرند یا خوردن را فراموش می کنند و در نهایت به دنبال سریع ترین (و اغلب ناسالم ترین) نوع غذا می روند. مراقب باشید که قربانی این دام نشوید. مکررا تنقلات مصرف کنید و به خاطر داشته باشید که غذای سالم و مغذی میل کنید، زیرا باید برای تمام روز انرژی داشته باشید.

 

  1. وقت خود را بخش بندی کنید

قسمت بندی زمان، راه کارآمدی برای تنظیم زمان پیوسته ای است که برای کارهای خود نیاز دارید. اطمینان پیدا کنید که قسمت های حداقل یک یا ترجیحا دو ساعته برای حل مساله، تفکر، هم اندیشی و موارد مشابه را در نظر می گیرید. این روش بسیار موثری برای انجام کار بیشتر در دوره هایی با بازدهی بیشتر است.

 

  1. از کار جدا شوید

به عنوان آخرین نکته، سعی کنید هنگامی که محل کار خود را ترک می کنید، ذهن خود را از مسائل کاری جدا کنید. شاید در دوره ای که هنوز جوان و مجرد هستید اهمیت این کار کمتر باشد، اما زمانی که بحث خانواده پیش می آید، فاصله گرفتن از کار جزئی از ضروریات است. وقتی که در خارج از محیط کار می گذرانید می تواند تاثیر هنگفتی روی کار شما بگذارد، بنابراین تمرکز و توجه لازم را به خانواده خود تقدیم کنید و کار را پشت در اداره یا دفتر کار خود بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *