اطلاعات بیشتری از گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ با دوربین دوگانه منتشر شد

اطلاعات بیشتری از گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ با دوربین دوگانه منتشر شد
  • 1395/12/24
  • مقدم
  • 0

شرکت شیائومی به‌زودی از گوشی پرچم‌دار جدید خود با نام شیائومی می ۶ رونمایی خواهد کرد و گمان می‎رود که این مدل در ماه آوریل به بازار عرضه شود. گمانه‌زنی‌ها و شایعه‌پردازی متعددی پیرامون گوشی پرچم‌دار می ۶ شیائومی وجود دارد اما اطلاعات تازه منتشر شده، جزئیات جدیدی را پیرامون مدل‌های مختلف این محصول و بخشی از مشخصات سخت‌افزاری آن ارائه می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

اطلاعات تازه منتشر شده پیرامون شیائومی می ۶ نشان می‌دهد که این مدل از سنسور IMX400 سونی استفاده خواهد کرد. با این‌حال، در شایعات پیشین اشاره شده بود که شرکت شیائومی تصمیم دارد تا از یک سنسور مشابه با سنسور به کار گرفته شده در شیائومی می نوت ۲ بر روی گوشی پرچم‌دار جدید خود استفاده نماید. هم‌چنین، در صورتی‎‌که گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی می ۶ با سنسور IMX400 سونی ارائه شود و مطابق با شایعات گذشته، سنسور IMX386 در این محصول به کار گرفته نشود؛ غافل‌گیر خواهیم شد زیرا شرکت سونی معمولاً سنسورهای جدید خود را برای گوشی‌های پرچم‌دار جدیدش کنار می‌گذارد.

هم‌چنین در شایعه جدید، اشاره شده است که گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی می ۶ در دو مدل با اندازه مختلف به بازار عرضه می‌شود و برای مدل پایه، یک نمایشگر ۵٫۱ اینچی در نظر گرفته شده است و مدل رده‌بالا نیز با نمایشگر ۵٫۷ اینچی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. همان‌طور که در شایعات گذشته اشاره شده است، شیائومی می ۶ به نمایشگر لبه منحنی دوگانه مجهز نخواهد بود و مدل بزرگ‌تر این گوشی (یعنی مدل مجهز به صفحه‌نمایش ۵٫۷ اینچی) از یک نمایشگر با رزولوشن Quad HD استفاده خواهد کرد که در میان گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی، استفاده از این رزولوشن مرسوم نیست.

شیائومی می ۶

با اینکه مدل پلاس گوشی شیائومی می ۶ به نمایشگر Quad HD مجهز خواهد بود، احتمالاً باید منتظر عرضه مدل پایه این گوشی با نمایشگر ۵٫۱ اینچی Full HD باشیم. شرکت شیائومی همانند بسیاری از سازندگان دیگر، استفاده از یک نمایشگر Quad HD را برای گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود چندان منطقی نمی‌داند زیرا تفاوت بین نمایشگرهای Full HD و Quad HD چندان مشخص نیست و چگالی پیکسلی صفحه‌نمایش‌ در هر دو حالت، از محدوده طبیعی که چشم انسان می‌تواند پیکسل‌های نمایشگر را تشخیص دهد؛ فراتر می‌رود. به همین جهت، استفاده از نمایشگر Quad HD تنها فشار بیشتری به پردازنده وارد خواهد نمود و هم‌چنین، شارژ باتری را به سرعت کاهش می‌دهد.

در گمانه‌زنی‌ تازه ارائه شده، به عرضه گوشی شیائومی می ۶ پلاس با دوربین دوگانه اشاره شده است و به‌نظر می‌رسد که طرح‌های مفهومی پیش‌تر منتشر شده از گوشی پرچم‎دار جدید شیائومی مربوط به این مدل است. این موضوع با عرضه شیائومی می ۶ در دو مدل با یک دوربین اصلی و دوربین دوگانه، تقریباً هم‌خوانی دارد. هرچند برخی نیز مدعی هستند که شرکت شیائومی، تمامی مدل‌های گوشی‌ پرچم‌دار جدید خود را با دوربین دوگانه ارائه می‌دهد.

در نهایت، اشاره شده است که گوشی شیائومی می ۶ ضخامتی نزدیک به ۸ میلی‌متر خواهد داشت و ظرفیت باتری به کار گرفته شده در آن، ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. مدل پایه شیائومی می ۶ با چهار گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود و برای مدل رده‌بالای ان، چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است. این شایعه با آنچه که پیش‌تر برای شیائومی می ۶ فاش شده بود، چندان هم‌خوانی ندارد. همان‌طور که در شایعات گذشته خواندید، شیائومی می ۶ در بالاترین مدل به شش گیگابایت رم مجهز خواهد بود و از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند.

منبع: Gizmochina

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *