با رقیب سرفیس مایکروسافت آشنا شوید: تبلت گلکسی بوک سامسونگ در دو مدل معرفی شد

با رقیب سرفیس مایکروسافت آشنا شوید: تبلت گلکسی بوک سامسونگ در دو مدل معرفی شد
  • 1395/12/10
  • مقدم
  • 0

همان‌طور که گفته شد، شرکت سامسونگ به‌تازگی از تبلت اندرویدی رده‌بالای جدید خود یعنی گلکسی تب اس ۳ رونمایی کرده است. به همراه این مدل، رقیب تبلت‌های سرفیس مایکروسافت یعنی تبلت گلکسی بوک نیز ارائه شده است که در دو مدل با نمایشگر ۱۰٫۶ اینچی و ۱۲ اینچی در دسترس قرار می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با مشخصات‌فنی و قیمت این تبلت هیبریدی در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

شرکت سامسونگ مدعی است که تبلت گلکسی بوک برای افرادی مناسب است که به دنبال یک دستگاه قابل‌حمل قدرت‌مند هستند و می‌تواند نیازهای این دسته از کاربران را برآورده نماید. طرحی این تبلت به خوبی صورت گرفته است و همان‌طور که گفته شد، گلکسی بوک یک تبلت هیبریدی است؛ به همین جهت می‌توانید به سادگی، آن‌را از حالت یک تبلت به لپ‌تاپ و بالعکس برای تجربه نسخه کامل ویندوز ۱۰ و نسخه دسکتاپ برنامه‌های مختلف که بر روی رایانه شخصی خود با آن‌ها سر و کار دارید، تبدیل نمایید.

برای مدل ۱۲ اینچی تبلت گلکسی بوک، یک نمایشگر آمولد در نظر گرفته شده است که چگالی پیکسلی آن، ۲۱۶ ppi و با پخش ویدیوهای HDR سازگاری دارد. این تبلت با گوشی‌هوشمند شما از برند سامسونگ “سینک” می‌شد تا اطلاعیه‌ها و پیام‌های متنی شما را به صفحه بزرگ‌تر تبلت منتقل نماید و می‌توانید از سنسور تشخیص حسگر اثرانگشت گوشی‌هوشمندتان برای استفاده از تبلت گلکسی بوک، کمک بگیرد.

تبلت گلکسی بوک

مشخصات‌فنی برای هر مدل، کاملاً متفاوت است؛ مدل ۱۲ اینچی تبلت هیبریدی گلکسی بوک سامسونگ از پردازنده‌های کبی‌ لیک Core i5 شرکت اینتل با دو هسته پرداشی با فرکانس ۳٫۱ گیگاهرتز استفاده می‌کند و مدل ۱۰٫۶ اینچی نیز با پردازنده‌های Core m3 شرکت اینتل با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز برای هر دو هسته پردازشی همراه شده است.

هر دو مدل از چهار گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند

مدل ۱۰٫۶ اینچی تبلت هیبریدی گلکسی بوک به چهار گیگابایت حافظه رم مجهز شده است؛ همانند گلکسی تب اس ۳٫ این تبلت با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده خواهد شد اما مدل ۱۲ اینچی، در دو مدل با چهار گیگابایت رم  و ۱۲۸ گیگابایت حافظه یا هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ حافظه ارائه می‌شود. هر دو مدل از درگاه مخصوصی برای افزایش حافظه ذخیره‌سازی تا ۲۵۶ گیگابایت با استفاده از حافظه‌های میکرو اس‌دی استفاده می‌کنند.

تبلت گلکسی بوک

مدل ۱۰٫۶ اینچی تبلت گلکسی بوک، از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و این در حالی است که مدل ۱۲ اینچی، با دوربین ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی ارائه خواهد شد. در هر دو مدل، از درگاه یواس‌بی Type-C استفاده شده است و زمانی‌که صحبت از باتری به میان می‌آید، باید گفت که مدل ۱۰ اینچی از یک باتری ۳۰ وات ساعت استفاده می‌کند و مدل ۱۲ اینچی به یک باتری ۳۹ وات ساعت محدود شده است.

شرت سامسونگ در همین رابطه، ادعا می‌کند که در هر دو مدل، ظرفیت باتری برای ماندگاری شارژ باتری تا ۱۰ ساعت به راحتی جواب‌گو است و به دلیل پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، شارژ کامل باتری‌ها در مدت کوتاهی امکان‌پذیر خواهد بود. گلکسی بوک همانند گلکسی تب اس ۳ از قلم S-Pen برای بهبود تجربه کاربر پشتیبانی می‌کند و صفحه‌کلید بزرگ همراه با تاچ‌پد برای آن در نظر گرفته شده است. قلم S-Pen برای افرادی مناسب خواهد بود که طراحی می‌کنند و قابلیت‌های آن، این محصول را به یک تبلت هیبریدی متمایز تبدیل کرده است. سامسونگ هنوز به طور رسمی، جزئیاتی را در رابطه با زمان عرضه و قیمت این محصول مشخص نکرده است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *