ساخت تونل جادویی الون ماسک برای فرار از ترافیک شهری + تصاویر

ساخت تونل جادویی الون ماسک برای فرار از ترافیک شهری + تصاویر
  • 1396/2/11
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در ماه دسامبر سال گذشته، الون ماسک، بنیان‌گذار شرکت‌های Space-X و Tesla، با ناراحتی توییتی منتشر کرد و در آن قول داد که ترافیک را با خرید یک ماشین حفاری تونل و شروع کار تونل سازی، کم می کند.

گویا آی تی – در حالی‌که تصور می‌شد این توییت هم مشابه دیگر پیام ها و اظهار نظرهای معروف ماسک برای کاربران تویتر باشد، به نظر می‌رسد که او با تأسیس شرکت جدید خود، The Boring Company ، که نام جالبی هم دارد!، وارد کار تونل سازی شده است. امروز، مجله‌ی The Futurist، یک ویدئوی مفهومی را در این مورد منتشر کرد که یک شبکه تونل زیرزمینی، در شهرهای پر از اتومبیل امروزی باید چه شکلی داشته باشد.تونل الون ماسک

در این ویدئو، یک وسیله‌ی نقلیه با حرکت روی یک سطح شیبدار در سطح خیابان، به مجموعه ای از تونل های زیرزمینی وارد می‌شود و به طور خودکار، ماشینِ قفل شده ، پیش از خروج از تونل و بالا آمدن مجدد و حرکت به سوی مقصد اصلی خود، به سمت یک مسیر پر سرعت هدایت می شود. عابران پیاده و دوچرخه سواران نیز می توانند وارد یک مسیر سرپوشیده شوند و مانند اتومبیل‌ها، در زیر زمین با سرعت موشک! به حرکت خود ادامه دهند. هیچ جزئیات یا اظهارات تکمیلی در همراه با این ویدئو، منتشر نشده است، اما این موضوع، قطعا یک مفهوم تازه در عرصه‌ی حمل و نقل است، چرا که بیشتر راه‌کارها در این حوزه، بر حمل و نقل انبوه کارامد تمرکز دارند، نه دور زدن و فرار از آزاد راه‌های مسدود شده با اتومبیل.

در ابتدای این هفته، یکی از کارفرمایان SpaceX، تصویری از اولین ماشین حفاری شرکت Boring Company را منتشر کرد. این تصویر مدتی بعد حذف شد اما سایت تجاری Business Insider، نسخه‌ای از این تصویر را برای آیندگان منتشر کرد:


واضح است که انتشار این تصویر و توییت ماسک در این رابطه، تصادفی نبوده است. ماسک در ماه فوریه، حفر کردن یک تونل آزمایشی را در پارکینگ SpaceX آغاز کرده است. او برای حفاری در یکی از املاک شرکت خصوصی خود، نیازی به مجوز ندارد، اما اگر بخواهد در منطقه ای خارج از محوطه‌ی SpaceX، حفاری کند، باید از شهر لوس آنجلس، مجوز دریافت کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *