به‌روزرسانی Creators Update ویندوز ۱۰ در ۲۲ فروردین به صورت رسمی عرضه خواهد شد

به‌روزرسانی Creators Update ویندوز ۱۰ در ۲۲ فروردین به صورت رسمی عرضه خواهد شد
  • 1395/12/20
  • مقدم
  • 0

توسعه قابلیت‌های جدید برای دومین آپدیت عمده سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به پایان رسیده است و ردموندی‌ها در حال‌حاضر، بر روی عیب‌زدایی و بهبود ثبات این سیستم‌عامل مشغول به کار هستند. به همین جهت، انتظار داریم که روند کار بر روی به‌روزرسانی Creators Update پیش از عرضه عمومی در ماه آوریل، در اواخر ماه جاری میلادی به پایان برسد. براساس یک گزارش جدید، آپدیت عمده جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با نام Creators Update در دهه دوم ماه آوریل (اواخر فروردین) عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

البته باید مدنظر داشته باشید که ممکن است زمان فاش‌شده یعنی ۲۲ آوریل، تغییر نماید زیرا این زمان دقیق نیست و حتی در صورتی‌که صحت داشته باشد، تیم توسعه‌دهنده آن‎را برای عرضه نسخه نهایی آپدیت عمده جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ تخمین زده است. مطابق با رویه گذشته مایکروسافت، انتظار داریم که این به‌روزرسانی در ابتدا برای کاربران برنامه ویندوز اینسایدر منتشر شود و سپس، نسخه نهایی آن به صورت رسمی ارائه شود.

از ماه ژانویه، توسعه قابلیت‌های جدید برای به‌روزرسانی Creators Update به طور رسمی متوقف شده و مایکروسافت تنها، بر روی بهبود ثبات و پایداری این آپدیت بر روی دستگاه‌های مختلف ویندوزی تمرکز نموده است. مدتی پیش، ردموندی‌ها به طور رسمی اعلام کردند که اولویت برای عرضه آپدیت عمده جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با رایانه‌های شخصی است و به همین جهت، کاربران گوشی‌های ویندوزی می‌توانند پس از مدتی، این به‌روزرسانی را دریافت نمایند.

با توجه به تاخیر دو هفته‌ای در عرضه به‌روزرسانی سالانه برای گوشی‌های هوشمند، در صورتی‌که این روند برای Creators Update نیز تکرار شود، باید منتظر عرضه آپدیت عمده جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ برای گوشی‌های ویندوزی در ابتدای ماه می باشیم. به هرحال، مایکروسافت در ابتدا تصمیمی برای عرضه به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ برای گوشی‌های هوشمند ویندوزی خود ندارد و به‌نظر می‌رسد که بار دیگر، باید منتظر نادیده‌ گرفته‌شدن کاربران پلت‌فرم ویندوز ۱۰ موبایل باشیم.

به‌روزرسانی Creators Update

در نهایت باید اشاره کرد در صورتی‌که شایعه جدید مبنی بر عرضه آپدیت عمده جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در ۱۱ آوریل صحت داشته باشد، باید به‌زودی مایکروسافت به صورت رسمی جزئیات بیشتری را پیرامون زمان عرضه به‌روزرسانی Creators Update برای رایانه‌های شخصی ارائه دهد. پس از عرضه نسخه نهایی این به‌روزرسانی به صورت گسترده، می‌توان انتظار داشت که نسخه‌های آزمایشی سومین به‌روزرسانی عمده ویندوز ۱۰ موسوم به رداستون ۳ برای کاربران برنامه ویندوز اینسایدر منتشر شود.

این به‌روزرسانی در مقایسه با دو آپدیت گذشته، با تغییرات بیشتری همراه شده است و حتی مایکروسافت، تصمیم دارد تا رابط‌کاربری سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را با رداستون ۳ تحت پروژه‌ای با نام “Neon” دستخوش تغییر نماید. گمان می‌رود که یکی از این تغییرات، استفاده از افکت‌های مات (یا بلوری) است و به همین جهت، انتظار داریم که سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ ظاهری به مراتب‌ جذاب‌تر در مقایسه با نسخه‌های موجود داشته باشد. البته باید توجه نمایید که این تغییرات ابتدا تنها در برخی از برنامه‌های پیش‌فرض سیستمی ارائه می‌شود و توسعه‌دهندگان شخص‌ثالث پس از مدتی، برنامه جدید خود را مطابق با تغییرات بصری صورت گرفته در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ ارائه می‌دهند.

اولین بیلد از آپدیت رداستون البته با تغییرات عمده‌ای همراه نخواهد بود و تغییرات در نظر گرفته شده برای آن به مرور با انتشار بیلدهای مختلف برای کاربران برنامه ویندوز اینسایدر، ارائه می‌شود. البته یک بیلد از آپدیت رداستون ۳ به صورت داخلی توسط مایکروسافت توسعه یافته و کامپایل شده است.

منبع: digitaltrends

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *