گوشی شیائومی می ۶ هنوز نیامده، نقد شد؛ سنسور اثرانگشت عملکرد خوبی نخواهد داشت!

گوشی شیائومی می ۶ هنوز نیامده، نقد شد؛ سنسور اثرانگشت عملکرد خوبی نخواهد داشت!
  • 1396/1/29
  • مقدم
  • 0

شرکت شیائومی تا چند روز آینده، به‌طور رسمی از گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ رونمایی خواهد کرد و گوشی جدید شیائومی با قابلیت‎های جدیدی همراه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای اشاره کرد. هم‌چنین، شرکت شیائومی تصمیم گرفته است تا از یک دکمه فیزیکی Home در حاشیه پایین نمایشگر استفاده نماید و این دکمه به عنوان سنسور اثرانگشت برای تشخیص اثرانگشت کاربران، قابل استفاده خواهد بود. با این‌حال، تحلیل‌گران مدعی هستند که سنسور تشخیص اثرانگشت عملکرد خوبی نخواهد داشت و در نهایت به نقطه ضعف گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی می ۶ مبدل می‌شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

یک تحلیل‌گر دیروز اعلام کرد که گوشی شیائومی می ۶ همانند هوآوی پی ۱۰ یا Mi 5s از یک سنسور تشخیص اثرانگشت اولتراسونیک استفاده می‌کند. سنسور تشخیص اثرانگشت در واقع در زیر شیشه پنل جلوی گوشی به کار گرفته شده است و نیازی به برش پنل جلوی گوشی به منظور جای‌گیری آن وجود ندارد. هرچند، شرکت‌های سازنده به منظور تشخیص راحت‌تر سنسور اثرانگشت توسط کاربران، ترجیح می‌دهند تا به نوعی آن‌را برجسته نمایند.

از آنجایی‌که این سنسور به عنوان دکمه Home نیز قابل استفاده است و امکان فشار آن وجود ندارد، یک محرک خطی لازم است تا بازخورد مناسب را در هنگام لمس دکمه Home با ویبره‌زدن، ارائه دهد. مشابه چنین فناوری، پیش‌تر توسط اپل در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به کار گرفته شده است.

در همین رابطه ادعا شده است که آیفون‌های ۲۰۱۶ شرکت اپل از یک موتور محرک خطی با قیمتی نزدیک به ۱۰ دلار استفاده می‌کند و این در حالی است که شرکت شیائومی، یک واحد محرک خطی ۱ دلاری را برای گوشی پرچم‎دار شیائومی می ۶ در نظر گرفته است. شاید این موضوع در دیدگاه شما چندان مشکل به حساب نیاید اما در واقع، قیمت پایین‌تر باعث خواهد شد تا زمانی‌که دکمه Home را لمس می‌کنید، بازخورد نامناسبی دریافت نمایید که اصلاً برای گوشی‌های هوشمندی که به یک سنسور تشخیص اثرانگشت فراصوت مجهز می‌شوند، جالب نیست.

هنوز مشخص نیست که این ادعا تا چه حد صحت دارد اما به‌زودی، جزئیات بیشتری از گوشی‌های پرچم‌دار جدید شیائومی ارائه خواهد شد. شیائومی می ۶ و شیائومی می ۶ پلاس در ۳۰ فروردین به صورت رسمی توسط شرکت شیائومی معرفی خواهد شد و مدل پایه با چهار گیگابایت رم ارائه خواهد شد. هم‌چنین، برخلاف شایعات پیشین، شیائومی می ۶ از یک نمایشگر Full HD استفاده می‌کند و آن‌طور که پیداست، شیائومی می ۶ پلاس به یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی با رزولوشن مشابهی مجهز خواهد بود. پیش‌تر، گمان می‌رفت که حداقل مدل “پلاس” گوشی شیائومی می ۶ با یک نمایشگر با رزولوشن Quad HD ارائه خواهد شد. البته هیچ‌یک از این دو مدل به نمایشگر دارای انحنا مجهز نشده است و احتمالاً هم‌چنان از یک پنل IPS LCD در شیائومی می ۶ و شیائومی می ۶ پلاس استفاده می‌شود.

برخلاف مدل استاندارد، مدل پلاس از یک دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و شیائومی می ۶ با یک دوربین ۱۹ مگاپیکسلی به بازار عرضه می‌شود. برای هر دو مدل، یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که ثبت تصاویر سلفی را در محیط‌های کم‌نور امکان‌پذیر خواهد نمود.

قیمت مدل رده‌بالای شیائومی می ۶ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در حدود ۳۷۶ دلار در نظر گرفته شده است و مدل پلاس نیز با شش گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، شش گیگابایت رم و ۱۲۸  گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به ترتیب ۳۹۰ دلار، ۴۴۸ دلار و ۵۳۵ دلار قیمت خواهد داشت.

منبع: Gizmochina

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *