دارایی اپل در بانک‌ها ۲۴۶٫۰۹ میلیارد دلار شد

دارایی اپل در بانک‌ها ۲۴۶٫۰۹ میلیارد دلار شد
  • 1396/1/30
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

ثروت شرکت اپل به اندازه ای است که می‌توان آن را پابلو اسکوبار در دنیای لوازم الکترونیکی و دیجیتالی نامید. این کمپانی بزرگ که تولید کننده گوشی‌های موفق و محبوب آی‌‌فون در جهان است، سه ماه اول سال ۲۰۱۷ را با چیزی حدود ۲۴۶٫۰۹ میلیارد دلار پول نقد به پایان رسانده است.

گویا آی تی – این میزان پول ذخیره شده به نسبت سال قبل ۸٫۴۹ میلیارد دلار افزایش داشته که پیشرفت بسیار مناسبی برای این شرکت محسوب می‌شود.
شاید به خودمان بگوییم که ایکاش این مقدار پول را در زندگی واقعی تجربه می‌کردیم. ، در آن صورت است که به یک نیرو قدرت‌مند در جهان تبدیل خواهیم شد. اما حتی تصور داشتن این میزان پول در ذهن هم نمی‌گنجد. با این وجود شرکت اپل نتوانسته شرکت مایکروسافت را با ۵۰۰ میلیارد دلار ارزش خریداری کند، اما این غول تکنولوژی به راحتی می‌تواند با این میزان پول کشور سریلانکا را برای خودش خریداری کند!
البته این موضوع را بهتر است بدانید که اپل برای هر حرکت خود برنامه و استراتژی خاص خود را دنبال می‌کند در زمینه مخارج و سیاست‌های مالی‌اش بسیار محطاتانه عمل می‌کند. اپل می‌داند که اگر بخواهد آن‌ها را به داخل کشور منتقل کند باید مالیات زیادی بپردازد بنابراین تقریبا تمام دارایی‌های این کمپانی در بانک‌های خارج از کشور آمریکا بوده و از این رو به نظر می‌رسد هیچ‌گاه چنین حرکتی را انجام نخواهد داد و سرمایه‌اش را در بانک‌های کشور‌های مختلف ذخیره خواهد کرد. اما این اعداد و ارقام با تغییر سیاست‌های آمریکا که با عوض شدن رئیس جمهور وضع شد، تغییرات زیادی می‌کنند که البته مطمئنا این تغییرات اصلا به نفع اپل نیست و باعث ضرر و زیانش خواهد شد.
بلی کمپانی اپل این همه پول را با ساخت و فروش تلفن‌های همراه، تعدادی کامپیوتر، تعدادی تبلت و موزیک پلیر به دست آورده است. شما با زندگی خودتان چه می‌کنید؟ چه برنامه‌ای را برای رسیدن به چنین مقدار پولی ریخته‌اید؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *