مشخصات‌فنی فبلت گلکسی نوت ۸ سامسونگ با یک نمایشگر بسیار بزرگ فاش شد!

مشخصات‌فنی فبلت گلکسی نوت ۸ سامسونگ با یک نمایشگر بسیار بزرگ فاش شد!
  • 1396/1/6
  • مقدم
  • 0

شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند، توانسته‌اند بدون تغییر ابعاد محصولات خود و به لطف استفاده از نمایشگرهای جدید با نسبت تصویر ۱۸ به ۹، گوشی‌های هوشمندی را با نمایشگر بزرگ‌تر در مقایسه با مدل‌های پایه ارائه دهند. به همین جهت، بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار جدید در سال جاری میلادی (البته از هوآوی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس و گوشی پرچم‌دار اکسپریا XZs و اکسپریا XZ پریمیوم، فاکتور بگیرید!) با نمایشگری بزرگ‌تر از ۵٫۵ اینچ به بازار عرضه خواهد شد.

این موضوع باعث می‌شود تا شرکت سامسونگ، رویه‌ای مشابه را برای فبلت پرچم‌دار جدیدش در سال ۲۰۱۷ در پیش بگیرد و به همین جهت، شایعات جدید از عرضه گلکسی نوت ۸ با نمایشگر ۶٫۴ اینچی خبر می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

در یک گزارش منتشر شده از چین، بخشی از مشخصات‌فنی فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت ۸ آماده است و اگر اطلاعات منتشر شده صحت داشته باشد، شرکت سامسونگ در نظر دارد تا این مدل را با نمایشگر ۶٫۴ اینچی با رزولوشن ۴K به بازار عرضه نماید. در حال‌حاضر، گوشی‌های هوشمند (و حتی فبلت‌های) زیادی نیستند که با نمایشگری بزرگ‌تر از ۶ اینچ عرضه شود اما این رویه پس از عرضه گلکسی اس ۸ پلاس با نمایشگر ۶٫۲ اینچی تغییر می‌یابد.

عرضه گلکسی نوت ۸ با نمایشگر ۴K چندان غیرممکن نخواهد بود زیرا پیش‌تر، انتظار می‌رفت گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس با چنین نمایشگری به بازار عرضه شود اما مدتی بعد مشخص شد که هر دو مدل به یک صفحه‌نمایش Quad HD + با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ پیکسل مجهز خواهد بود.

از طرفی، شرکت سونی مجدداً از یک گوشی‌هوشمند جدید با نام اکسپریا XZ پریمیوم با نمایشگر ۴K رونمایی کرده است و قابلیت‌های منحصر به فرد آن، باعث شده تا بسیاری، گوشی جدید شرکت سونی را در MWC به عنوان بهترین محصول معرفی شده در این نمایشگاه به حساب آورند. به همین جهت، شرکت سامسونگ ناچار خواهد بود تا محصولی ارائه دهد که بتواند مشخصات‌فنی نزدیک به اکسپریا XZ پریمیوم را ارائه دهد و این موضوع، احتمال عرضه گلکسی نوت ۸ را با نمایشگر ۴K به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

علاوه‌بر اندازه و رزولوشن نمایشگر، عنوان شده است که گوشی گلکسی نوت ۸ به شش گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود و رونمایی از گلکسی نوت ۸ با حافظه رم بیشتر در مقایسه با گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس چدان دور از انتظار نخواهد بود زیرا بسیاری از سازندگان، عرضه گوشی‌های هوشمند جدید خود را با حافظه رم بالاتر از چهار گیگابایت ترجیح می‌دهند.

در صورتی‌که فبلت گلکسی نوت ۸ سامسونگ با شش گیگابایت حافظه رم عرضه شود، دیگر نیازی به عرضه مدل‌های دیگر از آن با حافظه رم بالاتر در بازار چین وجود ندارد زیرا کم‌تر محصولی در سال ۲۰۱۷ به هشت گیگابایت حافظه رم مجهز می‌شود. به همین جهت، شرکت سامسونگ می‌تواند یک نسخه را با شش گیگابایت حافظه رم در تمامی بازارها ارائه دهد و نیازی به توسعه یک مدل دیگر با حافظه رم بالاتر از شش گیگابایت برای بازارهایی که مقدار حافظه رم در انتخاب کاربران برای خرید یک گوشی‌هوشمند تاثیرگذار است، وجود ندارد.

با اینکه فبلت گلکسی نوت ۷ به عنوان یک محصول ناامیدکننده از سری گلکسی نوت ارائه شده است، شرکت سامسونگ هم‌چنان مصمم است تا محصولات جدیدی را از سری گلکسی نوت ارائه دهد و این سری فعلاً کنار گذاشته نمی‌شود. اگر نگاهی به شایعات گذشته داشته باشیم، شرکت سامسونگ در نظر دارد تا گلکسی نوت ۸ را در سال جاری میلادی به بازار عرضه نماید؛ با این‌حال، زمان مشخصی برای عرضه آن اعلام نشده است. البته بعید می‌دانیم که گلکسی نوت ۸ پیش از آیفون پرچم‌دار جدید اپل، معرفی شود زیرا شرکت سامسونگ ترجیح می‌دهد تا مراحل تولید فبلت جدید خود را با دقت بیشتری پیش ببرد تا از تکرار فاجعه گلکسی نوت ۷ جلوگیری نماید.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *