گوشی پرچم‌دار جدید شرکت اچ‌تی‌سی با نام HTC U 11 به بازار عرضه خواهد شد

گوشی پرچم‌دار جدید شرکت اچ‌تی‌سی با نام HTC U 11 به بازار عرضه خواهد شد
  • 1396/2/2
  • مقدم
  • 0

در ابتدا گمان می‌رفت که گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌‌تی‌سی از آنجایی‌که به عنوان نسخه جدید HTC 10 ارائه می‌شود؛ با نام HTC 11 به بازار عرضه خواهد شد. سپس در ماه گذشته، شایعه‌پرداز معروف با نام اوان بلس اشاره کرد که گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی، HTC U نام دارد و به عنوان یک مدل جدید از سری U در دسترس قرار خواهد گرفت.

حال، به‌تازگی این شایعه‌پرداز به نقل از یک منبع مطلع از برنامه‌های شرکت اچ‌تی‌سی، ادعا می‌کند که شرکت سازنده برای نام‌گذاری گوشی پرچم‌دار جدید خود از ترکیب دو نام‌گذاری احتمالی یعنی HTC 11 و HTC U استفاده خواهد کرد و به همین جهت، گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی از سری U و با نام HTC U 11 معرفی و به بازار عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

هم‌چنین، اون بلس اشاره داشته است که اچ‌تی‌سی U 11 به عنوان گوشی پرچم‌دار جدید شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی در پنج رنگ مختلف مشکی، آبی، قرمز، سفید و نقره‌ای عرضه می‌شود. مدتی پیش، تصویری از نسخه مشکی رنگ گوشی HTC U 11 توسط این شایعه‌پرداز فاش شده بود.

از جمله قابلیت‌هایی که برای گوشی پرچم‌دار HTC U 11 انتظار داریم، می‌توان به نمایشگر ۵٫۵ اینچی Super LCD آن اشاره کرد و شرکت اچ‌تی‌سی برای این مدل، یک صفحه‌نمایش Quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل را در نظر گرفته است. با توجه به شایعات قبل، HTC U 11 بدون حاشیه نخواهد بود؛ از نمایشگری با لبه‌های منحنی استفاده می‌کند و همانند صفحه‌نمایش به کار گرفته شده در ال‌جی جی ۶ یا گلکسی اس ۸ سامسونگ، گوشه‌های نمایشگر گرد نیست.

از آنجایی‌که شرکت اچ‌تی‌سی، معرفی و عرضه HTC U 11 را علی‌رغم آماده‌بودن آن در اوایل سال جاری به دلیل عدم تولید کافی تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام تا سه ماهه دوم به تعویق انداخته است؛ این گوشی پرچم‌دار از چیپ‌ست پرچم‌دار ۲۰۱۷ کوالکام با پردازنده هشت هسته‎ای و واحد پردازش گرافیکی Adreno 540 استفاده می‌کند. تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در حال‌حاضر به گوشی‌های گلکسی اس ۸ سامسونگ، سونی اکسپریا XZ پریمیوم و شیائومی می ۶ قدرت می‌دهد. هم‌‌چنین، شرکت ال‌جی در سه ماهه سوم، ال‌جی وی ۳۰ را با نمایشگر OLED و چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام معرفی خواهد کرد.

HTC U 11 علاوه‌بر تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، از چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند؛ با این‌حال، در برخی از شایعات گذشته به عرضه مدل قدرت‌مندتر آن با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی اشاره شده است و گمان می‌رود که این مدل تنها در برخی از بازارهای آسیایی از جمله چین و تایوان عرضه خواهد شد.

با اینکه اچ‌تی‌سی U 11 با قیمتی نزدیک به گوشی‌های پرچم‌دار جدید امسال از جمله هوآوی پی ۱۰ و گلکسی اس ۸ سامسونگ قیمت‌گذاری می‌شود، اما به احتمال زیاد، نسخه رده‌بالای آن با ۱۲۸ گیگابایت حافظه کم‌تر از مدل شش گیگابایتی گوشی گلکسی اس ۸ قیمت خواهد داشت. به همین جهت، می‌توان انتظار داشته باشیم که HTC U 11 با قیمتی کم‌تر از ۱۰۰۰ دلار با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در برخی از بازارها عرضه شود؛ البته عرضه این مدل همان‌طور که گفته شد، گسترده نیست و به بازارهای خاصی محدود می‌شود.

هم‌چنین، اشاره شده است که HTC U با تاییدیه IP57 عرضه می‌شود و باتری آن، ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت داشت؛ البته با توجه به کاهش مصرف انرژی در چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، جای نگرانی برای ماندگاری شارژ باتری وجود ندارد و احتمالاً عملکرد گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی در این زمینه مناسب خواهد بود.

براساس شایعات منتشر شده، HTC U 11 با تاییدیه بلوتوث ۵٫۰ عرضه می‌شود و هم‌چنین از یک فریم لمسی حساس به‌فشار برخوردار است و کاربر می‌تواند با فشردن آن و تشخیص فشار توسط سنسورهای تعبیه شده  بر روی فریم فلزی دستگاه، دستورات خاصی را از جمله جابه‌جایی بین برنامه‌های مختلف یا اجرای یک برنامه خاص مانند دوربین، انجام دهد.

همان‌طور که پیش‌تر در وب‌سایت گویا آی‌تی خواندید، HTC U 11 به‌طور رسمی در ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) معرفی خواهد کرد. این مدل به فاصله چند هفته پس از معرفی رسمی، به صورت گسترده عرضه می‌شود.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *