گوشی گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام فاش شد

گوشی گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام فاش شد
  • 1395/12/12
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ در ۹ فروردین از گوشی پرچم‌دار جدید خود یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به صورت رسمی در نیویورک و لندن رونمایی خواهد کرد. تصاویر و جزئیات بسیاری در رابطه با گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ منتشر شده است و آخرین اطلاعات فاش‌شده، نتایج حاصل از بررسی تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام را به همراه گوشی گلکسی اس ۸ پلاس در یک بنچمارک نشان می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

گوشی گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ در آزمون گیک‌بنچ با شماره مدل SM-G955U فاش شده است و براساس اطلاعات به دست آمده، این گوشی از سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ استفاده می‎کند. گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ در بررسی تک هسته پردازشی چیپ‌ست اسنپدراگون  ۸۳۵ کوالکام، موفق به دریافت ۱۹۲۹ امتیاز شده و در بررسی تمامی هسته‌های پردازشی، امتیاز ۶۰۴۸ برای این این گوشی به دست آمده است.

این مدل همان‌طور که گفته شد، گلکسی اس ۸ پلاس از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام استفاده می‌کند و فرکانس هشت هسته پردازشی، بر روی ۱٫۹ گیگاهرتز تنظیم شده است. به همراه این تراشه، فاش شده است که مدل “پلاس” گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ از چهار گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند. تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ در مقایسه با اسنپدراگوون ۸۲۱، عملکرد بهتری را به نمایش خواهد گذاشت و از عهده پردازش بازی‌های مختلف به خوبی بر می‌آید. این چیپ‌ست از فناوری شارژ سریع ۴٫۰ کوالکام استفاده می‌کند و براساس لیتوگرافی ۱۰ نانومتری FinFET توسعه یافته است.

گلکسی اس ۸ پلاس

گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ در برخی از مناطق با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام عرضه خواهد شد و در مناطق دیگر، تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ به آن قدرت می‌دهد. مدل “پلاس” گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ از یک نمایشگر ۶٫۲ اینچی سوپر آمولد با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ پیکسل استفاده می‌کند و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده است. حافظه ذخیره‌سازی با استفاده از یک کارت حافظه میکرو اس‌دی تا ۲۵۶ گیگابایت قابل ارتقا است و گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با فناوری “پیکسل دوگانه” و یک شاتر ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

هر دو مدل از گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ با تاییدیه IP68 ارائه می‌شود و تراشه اختصاصی بیکسبی سامسونگ نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. سامسونگ، حسگر تشخیص عنبیه چشم را با گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به محصولات خود باز می‌گرداند و ظرفیت باتری در مدل “پلاس” به ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت و در مدل “استاندارد”، این ظرفیت به ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رسد. البته در حال‌حاضر، تمامی این گمانه‌زنی‌ها به صورت رسمی تایید نشده است.

گمان می‌رود که گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ با قیمتی بیشتر از ۹۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد که قابل‌توجه خواهد بود. هم‌چنین، تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به یک حسگر تشخیص اثرانگشت در بدنه پشتی مجهز خواهد بود که جای‌گیری آن چندان عادی نخواهد بود. این حسگر در کنار دوربین و فلاش LED دوگانه جای گرفته است و به همین جهت، احتمالاً کار با آن دشوار خواهد بود.

از طرفی، باید اشاره کرد که حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش در گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس بسیار نازک است و سامسونگ موفق شده تا گوشی پرچم‌دار جدید خود را با حاشیه‌های بسیار کم ارائه دهد. حذف بخش قابل‌توجهی از حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش، باعث شده تا گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس با نسبت ابعادی مشابه با گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج عرضه شود و هم‌چنین به دلیل استفاده از یک نمایشگر با نسبت ابعاد نه‌چندان مرسوم، این دو مدل از یک نمایشگر بزرگ‌تر در مقایسه با نسل گذشته خود استفاده می‌کنند. نمایشگر گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در مقایسه با نسل قبل، کشیده‌تر خواهد بود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *