دستیار صوتی گوگل Assistant به احتمال زیاد برای سیستم‌عامل آی‌او‌اس عرضه خواهد شد

دستیار صوتی گوگل Assistant به احتمال زیاد برای سیستم‌عامل آی‌او‌اس عرضه خواهد شد
  • 1395/12/14
  • مقدم
  • 0

همان‌طور که می‌دانید، دستیار صوتی گوگل اسیستنت (گوگل Assistant) یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌هایی است که گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال به عنوان محصولاتی که به صورت پیش‎فرض، تجربه نسخه خام سیستم‌عامل اندروید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ از آن بهره می‌برد. شرکت گوگل، به‌تازگی و به دنبال ارائه دستیار صوتی اختصاصی گوشی‌های رده‌بالای خود برای ال‌جی جی ۶، تصمیم گرفته است تا آن‌را برای گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید مارشمالو ۶٫۰ و اندروید نوقا ۷٫۰ ارائه دهد.

با این‌حال، آیا شرکت گوگل به دنبال عرضه دستیار صوتی اختصاصی گوگل اسیستنت برای سیستم‌عامل iOS است یا تصمیم دارد تا این دستیار صوتی هوشمند را به اکوسیستم اندروید، محدود نگه‌دارد؟ برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

در این زمینه، باید گفت که خبرهای مختلفی وجود دارد؛ به عنوان یک خبر خوب، باید گفت که شرکت گوگل به طور کامل این ایده را رد نکرده است. خبر بد نیز آن است که شرکت گوگل در حال‌حاضر، هیچ اطلاعاتی برای ارائه ندارد و به همین جهت، چندان نیز نباید از عرضه این دستیار صوتی هوشمند برای گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد شرکت اپل اطمینان داشت.

یکی از مدیران اجرایی شرکت گوگل در طی برپایی نمایشگاه MWC 2017 در شهر بارسلون در اواخر ماه فوریه، اعلام کرده است که در حال‌حاضر، اطلاعات خاصی برای به اشتراک‌گذاری وجود ندارد. با این‌حال، اعلام شده که فلسفه شرکت گوگل از توسعه دستیار صوتی گوگل Assistant عرضه آن برای دستگاه‌های مختلف برای حداکثر استفاده از این دستیار صوتی هوشمند است.

گوگل Assistant

با توجه به انتشار برنامه‌های مختلف شرکت گوگل که به صورت اختصاصی در سیستم‌عامل اندروید به کار گرفته شده است، چندان غیرممکن نخواهد بود که دستیار صوتی گوگل اسیستنت برای سیستم‌عامل آی‌او‌اس (به عبارت بهتر، برای گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد شرکت اپل) منتشر شود.

دستیار صوتی اختصاصی شرکت گوگل برای سیستم‌عامل اندروید، در حال‌حاضر برای کاربران مختلف انگلیسی‌زبان ایالات متحده، استرالیا، کانادا و انگلستان عرضه شده است و برای کاربران آلمانی نیز در آینده‌ای نزدیک ارائه می‌شود. شرکت گوگل وعده داده است که در طی سال‌های آینده، زبان‌های بیشتری را به دستیار صوتی هوشمند گوگل اسیستنت می‌آورد.

بسیاری از کاربران از موتور جست‌وجو و خدمات شرکت گوگل استفاده می‌کنند و به همین جهت، عرضه دستیار صوتی گوگل اسیستنت می‌تواند جایگاه دستیار صوتی سیری شرکت اپل را تحت‌تاثیر قرار دهد. شرکت گوگل موفق شده است تا دستیار صوتی بسیار هوشمندی را توسعه دهد و این موضوع، رقابت را برای دستیار صوتی سیری شرکت اپل به شدت دشوار خواهد نمود. با توجه به اینکه دستیار صوتی گوگل اسیستنت دیگر یک قابلیت انحصاری برای گوشی‌های سری پیکسل نیست، به نظر شما چه قابلیت نرم‌افزاری توسط شرکت گوگل برای نسل جدید گوشی‌های سری پیکسل توسعه یافته است؟

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *