شرکت اپل سنت‌شکنی خواهد کرد؛ گوشی آیفون ۸ به درگاه لایتنینگ مجهز نیست

شرکت اپل سنت‌شکنی خواهد کرد؛ گوشی آیفون ۸ به درگاه لایتنینگ مجهز نیست
  • 1395/12/11
  • مقدم
  • 0

نسل جدید آیفون‌های جدید شرکت اپل با تغییرات قابل‌توجهی عرضه خواهد شد و کوپرتینویی‌ها، قابلیت‌های متفاوتی را برای آیفون ۸ در نظر گرفته‌اند. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، آیفون پرچم‌دار جدید اپل به قابلیت‌هایی مجهز خواهد بود که برخلاف آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، گوشی پرچم‌دار اپل را به یک رقیب واقعی از نظر مشخصات سخت‌افزاری و احتمالاً میزان فروش برای گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس سامسونگ تبدیل خواهد کرد.

براساس گزارش تازه منتشر شده توسط WSJ، علاوه‌بر تغییرات دیگری که شرکت اپل برای آیفون‌های جدید خود در نظر گرفته است؛ درگاه لایتنینگ به احتمال زیاد از آیفون ۸ کنار گذاشته خواهد شد و شرکت اپل به دنبال عرضه آیفون جدید خود با درگاه یواس‌بی Type-C است. این درگاه توسط گوشی‌های هوشمند زیادی، امروز استفاده می‌شود و گمان می‌رود که گوشی پرچم‌دار جدید شرکت سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی اس ۸ نیز با این درگاه به بازار عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس گزارش منتشر شده توسط وال استریت ژورنال، آیفون بعدی شرکت اپل به درگاه یواس‌بی Type-C برای شارژ باتری و اتصال دیگر دستگاه‌های جانبی، مجهز خواهد بود و به همین جهت، درگاه لایتنینگ از گوشی‌های آیفون کنار گذاشته می‌شود. پس از حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و اجبار کاربران به استفاده از هدفون‌های سازگار با درگاه لایتنینگ، اپل برای حذف این درگاه آماده می‌شود؟ پاسخ به این سوال بسیار دشوار است اما شرکت اپل، همواره برخلاف انتظارات عمل کرده است و در رابطه با آیفون ۸ نیز چنین می‌شود.

درگاه‌های اختصاصی از لپ‌تاپ‌ مک‌بوک شرکت اپل برخلاف مدل‌های گذشته، کنار گذاشته شده است و این لپ‌تاپ از درگاه یواس‌بی Type-C استفاده می‌کند. به همین جهت، چندان بعید نخواهد بود که آیفون‌های جدید نیز به این درگاه برای افزایش سرعت تبادل اطلاعات، مجهز شوند.

آیفون ۸

از طرفی، باید این موضوع را مدنظر داشته باشید که حذف درگاه لایتنینگ از آیفون‌ ۸ با اهداف شرکت اپل در طولانی مدت، چندان هم‌خوانی ندارد و این سازنده به دنبال بهبود درگاه لایتنینگ است. هم‌چنین، ذکر این موضوع لازم به نظر می‌رسد که حذف درگاه لایتنینگ، تنها باعث خواهد شد تا کاربران، هدفون‌های جدیدی را برای گوشی‌های آیفون جدید خود خریداری نمایند.

همان‌طور که گفته شد، پس از حذف جک ۳٫۵ میلی‎‌متری صدا، کاربران ناچار بودند تا هدفون‌های جدید و سازگار با درگاه لایتنینگ خریداری نمایند و در صورتی‌که این درگاه نیز از آیفون جدید شرکت اپل کنار گذاشته شود، کاربران بار دیگر باید هدفون‌های جدیدی را خریداری نمایند و این موضوع برای سایر وسایل جانبی که برای آیفون جدید خود خریداری نموده‌اید، نیز صدق می‌کند.

با اینکه شاید کاربران به این تغییرات روی خوش نشان دهند یا حتی در صورت عدم تمایل به آن، وسایل جانبی تازه‎ای را خریداری نمایند؛ رابطه شرکت اپل با سازندگان وسایل جانبی برای گوشی‌های آیفون کوپرتینویی‌ها به چالش کشیده خواهد شد و این موضوع، چندان به سود شرکت اپل نیست.

هنوز این گمانه‌زنی‌ها و شایعات توسط یک منبع رسمی تایید نشده است و به آن‌ها باید به عنوان یک شایعه نه‌چندان معتبر نگاه کنید. به هرحال، بعید می‎دانیم که شرکت اپل به دنبال به چالش کشیدن رابطه خود با سازندگان وسایل جانبی برای گوشی‌های آیفون باشد و هم‌چنین، استفاده از درگاه یواس‌بی Type-C به جای درگاه لایتنینگ، تنها نارضایتی و انتقاد را برای شرکت اپل به همراه دارد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *