HTC؛ بنیان‌گذار اولین ماهواره‌ی واقعیت مجازی

HTC؛ بنیان‌گذار اولین ماهواره‌ی واقعیت مجازی
  • 1396/2/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

شرکت HTC اعلام کرد که اولین سری از برندگان برنامه‌ی VR for Impact را علام کرد؛ در این پروژه به توسعه‌دهندگان فناوری‌های مرتبط با واقعیت مجازی که از برنامه‌ی اهداف توسعه‌ی پایدار سازمان ملل حمایت کنند، ۱۰ میلیون دلار اعطا خواهد شد.
گویا آی تی – شرکت HTC اعلام کرد که اولین سری از برندگان برنامه‌ی VR for Impact را علام کرد؛ در این پروژه به توسعه‌دهندگان فناوری‌های مرتبط با واقعیت مجازی که از برنامه‌ی اهداف توسعه‌ی پایدار سازمان ملل حمایت کنند، ۱۰ میلیون دلار اعطا خواهد شد.
اولین دریافت کنندگان این پاداش عبارتند از:
• شرکت SpaceVR به خاطر امکان پذیر کردن مشاهده فضای کهکشان‌ها با استفاده از شبیه‌ ساز ماهواره‌ای
• فناوری Tree که یک تجربه‌ی لمسی محور برای برجسته‌ کردن و نشان دادن واقعیت‌های قطع درختان جنگلی است.
• The Extraordinary Honey Bee: فیلمی که نشان دهنده‌ی خطرات کاهش زنبورهای عسل و راهکارهای احتمالی برای حل این مشکل است.
سازندگان SpaceVR اولین ماهواره‌ی واقعیت مجازی را اواخر سال جاری در شاتل Space X راه‌اندازی خواهند کرد. این ماهواره به محض قرار گرفتن در مدار شروع به استریم فیلم‌هایی خواهد کرد که به صورت ویدئوهای واقعیت مجازی محض یا در قالب نمایش ۳۶۰ درجه می‌توان به مشاهده‌ی آنها پرداخت. به این ترتیب SpaceVR ارائه‌ دهنده‌ی تجربه‌ی غیرممکن حضور شخصی در فضا از روی زمین خواهد بود.

Tree یک تجربه‌ی لمسی پیشرفته است که با استفاده از آن می‌توان به کاوشگری در طبیعت پرداخت و سرنوشت درخت‌های جنگل‌های بارانی را مو به مو دنبال کرد؛ ضمنا الگوی گسترده‌ی قطع درختان جنگلی و تاثیر مخرب آن روی محیط هم در این تجربه با جزئیات کامل توضیح داده می‌شوند. Tree یکی از کاندیداهای رسمی جشنواره‌ی فیلم Sundance و همچنین جشنواره‌ی Tribeca Film نیز هست.

از سوی دیگر در The Extraordinary Honey Bee مخاطبان از کاهش روزافزون آمار جمعیت زنبورهای عسل آگاه می‌شوند. در این فیلم واقعیت مجازی تلاش‌های کلونی‌های زنبورهای عسل برای بقا نشان داده شده و همچنین راهکارهایی برای کمک به آنها بررسی می‌شوند.
دسترسی به این پروژه‌ها (و سایر موارد مشابه که VR for Impact از آنها حمایت مالی خواهد کرد) از طریق فروشگاه Viveport شرکت HTC میسر خواهد بود. سه پروژه‌ی مذکور اولین گزینه‌هایی هستند که حمایت مالی HTC را دریافت خواهند کرد. منابع مالی این پروژه‌ها که انجام آنها چندین سال زمان خواهد برد به صورت مرحله به مرحله در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. HTC تا اواخر سال جاری همچنان به معرفی سایر برندگان پروژه ادامه خواهد داد.
برای مشاهده بخش‌هایی از فیلم The Extraordinary Honey Bee اینجا کلیک کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *