مجهز شدن کروم به قابلیت پیست بدون نیاز به کپی

مجهز شدن کروم به قابلیت پیست بدون نیاز به کپی
  • 1396/2/4
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

یکی از ضروری‌ترین فعالیت‌ها در دنیای امروزی کامپیوتر و به ویژه مرورگرها کپی و پیست کردن است. گوگل در ایده جدید خود در مرورگر کروم بر آن است تا عملیات کپی و پیست کردن را برای کاربران خود تا ۵۰ درصد کاهش دهد. این شرکت در حال آزمایش قابلیتی به نام Copyless Paste در اندروید است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد متن مورد نظر خود را بدون اینکه نیاز به کپی کردن باشد، در مکان مورد نظر پیست کنند.

گویا آی تی – پرسشی که هست این است که اگر کاربر متن مورد نظر خود را کپی نکند، دستگاه هوشمند مورد استفاده او از کجا می‌فهمد که باید چه چیزی را پیست کند؟ به نظر می‌رسد که گوشی به صورت هوشمند برای تشخیص این موضوع، از مهارت‌های خود استفاده می‌کند ، تا تشخیص دهد که کاربر قصد کپی کردن چه چیزی را دارد، حتی در اپلیکیشن‌های مختلف.
براساس توضیحاتی که در راه اندازی Android Canary کروم ارایه شده است، اگر به وب سایت یک رستوران بروید و سپس اپلکیشن نقشه گوشی خود را اجرا کنید، کیبورد احتمالا نام آن رستوران را برای جستجو به شما پیشنهاد می‌دهد. به این ترتیب این قابلیت تا حد زیادی مبتنی بر زمینه متنی مورد نظر کاربر عمل می‌کند.
از ماه فوریه گوگل مشغول کار روی این قابلیت است و احتمالا در نسخه ۶۰ کروم برای اندروید، قابلیت پیست بدون نیاز به کپی را در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد. این بروزرسانی طی چند ماه آینده احتمالا آماده استفاده کاربران خواهد بود.
گفتنی است این قابلیت محدودیت‌هایی نیز دارد. برای مثال به گونه‌ای طراحی شده است که در صورت استفاده کاربر از حالت Incognito Mode برای اندروید، اجرا نشود. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که در مقطع فعلی گوشی های اندرویدی پایین رده نتوانند از این قابلیت استفاده کنند. احتمال می‌رود که قابلیت Copy less Paste به صورت گسترده همراه با عرضه رسمی بروزرسانی Android O در اختیار کاربران قرار گیرد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *