منتظر تبلت‌ و لپ‌تاپ‎های ارزان‌قیمت ویندوزی با تراشه ARM در اواخر امسال باشید!

منتظر تبلت‌ و لپ‌تاپ‎های ارزان‌قیمت ویندوزی با تراشه ARM در اواخر امسال باشید!
  • 1396/2/2
  • مقدم
  • 0

شرکت مایکروسافت با همکاری کوالکام در اواخر سال ۲۰۱۶ از امکان اجرای نسخه کامل ویندوز ۱۰ بر روی تراشه‌های ARM رونمایی کرد و این دو سازنده، اعلام نمودند که در آینده، محصولات جدیدی با این سیستم مقلدسازی ارائه خواهد شد که قیمت کم‌تری در مقایسه با تبلت‌ها و لپ‌تاپ فعلی با پردازنده اینتل دارد. به‌تازگی آقای استیون مولنکوف، رئیس شرکت کوالکام ادعا می‌کند که اولین رایانه‌های شخصی با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ و مجهز به تراشه‌های ARM برای عرضه در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی در نظر گرفته شده‌ است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

به احتمال زیاد، باید منتظر عرضه تبلت‌ و لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمتی با تراشه ARM در ماه اکتبر یا نوامبر باشیم زیرا شرکت‌ مایکروسافت و کوالکام مایل هستند تا فروش بیشتری در سه ماهه منتهی به سال نوی میلادی، داشته باشند و عرضه محصولات جدید با قیمت مناسب و مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، رویای این دو شرکت را به واقعیت مبدل می‌سازد.

رایانه‌های شخصی که با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در پایان امسال عرضه خواهد شد، از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای استفاده می‌کند. لازم‌ به‌ذکر است که در حال‌حاضر، از این چیپ‌ست بر روی گوشی‌های رده‌بالای جدید از جمله گلکسی اس ۸ سامسونگ، اکسپریا XZ پریمیوم سونی و شیائومی می ۶ استفاده می‌شود و شرکت اچ‌تی‌سی تا چند هفته دیگر از گوشی پرچم‌دار HTC U با اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام رونمایی خواهد کرد.

عرضه اولین رایانه‌های شخصی مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ و با تراشه ARM، ممکن است شرکت مایکروسافت را مجاب نماید تا با جدیت بیشتری بر روی توسعه گوشی پرچم‌دار سرفیس فون مشغول شود. محصولی که بنابر شایعات، می‌تواند برنامه‌های ۳۲ بیتی را به خوبی اجرا نماید و شاید حتی در صورت موفقیت محصولات جدید با تراشه ARM و سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، امکان استفاده از این گوشی پرچم‌دار برای اجرای نسخه کامل سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ فراهم شود.

هنوز مشخص نیست که شرکت مایکروسافت در چه زمانی از گوشی پرچم‌دار سرفیس فون رونمایی خواهد کرد اما گمانه‌زنی‌های مختلفی پیرامون زمان عرضه آن وجود دارد. پیش‌تر، گمان می‌رفت که در اواخر سال ۲۰۱۶ از گوشی پرچم‌دار سرفیس فون با قابلیت اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی رونمایی می‌شود و مدتی بعد، اعلام شد که عرضه سرفیس فون تا بهار ۲۰۱۷ به تعویق افتاده است. پس از مدتی و در اوایل سال جاری میلادی، مجدداً اعلام شد که مایکروسافت هنوز نتوانسته تا رویای خود را برای ارائه یک گوشی‌هوشمند با قابلیت تبدیل به رایانه‌های شخصی برای اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی، محقق نماید و به همین جهت، سرفیس فون تا اواخر سال ۲۰۱۷ و یا حتی اوایل ۲۰۱۸ عرضه نمی‎شود. مدتی بعد، شایعاتی مبنی بر تاخیر در عرضه این گوشی پرچم‎دار تا اوایل سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

البته باید اشاره نمود که عرضه محصولات جدید با تراشه‌ ARM و مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به سرعت صورت نخواهد گرفت و شرکت‌های سازنده مختلف، ترجیح می‌دهند تا در این زمینه با احتیاط گام بردارند و در صورتی‌که ایده مایکروسافت و کوالکام با استقبال کاربران مواجه شد، محصولات بیشتر و متنوع‌تری را ارائه دهند. برخی از شرکت‌ها هم‌چنان به مایکروسافت و آینده‌ای که برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در نظر گرفته است، بدبین هستند و ادعا می‌کنند که در صورت عرضه یک محصول با تراشه ARM و ویندوز ۱۰، شکست تلخ ویندوز RT برای این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز محبوب مایکروسافت تکرار می‌شود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *