گوشی جان‌سخت گلکسی اس ۸ Active سامسونگ امسال معرفی می‌شود

گوشی جان‌سخت گلکسی اس ۸ Active سامسونگ امسال معرفی می‌شود
  • 1396/1/31
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ، به‌تازگی از گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس رونمایی کرده است و همان‌طور که در گویا آی‌تی خواندید، گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ در حال‌حاضر در بازار ایران به پیش‌فروش می‌رسد. با این‌حال، به‎نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ تصمیم گرفته است تا مدل جان‌سخت گوشی پرچم‌دار جدید خود را با نام گلکسی اس ۸ اکتیو به بازار عرضه نماید. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات تازه منتشر شده، شرکت سامسونگ در حال توسعه گوشی گلکسی اس ۸ اکتیو است و این مدل به طور انحصاری توسط اپراتور AT&T به فروش خواهد رسید. این مدل در حال‌حاضر با اسم‎رمز Cruiser در حال توسعه است و شماره مدل آن، SM-G892A عنوان شده است.

برای کاربرانی که با سری گوشی‌های گلکسی اس اکتیو سامسونگ آشنایی ندارند، باید گفت که این سری به عنوان نسخه مقاوم‌تر و جان‎سخت گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ از سری گلکسی S عرضه می‌شود که در برابر ضربه و سقوط مقاومت بالایی دارند و در گذشته که گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ ضد آب نبود، مقاومت بالای بدنه در برابر آب به عنوان یکی از نقاط قوت سری گلکسی اس اکتیو به شمار می‌رفت. حال، تمامی گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ از بدنه ضدآب استفاده می‌کند و به همین جهت، مقاومت بالای سری گلکسی اس اکتیو در برابر آب و نفوذ گرد و غبار، دیگر به عنوان یک ویژگی مطرح برای این سری به شمار نخواهد رفت.

هنوز مشخص نیست که گلکسی اس ۸ اکتیو در مقایسه با نسخه‌های استاندارد و پلاس گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ، چه تفاوت‌هایی خواهد داشت و آیا کلید Active همانند مدل‌های قبلی از سری گلکسی اس اکتیو برای این مدل در نظر گرفته می‌شود یا شرکت سامسونگ، این دکمه را با دکمه Bixby جایگزین خواهد نمود.

علاوه‌براین، نمی‌دانیم که گلکسی اس ۸ اکتیو همانند گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ به نمایشگری با نسبت تصویر ۲ به ۱ مجهز خواهد بود یا شرکت سامسونگ، چنین قابلیتی را برای گوشی مقاوم جدید خود در نظر نگرفته است. هم‌چنین، مطمئن هستیم که گلکسی اس ۸ اکتیو به دلیل افزایش مقاومت نمایشگر در برابر ضربه، حاشیه بیشتری نسبت به مدل‌های استاندارد خواهد داشت و از طرفی، این مدل با یک نمایشگر بدون حاشیه ارائه خواهد شد.

با توجه به اینکه گلکسی اس ۸ اکتیو به عنوان یک گوشی مقاوم عرضه خواهد شد و طیف محدودی از کاربران به این گوشی‌های جان‌سخت علاقه دارند، اس ۸ اکتیو سامسونگ با تاییدیه MIL-STD-810G ارائه می‌شود. دریافت این استاندارد، مقاومت بالای گوشی گلکسی اس ۸ اکتیو را در برابر شوک‌‌های الکتریکی، رطوبت، باران، تابش نور خورشید و شوک‌های حرارتی تضمین می‌دهد.

با توجه به اینکه نسل قبلی یعنی گلکسی اس ۷ اکتیو به چیپ‎ست مشابهی با گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج سامسونگ مجهز شده بود، انتظار داریم که گلکسی اس ۸ اکتیو نیز با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام عرضه شود. از آنجایی‌که عرضه گلکسی اس ۸ اکتیو به بازار ایالات متحده محدود خواهد بود، نباید منتظر عرضه نسخه‌ای از آن با تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ باشیم. شرکت سامسونگ حتی در مدل‌های استاندارد و نسخه پلاس گلکسی اس ۸ که در بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد، از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام استفاده کرده است و چیپ‌ست اگزینوس۸۸۹۵ از برخی از شبکه‌های مخابراتی در این کشور پشتیبانی نمی‌کند. هرچند در نسل بعدی تراشه‌های اگزینوس، این مشکل برطرف خواهد شد و ممکن است دیگر شاهد عرضه گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۸ سامسونگ در چندین مدل مختلف با تراشه اگزینوس و اسنپدراگون نباشیم.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *