آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل در پاییز با نام “آیفون Edition” عرضه خواهد شد

آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل در پاییز با نام “آیفون Edition” عرضه خواهد شد
  • 1395/12/19
  • مقدم
  • 0

آخرین شایعات موجود پیرامون آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل، نشان می‌دهد که این مدل با نام آیفون ۸ یا آیفون X به بازار عرضه خواهد شد. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که شرکت اپل به دنبال اتخاذ نام متفاوتی برای گوشی پرچم‌دار جدید خود است و تصمیم دارد این مدل را با نام آیفون ادیشن در اواخر سال جاری میلادی عرضه نماید. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

پسوند “ادیشن” در نام‌گذاری آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل، به این موضوع اشاره دارد که آیفون ادیشن به عنوان گران‌قیمت‌ترین مدل آیفون در سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود. البته این نام‌گذاری، چندان نیز جدید نیست و همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، شرکت اپل از پسوند “ادیشن” در نام‌گذاری مدل‌های رده‌بالای ساعت‌مچی هوشمند اپل واچ استفاده کرده است. به‎نظر می‌رسد که رونمایی از آیفون پرچم‎دار جدید اپل با قابلیت‌های رده‎بالا و بدنه‌ای متفاوت، باعث شده است تا قیمت آیفون ادیشن بیشتر از ۱۰۰۰ دلار باشد.

در این گزارش، هم‌چنین آمده که شرکت اپل در حال بررسی چندین نمونه آزمایشی از گوشی آیفون ۸ با نمایشگر آمولد است و برخی مدل‌ها نیز به نمایشگر LCD مجهز هستند. برخی نمونه‌های نیز از دکمه فیزیکی Home استفاده نمی‌کند و به همین جهت، هم‌چنان می‌توان برای حذف دکمه Home از آیفون پرچم‌دار ۲۰۱۷ شرکت اپل امیدوار باشیم.

علاوه‎براین، فاش شده است که شرکت اپل، بدنه شیشه‌ای، سرامیکی و آلومینیومی را برای گوشی پرچم‎دار جدید خود بررسی می‎کند اما به احتمال زیاد، آیفون ۸ به بدنه شیشه‌ای با فریم آلومینیومی مجهز خواهد بود.

گزارش شده است که آیفون ۸ (آیفون ادیشن) به یک نمایشگر ۵ اینچی مجهز خواهد بود و شارژ بی‌سیم و دوربین دوگانه، برای گوشی پرچم‌دار جدید اپل در نظر گرفته شده است. نمایشگر ۵ اینچی فاش‌ شده در گزارش به فضای قابل‌استفاده از نمایشگر اشاره دارد و در واقع، این مدل به یک صفحه‌نمایش ۵٫۸ اینچی لبه به لبه (بدون حاشیه) مجهز خواهد بود.

آیفون Edition

در واقع، گمان می‌رود که بخشی از صفحه‌نمایش به دکمه‌های مجازی و جای‌گیری سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر اختصاص یافته؛ به همین جهت، تنها ۵٫۱۵ اینچ از صفحه‌نمایش قابل استفاده خواهد بود. علاوه‌براین، شایعات پیشین از عرضه آیفون پرچم‌دار جدید اپل با ابعادی نزدیک به آیفون ۴٫۷ اینچی حکایت دارد.

با اینکه تغییرات صورت‌گرفته در آیفون ادیشن هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، اما باعث خواهد شد تا عرضه آیفون‌های پرچم‌دار جدید شرکت اپل تا اواخر سال جاری میلادی به تعویق بیافتد. هرچند این موضوع، تاثیری بر روی زمان رونمایی از گوشی آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس نخواهد گذاشت و این دو مدل مطابق با شایعات گذشته در ماه سپتامبر به بازار عرضه می‌شود. آیفون ۷ اس به نمایشگر ۴٫۷ اینچی و آیفون ۷ اس پلاس به صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی مجهز خواهد بود و تغییر چندانی در مقایسه با نسل گذشته خود ندارد.

به هرحال، اگر شرکت اپل در اواخر سال جاری میلادی از آیفون پرچم‌دار جدید خود با نام آیفون ادیشن رونمایی کند، به احتمال زیاد این مدل تا تعطیلات سال نوی میلادی در دسترس قرار نخواهد گرفت. البته این موضوع می‌تواند فروش آیفون‌های پرچم‌دار جدید شرکت اپل را تحت‌تاثیر قرار دهد و به همین جهت، باید منتظر بود و دید که کوپرتینویی‌ها چه برنامه‌ای برای آیفون ادیشن در نظر دارند.

بهترین زمانی که شرکت اپل می‌تواند از آیفون‌های جدید خود رونمایی کند، ماه نوامبر یا دسامبر است و به همین جهت، فروش آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس تحت‌تاثیر انتظار کاربران برا عرضه آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل قرار نخواهد گرفت. البته بسیار سخت است که آیفون ادیشن را آیفون پرچم‌دار اپل بدانیم؛ به‌نظر می‌‌رسد که قیمت این محصول، در واقع آن را به یک آیفون رده‌بالا و گران‌قیمت تبدیل خواهد کرد که هیچ‌یک از گوشی‌های پرچم‎‌دار سازندگان دیگر با این قیمت عرضه نخواهد شد.

از دیگر قابلیت‌های فاش‌شده پیرامون آیفون ادیشن، می‌توان به عرضه آن با دوربین دوگانه با چینش عمودی همانند دوربین دوگانه فبلت میت ۹ هوآوی اشاره کرد. علاوه‌براین، ممکن است این مدل به حسگر تشخیص چهره مجهز باشد و به همین جهت، برخی از منابع مدعی هستند که عرضه آیفون ادیشن به تعویق افتاده است. البته در حال‌حاضر، شرکت اپل به این شایعات واکنشی نشان نداده است و باید به این گمانه‌زنی‌ها، به دیده شک و تردید نگریست.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *