تجهیز آیفون ۸ به فناوری واقعیت مجازی

تجهیز آیفون ۸ به فناوری واقعیت مجازی
  • 1395/11/29
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

این روزها دنیای آی‌تی سراسر از اخبار و شایعات گوناگون پیرامون آیفون ۸ است. با توجه به اطلاعات گسترده‌ای که تا کنون در مورد این تلفن‌هوشمند منتشر شده، دیگر قابلیتی باقی نمانده که محصول محبوب اپل اضافه نشده باشد! ظاهرا قرار است هم سامسونگ و هم اپل دکمه‌های فیزیکی که در قسمت بالایی پرچمداران خود قرار می‌گیرند را حذف نمایند.

گویا آی تی – البته به نظر می‌رسد اپل برای یک خیز بسیار بلند آماده شده باشد. اگر فکر می‌کنید فضای آزادی که با حذف دکمه‌ی فیزیکی Home در آیفون ۸ ایجاد می‌شود قرار است به صفحه‌نمایش اضافه شود، سخت در اشتباهید چرا که اپل برنامه‌های دیگری برای این فضا دارد. با ما همراه باشید تا از سورپرایزهای جدید این شرکت مطلع شوید.

اضافه شدن نوار لمسی به آیفون ۸
موسسه‌ی چینی KGI Securities، فعال در زمینه‌ی امور مالی، اخیرا بسیار فعال بوده است. تحلیلگر مشهور این موسسه «مینگ چی کو» پیش‌بینی‌های گسترد‌ه‌ای در حوزه‌های مختلف داشته است. خدایان شایعه‌پراکنی علاقه‌ی بسیار زیادی به منتشر کردن اخبار عجیب و غریب درباره‌ی آیفون ۸ دارند. همین امروز گزارشی که از طرف آقای کو منتشر شده بود، اینترنت را درنوردید. رویه‌ی اپل در عرضه‌ی محصولات، تست آنها قبل از رونمایی نهایی است. برای مثال تست وسعت رنگ DCI-P3 چندی پیش روی iPad Pro 9.7 انجام شد و به نظر می‌رسد مک‌بوک پرو هم برای چنین منظوری استفاده شود.

فضای آزاد شده در آیفون ۸ (به خاطر حذف دکمه‌ی Home) احتمال برای قابلیت جدیدی به نام Function Area (چیزی شبیه به نوار لمسی در مک‌بوک پرو) در نظر گرفته خواهد شد. در این قسمت شاهد اضافه شدن مجموعه‌ای از ابزارهای سیستمی همیشه آماده به کار خواهیم بود. البته امکان تغییر قابلیت‌های آنها (همانند مک‌بوک پرو) هنوز مشخص نیست. ضمنا کو روی این نکته تاکید می‌کند که قابلیت تشخیص اثر انگشت، چه به صورت مجازی و چه فیزیکی، در آیفون ۸ تعبیه نخواهد شد.

طبق گمانه‌زنی‌های قبلی تحلیلگران احتمال اضافه شدن قابلیت تشخیص اثر انگشت مجازی در آیفون ۸ بسیار زیاد است. حال منابع آگاه اضافه می‌کنند که این تلفن‌هوشمند مجهز به فناوری‌های پیشرفته‌ی شناسایی کاربر مثل تشخیص چهره یا تشخیص ۳ بعدی وی خواهد بود و احتمالا قابلیت‌های دیگری که با فناوری واقعیت مجازی (VR) سازگارند هم در آن استفاده شود. البته این اخبار بیش از حد بزرگ و تا حدودی غیر واقعی به نظر می‌رسند چرا که در نوع خود انقلابی جدید محسوب شده و اپل برای چنین کاری احتمالا نظر کاربران را جویا خواهد شد. اپل همواره به دنبال راحتی بیشتر کاربران بوده و یکی از قابلیت‌های بی‌نظیر ابزار تشخیص اثر انگشت (Touch ID) آیفون، ارتقاء امنیت و باز کردن بی‌دردسر ابزار است؛ به همین خاطر حذف این قابلیت درآیفون بعدی بسیار بعید به نظر می‌رسد.

کو اظهار نظر عجیبی هم در مورد قیمت آیفون ۸ داشته است؛ حتی با در نظر گرفتن استانداردهای اپل باز هم از دیدن قیمت پیش‌بینی شده متعجب خواهید شد. در حقیقت اگر چنین قیمتی واقعیت داشته باشد شاید تصمیم بگیرید چند صد دلار دیگر کنار گذاشته و یک مک‌بوک پرو تهیه نمایید: آیفون ۸ قیمتی معادل ۱۰۰۰ دلار خواهد داشت! آیا اپل چنین بار مالی را روی دوش خریداران این محصول خواهد گذاشت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *