۷ کاری که افراد بسیار موفق قبل از ساعت ۷ انجام می دهند

۷ کاری که افراد بسیار موفق قبل از ساعت ۷ انجام می دهند
  • 1395/12/21
  • مهدی پیوندی
  • 0

افراد موفق از همه قشری هستند و ممکن است هر سن و سالی نیز داشته باشند، اما همگی یک نقطه مشترک دارند: سدهای غیرقابل نفوذ از دید دیگران، برای آنها چالش هایی است که با آغوش باز با آنها مواجه می شوند و موانعی است که با تلاش بر آنها غلبه می کنند.

اعتماد به نفس آنها در مقابله با سختی ها ناشی از قدرت شان در رها کردن همان منفی بافی است که مانع پیشرفت بسیاری از افراد به اصطلاح منطقی می شود.

موانع راه را مسدود نمی کنند؛ بلکه نشان دهنده درستی مسیر هستند.

این دیدگاه به افراد موفق کمک می کند تا تفکر متفاوتی نسبت به دیگران داشته باشند، و این اهمیت دارد؛ چرا که اگر شما هم به مانند بقیه فکر کنید، هر چقدر هم که با هوش یا باتجربه باشید، باز هم سرتان به همان سقف خواهد خورد. افراد موفق با تفکر خارج از عُرف خود و شنا کردن در خلاف جهت بقیه، پا را از محدودیت های خود فراتر می گذارند.

…و البته همه چیز با کارهای روزمره صبحگاهی آغاز می شود. مواردی که در ادامه می آید روش استفاده افراد فوق موفق از اولین ساعات روز است:

 

  1. آب لیمو می نوشند

juice-recipe-for-weight-loss

نوشیدن آبلیمو به محض بیدار شدن از خواب، سطح انرژی فیزیکی و ذهنی شما را به اوج می رساند و با بهبود جذب مواد مغذی در معده، به شما یک افزایش انرژی مستمر و طبیعی ارزانی می کند که در طول روز هم حفظ می شود. برای اطمینان از جذب کامل، لازم است همان ابتدای صبح و با معده خالی آبلیمو را میل کنید. به علاوه، باید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید (بهترین زمان برای ورزش) و سپس به سراغ صبحانه بروید. لیمو خود مملو از مواد مغذی، مانند پتاسیم، ویتامین ث و آنتی اکسیدان ها است. اگر وزن شما کمتر از ۷۰ کیلوگرم است، آب نیمی از یک لیموی کامل را بنوشید (لیموی کامل در صورتی که بیش از ۷۰ کیلوگرم وزن دارید). از آنجایی که آبلیمو برای دندانها مضر است، مراقب باشید که تا حد ممکن دندانها آغشته نشوند (از نی استفاده کنید)، ترجیحا آبلیموی سرد بنوشید (اثر آن بر دندانها کمتر است) و بلافاصله مسواک نزنید (بخاطر وجود اسید سیتریک روی دندان باعث برداشتن مینای دندان می شود).

 

  1. ورزش می کنند

افراد موفق (مانند تیم کوک در اپل و باب ایگر از دیزنی) معمولا قبل از ساعت ۶ صبح از خواب بر می خیزند تا تکانی به بدن خود بدهند. در حالیکه ممکن است این ساعت بیداری و ورزش جنون آمیز به نظر برسد، تحقیقات درستی آن را تایید می کنند. یک تحقیق که در موسسه تحقیقاتی اونتاریوی شرقی در کانادا انجام گرفت نشان داد که افرادی که به مدت ۱۰ هفته دو بار در هفته ورزش می کردند، از نظر اجتماعی، تحصیلی و ورزیدگی احساس کارآمدی و بازدهی بیشتری داشتند. تحقیق دیگری که توسط محققان دانشگاه بریستول انجام شد نیز دریافت که افرادی که هر روز ورزش می کنند انرژی بیشتر و دید مثبت تری دارند، که هر دوی اینها برای به انجام رساندن کارها ضروری است. تنها ۱۰ دقیقه ورزش روزانه باعث ترشح GABA (یک انتقال دهنده عصبی) می شود که باعث تسکین مغز شده و رفتارهای ناگهانی را تحت کنترل شما در می آورد. ورزش کردن در همان ابتدای صبح با توجه به زمان آن، تداخلی با کارهای شما ایجاد نخواهد کرد و لذا همیشه برای آن زمان خواهید داشت. به علاوه، در طول روز خودکنترلی و انرژی شما را بهبود خواهد بخشید.

 

  1. ارتباط خود را با کار قطع می کنند

هوارد شولتز (مدیر عامل استارباکس) روز خود را با ارسال یک ایمیل انگیزشی به کارکنان خود آغاز می کند، پس از آن ارتباط با کار قطع می شود و تمام وقت خود را وقف ورزش و خانواده می کند. هنگامی که به محض بیدار شدن به سراغ ایمیل ها، پیامک، اینستاگرام، تلگرام و امثال آنها می روید، احتمال اینکه تمرکز خود را از دست بدهید بسیار بالا می رود و صبحِ شما تسلیم خواسته ها و نیازهای دیگران می شود. منطقی تر این است که این لحظات اولیه ارزشمند صبحگاهی را برای انجام یک کار آرامش بخش صرف کنید تا ضرب آهنگ آرام و مثبتی را برای تمام روزتان تنظیم کند.

 

  1. صبحانه سالم میل می کنند

صبحانه

خوردن هرچیزی برای صبحانه شما را از بسیاری از مردم جلو می اندازد. احتمال چاقی در افرادی که صبحانه میل می کنند کمتر است، ثبات قند خون بالاتری دارند و در طول روز نیز کمتر گرسنه می شوند. همه این آمار برای افرادی است که فارغ از نوع صبحانه، فقط صبح چیزی می خورند. هنگامی که یک صبحانه سالم میل می کنید، دروازه های یک روز پربازده را به روی خود می گشایید. یک صبحانه سالم به شما انرژی می دهد، حافظه کوتاه مدت شما را تقویت می کند و به شما کمک می کند تا تمرکز خود را بیشتر و بهتر حفظ کنید.

 

  1. روی تمرکز حواس خود تمرین می کنند

مِدیتِیشِن تمرکز به نحو فزاینده ای نزد مدیران عامل موفق محبوبیت کسب کرده است، و دلیل آن بیشتر به خاطر مزایای خارق العاده ای است که در بهره وری و ایجاد حال بهتر با خود به همراه دارد. تحقیقات نشان می دهد که تمرکز حواس با معکوس کردن واکنش جنگ یا گریز (توضیح ویکی پدیا) با استرس مبارزه می کند، توانایی شما برای تمرکز را بهبود می بخشد، خلاقیت را افزایش می دهد و هوش عاطفی (EQ) شما را تقویت می کند.

 

  1. برای خود اهداف روزانه تنظیم می کنند

بنجامین فرانکلین (از چهره های بسیار مطرح و از بنیانگذاران ایالات متحده) برای برنامه ریزی روزانه خود وسواس داشت. او هر روز صبح از ساعت ۴ از خواب بر می خواست و با دقت و ریزبینی برنامه خود را تنظیم می کرد. پیام واضحی در عادت این نویسنده، طنزنویس، نظریه ‌پرداز سیاسی، سیاستمدار، دانشمند، مخترع و فیزیکدان وجود دارد: تنظیم دقیق اهداف با خود مزایای فراوانی به ارمغان می آورد. هنگامی که با دقت هر چه تمام تر برای هر روز خود برنامه ریزی می کنید، شانس شما برای تحقق اهداف تان به اوج خود می رسد. بهتر است اهداف روزانه خود را پس از تمرین تمرکز حواس انجام دهید، چرا که آرامش و وضوحی که از تمرکز حواس نصیب تان می شود به شما کمک خواهد کرد تا هدف های کارآمد و دقیق تری را معین کنید.

 

  1. «نه» می گویند

«نه» یک کلمه قدرتمند است که از صبح ارزشمند شما محافظت می کند. هنگامی که وقت گفتن نه است، از گفتن عباراتی مانند «فکر نمی کنم بتونم» یا «مطمئن نیستم» خودداری کنید. نه گفتن به یک مسئولیت جدید احترام به مسئولیت های فعلی شما است. تحقیقاتی که در دانشگاه کالفرنیا در سانفرانسیسکو انجام شد نشان داد که هر چه گفتن نه برای فردی دشوارتر باشد، احتمال بروز استرس، فرسودگی روانی و حتی افسردگی در وی بالاتر می رود.

 

جمع بندی

علیرغم اینکه استراتژی های بالا امتحان خود را پس داده اند، اما شما باید بر اساس آنها فعالیت های دیگری که برای شخص شما موثرتر واقع می شود را نیز برای خود در نظر بگیرید.


 

شما دوست دارید چگونه صبح خود را سپری کنید؟ لطفا دیدگاه های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *