کدام پست ها بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند؟

کدام پست ها بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند؟
  • 1395/12/2
  • مهدی پیوندی
  • 0

بر اساس یک تحقیق که توسط TrackMaven  انجام شده است، پست های تقریبا بلند و نسبتا پیچیده برندها -البته درک آنها نباید بیش از حد دشوار باشد- بیش از همه در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند.

این گزارش با بررسی اطلاعات بیش از ۶۵۰۰۰ پست وبلاگ که بین سپتامبر ۲۰۱۵ و آگوست ۲۰۱۶ در وبسایت های شرکت های مختلف منتشر شده بودند، و همچنین اطلاعات جمع آوری شده از بیش از ۲۰ میلیون به اشتراک گذاری آن پست ها در فیسبوک، توییتر، لینکدین و پینترست انجام گرفت.

تحلیل هایی که انجام گرفت نشان داد که پست های نسبتا بلند، بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ کلمه، با میانگین ۴۲۸ به اشتراک گذاری در ازای هر پست، بیشتر از همه به اشتراک گذاشته می شوند.

نمودار 1 کدام پست ها بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند؟

محققان برای ارزیابی خوانایی (به معنی پیچیدگی زبان) محتوا، از فرمول Flesch برای همه پست های مشمول این تحقیق استفاده کردند. به هر پست یک امتیاز از صفر (پست هایی که خواندن آنها بسیار دشوار است) تا ۱۰۰ (پست هایی که خواندن آنها بسیار آسان است) داده شد.

به طور متوسط، پست هایی که امتیاز “نسبتا دشوار” (۵۰ تا ۵۹) را کسب می کنند، بیشتر از همه (۱۴۴ بار در ازای هر پست) به اشتراک گذاشته می شوند. کم ترین میزان اشتراک گذاری (۶۴ بار به ازای هر پست) به مطالب “بسیار دشوار” (امتیاز بین ۰ تا ۲۹) تعلق دارد.

کدام پست ها بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند؟

پست هایی که عنوان آنها از هفت کلمه تشکیل می شود، به طور متوسط بیشترین میزان به اشتراک گذاری (۴۱۲) را دارند.

در مقابل، پست هایی که عناوین بسیار کوتاه (بین یک تا چهار کلمه) یا بسیار طولانی (بیش از ۱۵ کلمه) دارند به طور متوسط کمتر از همه به اشتراک گذاشته می شوند.

کدام پست ها بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند؟

بهترین علامت نگارشی در عنوان پست های وبلاگی خط عمودی (علامت «|» ) است. پست های حاوی این علامت به طور متوسط ۵۸۶۹ بار به اشتراک گذاشته شده بودند.

به طور متوسط، عناوینی که حاوی علامت سوال هستند بیشتر (متوسط ۳۰۶ اشتراک گذاری) از عنوان هایی که در آنها از علامت تعجب استفاده می شود (متوسط ۲۲۶ اشتراک گذاری) به اشتراک گذاشته می شوند.

کدام پست ها بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند؟

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *