مشخصات‌فنی و تصاویر رسمی گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ فاش شد

مشخصات‌فنی و تصاویر رسمی گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ فاش شد
  • 1396/1/8
  • مقدم
  • 0

تنها چند روز پیش از معرفی رسمی گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ در ۲۹ مارس، مشخصات‌فنی و تصاویر رسمی این دو مدل فاش شده است و تقریباً اکنون تمامی اطلاعات را پیرامون گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ می‌دانیم. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

تصاویر جدید، گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ را در رنگ‌های مشکی، آبی، نقره‌ای و خاکستری نشان می‌دهد. در این تصاویر، پنل جلو و پشتی گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ به نمایش گذاشته شده است و به همین جهت، گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ با یک دوربین اصلی، سنسور تشخیص اثرانگشت، دکمه‌های سخت‌افزاری که در لبه‌های دستگاه جای گرفته است، فلاش Led و سنسور تشخیص عنبیه چشم همراه خواهد بود.

گلکسی اس 8

براساس اطلاعات رسمی فاش شده پیرامون گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ، این مدل با نمایشگری ۵٫۸ اینچی با رزولوشن Quad HD + به بازار عرضه می‌شود و شرکت سامسونگ، یک صفحه‌نمایش را با نسبت تصویر ۱۸٫۵ به ۹ برای گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در نظر گرفته است. مدل پلاس نیز با نمایشگری ۶٫۲ اینچی همراه خواهد بود و رزولوشن صفحه‌نمایش همانند مدل استاندارد، Quad HD + انتخاب شده است.

همان‌طور که اشاره شد، شرکت سامسونگ برای اولین‌بار گوشی‌های پرچم‌دار از سری گلکسی اس را با سنسور تشخیص عنبیه چشم همراه ساخته است و گوشی گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی اس ۸ از این سنسور استفاده می‌کند. سنسور تشخیص اثرانگشت نیز همانند سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی به بدنه پشتی انتقال یافته و شرکت سامسونگ به همین جهت، پشتیبانی از ژست‌های حرکتی را برای باز یا بسته نمودن برنامه‌های مختلف به این سنسور تشخیص اثرانگشت افزوده است.

گلکسی اس 8

هم‌چنین، گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ به قابلیتی نام “Secure Folder” دسترسی خواهند داشت که امکان ذخیره اطلاعات آن‌ها را در محلی ایمن و به دور از دسترسی سایرین، فراهم می‌کند. این برنامه بر روی گوشی‌ گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج در دسترس قرار دارد و هم‌چنین، گلکسی نوت ۷ نیز با پشتیبانی از این برنامه عرضه شده بود. تاییدیه IP68 نیز برای گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ دریافت شده است که از مقاومت قابل‌قبول آن‌ها در برابر آب تا عمق ۱٫۵ متری در مدت ۳۰ دقیقه و نفوذ گرد و غبار خبر می‌دهد که به طور کلی، جالب‌توجه است.

در کنار این موضوع، اطلاعاتی نیز پیرامون دوربین گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ منتشر شده است؛ هرچند این دو مدل در این بخش با یک‌دیگر، کاملاً مشابه هستند. گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۱٫۴ میکرومتر استفاده می‌کند. دوربین اصلی با فوکوس خودکار Dual-Pixel همراه شده است و از تثبیت‌کننده نوری و قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K استفاده می‌کند.برای دوربین سلفی نیز، یک شاتر ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که گشودگی دهانه لنزی آن، f/1.7 بوده و از فوکوس خودکار استفاده خواهد کرد.

گلکسی اس 8

همان‌طور که در شایعات گذشته اشاره شده است، شرکت سامسونگ گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را در دو مدل با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام و اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ ارائه می‌دهد و بسته به بازار عرضه، یکی از این مدل‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت. البته شایعاتی مبنی بر عرضه مدل مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام تنها در بازار ایالات متحده وجود دارد. چهار گیگابایت رم به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.0، برای این مدل در نظر گرفته شده است که البته می‌توانید در صورت تمایل، فضای ذخیره‌سازی را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهید.

گلکسی اس 8

در نهایت، باید اشاره کرد که گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ به یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و مدل پلاس نیز با یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت همراهی می‌شود. هر دو مدل به بلندگوهای استریو مجهز خواهد بود و از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند؛ برخلاف ال‌جی جی ۶، امکان شارژ بی‌سیم آن‌ها تنها به یک بازار محدود نشده است. قیمت گوشی گلکسی اس ۸ در حدود ۷۹۹ یورو و قیمت گوشی گلکسی اس ۸ پلاس در حدود ۸۹۹ یورو عنوان شده است و برای خرید داک DeX Station باید ۱۴۹٫۹۹ یورو دیگر به صورت جداگانه پرداخت نمایید.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *