این برنامه را پیش از نصب به‌روزرسانی Creators Update ویندوز ۱۰ حذف کنید!

این برنامه را پیش از نصب به‌روزرسانی Creators Update ویندوز ۱۰ حذف کنید!
  • 1396/1/19
  • مقدم
  • 0

سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بر روی دستگاه‌های زیادی قابل نصب است و به جرئت می‌توان آن‌را بهترین نسخه عرضه شده از سیستم‌عامل ویندوز به شمار آورد. مایکروسافت به جای عرضه نسخه‎های مختلف از سیستم‌عامل ویندوز، تصمیم گرفته است تا با انتشار آپدیت‌های عمده، تغییرات قابل‌توجهی را به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بیاورد و همان‌طور که پیش‌تر خواندید، عرضه دومین به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل ویندوز به‌تازگی آغاز شده است.

 

با اینکه عرضه آپدیت ویندوز ۱۰ شروع شده است و برخی از کاربران این به‌روزرسانی را دریافت نموده‌اند، به‌نظر می‌رسد که یک برنامه شخص ثالث باعث شده است تا عملکرد ویندوز ۱۰ پس از نصب Creators Update تحت‌تاثیر قرار بگیرد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

 

برنامه UXStyle یک برنامه شخص‌ثالث برای تغییر برخی از فایل‌های سیستمی ویندوز ۱۰ است و اجازه نصب تم‌های غیر رسمی را به کاربران می‌دهد. با این‌حال، کاربران گزارش داده‌اند که این برنامه با آپدیت جدید ویندوز ۱۰ ناسازگاری دارد و به همین جهت پس از نصب Creators Update، تنها یک صفحه سیاه نمایش داده خواهد شد یا هنگام نصب آن، عملیات نصب فریز می‌شود.

 

کاربران مدعی هستند که UXStyle باعث می‌شود تا eplorer.exe کرش نماید و این موضوع تنها با ریست نمودن دستگاه ویندوزی برطرف خواهد شد. برای توضیح دقیق‌تر در رابطه با عملکرد برنامه UXStyle، باید گفت که این اپلیکیشن با پچ‌ کردن فایل‌های سیستمی به کاربران اجازه می‌دهد تا محدودیت‌های ویندوز ۱۰ را دور بزنند و به همین جهت، نصب تم‌های غیر رسمی و شخص ثالث بر روی رایانه‌های ویندوزی امکان‌پذیر می‌شود.

 

با توجه به تغییراتی که این برنامه در فایل‌های سیستمی اعمال می‌کند، ممکن است این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی پس از نصب Creators Update شده باشد. به همین جهت، توصیه می‌شود که پیش از شروع عملیات نصب آپدیت عمده جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، این برنامه را از سیستم خود (در صورتی‌که از آن استفاده می‌کنید) حذف نمایید.

 

در صورتی‌که در حال‌حاضر با صفحه مشکی مواجه هستید یا explorer.exe کرش می‌کند، ساده‌ترین روش ریست‌کردن دستگاه شما است. هرچند برخی از کاربران موفق شده‌اند پس از چندین‌بار ری‌استارت نمودن دستگاه ویندوزی خود، چنین مشکلاتی را برطرف نمایند. با این‌حال، توصیه ما هم‌چنان “ریست کردن” دستگاه شما است؛ این روش، فایل‌های اصلی سیستم‌عامل را باز می‌گرداند و به همین جهت، مشکلات پیش‌آمده برطرف خواهد شد.

 

پس از نصب Creators Update نیز، برنامه UXStyle را نصب نکنید زیرا باعث مشکلات دیگری می‌شود و از جمله آن‌ها می‌توان به باز نشدن صفحه مربوط به تم سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در منوی تنظیمات (Settings) اشاره کرد. به عنوان یک جایگزین، فعلاً می‌توانید از برنامه UltraUXThemePatcher استفاده کنید که به‌طور کامل با نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ سازگار است و مانند گذشته، استفاده از تم‌های غیر رسمی را امکان‌پذیر خواهد نمود.

 

به عنوان یک راهنمایی کلی، توصیه می‌کنیم که پیش از نصب آپدیت Creators Update برنامه‌هایی را که باعث تغییر در فایل‌های سیستمی می‌شوند، حذف کنید و هم‌چنین، تغییرات صورت گرفته در فایل‌های سیستمی را به حالت گذشته بازگردانید. در صورتی‌که پس از نصب Creators Update با مشکل مواجه شدید، با استفاده از گزینه Reset در منوی تنظیمات به وضعیت پایدار قبل سیستم‌عامل خود بازگردید.

 

همان‌طور که گفته شد، Creators Update به عنوان دومین آپدیت عمده سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ عرضه خواهد شد. پیش از نصب آن، توصیه می‌شود چندین هفته به منظور شناسایی مشکلات عمده و ارائه درایورهای جدید سازگار با آن، منتظر بمانید.

 

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *