۳ روند قابل توجه برای برندها در تولید محتوا

۳ روند قابل توجه برای برندها در تولید محتوا
  • 1395/11/26
  • مهدی پیوندی
  • 0

محتوا نقش اساسی در جلب توجه به برند شما در اینترنت دارد.

تردیدی وجود ندارد که محتوای خوب در وبسایت کسب و کار شما می تواند به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، دریافت لینک و افزایش ترافیک و فروش منجر شود. اما کدام روندهای عمده در محتوا می توانند به شما برای دستیابی به این اهداف کمک کنند؟

ثبت نام کلاس تولید محتوا رایگان

 

  1. موبایل و ابزارهای همراه

مدت ها است که می دانیم مصرف کنندگان از موبایل و ابزارهای همراه خود بیش از رایانه های رومیزی برای دسترسی و مشاهده محتوا استفاده می کنند. ما در دنیای ارتباط با مصرف کنندگان زندگی می کنیم و در نتیجه، باید محتوایی که برای برند خود تولید می کنید به آسانی در ابزارهای همراه قابل مشاهده، خواندن و استفاده باشد. محتوای قابل استفاده و قابل هضم می تواند هرچیزی از ویدیوهای زنده و پویانمایی گرفته تا ارسال پست در اینستاگرام یا توییتر و وبلاگ باشد.

شما می توانید برای پیدا کردن علاقمندی های مشتریان محلی خود از Google Trends استفاده کنید و برای اطلاع فوری از آنچه در منطقه شما محبوب است، Google Alerts را به تناسب تنظیم کنید. از این طریق می توانید با تمرکز بر اطلاعاتی که کسب کرده اید (و نه حس درونی تان)، محتوایی برای ابزارهای همراه تولید کنید که واقعا مطلوب و مورد پسند مخاطبان شما است.

 

  1. ویدیوی زنده

یک چهارم مصرف کنندگانی که در یکی از نظرسنجی های Accenture شرکت کرده بودند، ترجیح می دادند در موبایل یا ابزارهای همراه خود به تماشای ویدیو بپردازند، در مقابل، تنها ۱۹ درصد از رایانه های رومیزی خود استفاده می کردند. بنابراین، اکنون زمان تولید محتوای ویدیویی زنده فرا رسیده است تا کاربران از این طریق بتوانند با میانجی مورد علاقه خود، یعنی ابزارهای همراه با برند شما تعامل برقرار کنند.

پلتفورم های رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام امکان استفاده از چنین فرصتی را برای دسترسی به طرفداران برندتان برای شما مهیا می کنند.

از جمله برندهای بزرگی که صرفا از امکانات تصویری برای ارتباط با مخاطب هدف خود استفاده می کند می توان Dunkin’ Donuts را نام برد. از آنجایی که مقاومت در برابر دونات در کنار چای یا قهوه دشوار است، این شرکت با یک ویدیوی زنده در ایام ولنتاین از این موضوع بهره برداری کرد. در ویدیویی که بصورت زنده پخش شد، با گشتی در کارگاه آزمایشی شرکت، فرآیند تولید محصولات جدید در معرض دید طرفداران قرار گرفت و پایان بخش این ویدیو نیز به عنوان حُسن ختام، تولید یک کیک عروسی بسیار بزرگ به شکل دونات بود. این ویدیو تاکنون بیش از ۴۰۰۰۰۰ بازدید داشته است.

مارک زوکربرگ می گوید: “به نظر من ویدیو فراتر از روند است، تقریبا چیزی به عظمت موبایل.”

 

  1. محتوای تولیدی کاربران

کاربران در قالب های متنوعی من جمله اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، نقد و بررسی و ارسال نظرات خود برای برند شما محتوا تولید می کنند. نظرسنجی ها نشان می دهد که ۸۵ درصد مردم به محتوایی که توسط دیگران (همتایان) تولید شده بیش از محتوای تولیدی برندها اعتماد دارند، بنابراین زمان آن فرا رسیده است که مشتریان تان را به گفتگو درباره کسب و کار خود دعوت کنید. برای افزایش مجموع فروش و درآمد کسب و کار خود باید مخاطبان را به تولید محتوا در اینستاگرام، پینترست، توییتر و سایر کانال های رسانه های اجتماعی ترغیب کنید. امروزه، رشد محتوای تولیدی کاربر در حال تغییر روند بازاریابی است.


 

نظر شما چیست؟ آیا روندهای محبوب دیگری نیز وجود دارند که شما به آنها علاقمند باشید؟ لطفا دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *