گوشی سرفیس فون مایکروسافت برای رقابت با آیفون ۹ در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد

گوشی سرفیس فون مایکروسافت برای رقابت با آیفون ۹ در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد
  • 1395/12/22
  • مقدم
  • 0

گوشی سرفیس‎ فون بدون شک، یکی از موردانتظارترین محصولاتی است که تا به‌حال توسط مایکروسافت توسعه یافته و به ویژه، کاربران پلت‌فرم ویندوز فون (و ویندوز ۱۰ موبایل) منتظر ارائه سرفیس فون مایکروسافت برای بهبود وضعیت این سیستم‌عامل در حال سقوط هستند. مدتی پیش، شایعه‌ای مبنی بر عدم ارائه سرفیس فون در سال جاری میلادی منتشر شد و اطلاعات تازه منتشر شده، به زمان تقریبی عرضه گوشی پرچم‌دار جدید مایکروسافت اشاره دارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، گوشی سرفیس فون در اواخر سال آینده میلادی یعنی سال ۲۰۱۸ یا اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود زیرا شرکت مایکروسافت به مدت زمان بیشتری برای کار بر روی این پروژه احتیاج دارد. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، در ابتدا قرار بود که سرفیس فون در اواخر سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شود اما با نزدیک‌شدن به پایان سال، شایعات از عرضه سرفیس فون در بهار سال ۲۰۱۷ حکایت داشت.

پس از نزدیک‌شدن به زمان موعود، گزارش‌هایی مبنی بر عدم عرضه سرفیس فون تا پایان سال جاری میلادی و ارائه این گوشی پرچم‌دار به همراه آپدیت رداستون ۳ منتشر شد. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که سال ۲۰۱۷ به هیچ‌ عنوان دیگر برای عرضه این گوشی مطرح نیست و به همین جهت، باید منتظر عرضه سرفیس فون در سال آینده یا حتی در اوایل سال ۲۰۱۹ باشیم.

البته عرضه سرفیس‌فون در سال ۲۰۱۹ یا حتی در سال آینده، ممکن است باعث شود تا ویندوز ۱۰ موبایل و ویندوز فون برای همیشه به فراموشی سپرده شود. به همین جهت، حتی عرضه سرفیس فون در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ با مشخصات‌فنی قدرت‌مند و قابلیت‌های هیجان‌انگیز، دیگر نخواهد توانست تا نظر مساعد توسعه‌دهندگان را به سمت پلت‌فرم ویندوز ۱۰ موبایل و ویندوز فون جلب نماید.

microsoft-surface-phone-1

موسسه IDC پیش‌تر تخمین زده بود که با ادامه‌یافتن روند فعلی برای عدم‌ تمایل مایکروسافت برای عرضه محصولات جدید و هم‎چنین رونمایی از یک گوشی پرچم‌دار با قابلیت‌های متمایز که کاربران را به خرید آن مجاب نماید، ممکن است سهم پلت‌فرم ویندوز فون تا پایان سال ۲۰۲۱ از فروش گوشی‌های هوشمند به ۰٫۰ درصد برسد.

این موضوع باعث شده است تا شرکت مایکروسافت به دنبال توسعه یک گوشی‌ پرچم‌دار جدید مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ برای عرضه در اواخر سال جاری میلادی باشد. این مدل از مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندتری در مقایسه با لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال استفاده می‌کند و البته، تنوع برنامه‌های آن به اپلیکیشن‌های موجود در ویندوز استور محدود خواهد بود. به همین جهت، نباید انتظار یک محصول با قابلیت‌هایی نزدیک به مشخصات احتمالی سرفیس‌فون را از گوشی جدید مایکروسافت داشته باشید و این محصول، همانند سایر گوشی‌های هوشمند بازار است.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که انتظار داریم سرفیس فون به آن مجهز شده باشد، امکان اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ است اما به‌نظر می‌رسد که روند توسعه این قابلیت با مشکل مواجه شده و به همین جهت، مایکروسافت تصمیم گرفته تا با تاخیر در عرضه سرفیس فون، هم‌چنان این قابلیت را به عنوان یک ویژگی متمایز به همراه گوشی پرچم‌دار سرفیس‌فون ارائه دهد.

هنوز نمی‌دانیم که این مشکل به توانایی تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام در اجرای برنامه‌های سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ مربوط می‌شود یا مایکروسافت در حال‌حاضر، نتوانسته بهینه‌سازی‌های لازم را برای اجرای نسخه کامل ویندوز ۱۰ و برنامه‌های ۳۲ بیتی بر روی سرفیس فون با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام انجام دهد. با این‌حال، باید اشاره کرد که شرکت مایکروسافت در رابطه با شایعات و گمانه‌زنی‌ها هیچ صحبت رسمی نداشته است و نمی‌دانیم که تاخیر در عرضه سرفیس فون صحت دارد یا خیر.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *