HTC U 11 با شش گیگابایت رم و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام از راه می‌رسد

HTC U 11 با شش گیگابایت رم و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام از راه می‌رسد
  • 1396/2/13
  • مقدم
  • 0

گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی که U 11 نامیده خواهد شد، انتظار می‌رود که با مشخصات‌فنی قدرت‌مندی ارائه شود و بنابر گمانه‌زنی‌ها از قابلیت‌ جدیدی استفاده می‌کند که به کاربر اجازه می‌دهد تا با فشار دادن لبه‌های دستگاه، دستورات مختلفی را اجرا نماید. به‌تازگی، تصویری از مشخصات‌فنی این مدل به‌دست آمده است که به عرضه HTC U 11 با شش گیگابایت رم اشاره می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس تصویر فاش‌شده، این مدل به یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی Quad HD مجهز خواهد بود و پوشش کورنینگ گوریلا گلس ۵ از آن محافظت می‌کند. هم‌چنین، تراشه ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای و تراشه گرافیکی آدرنو ۵۴۰ از جمله دیگر مشخصاتی است که شرکت اچ‌تی‌سی برای گوشی پرچم‎دار جدید خود در نظر گرفته.

در رابطه با حافظه رم، به‌نظر می‌رسد که این مدل به شش گیگابایت حافظه رم مجهز شده است و از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‎برد. کاربر می‌تواند با استفاده از حافظه SD فضای ذخیره‌سازی را به دو ترابایت افزایش دهد؛ هرچند در حال‌حاضر، حافظه‌های ۲۵۶ گیگابایتی رایج است. لازم به‌ذکر است که پیش‌تر، مدل ضعیف‌تر HTC U 11 با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در گیک‌بنچ دیده شده بود و به احتمال زیاد، این مدل به عنوان نسخه جهانی گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی عرضه خواهد شد. ممکن است مدل رده‌بالا با ۱۲۸ گیگابایت حافظه، به عنوان یک مدل آزمایشی توسعه یافته باشد یا در صورت عرضه، این مدل تنها در بازارهای آسیایی مشخصی ارائه شود.

HTC U 11

HTC U 11 از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.7 استفاده می‌کند؛ به فناوری اولترا پیکسل ۳ مجهز شده است و قابلیت فوکوس خودکار با سرعت بالا بهره می‌برد. برای دوربین سلفی نیز، یک شاتر ۱۶ مگاپیکسلی انتخاب شده است که دهانه لنزی f/2.0 دارد و از قابلیت تصویربرداری سلفی پانوراما برخوردار است.

شرکت اچ‌تی‌سی در نهایت تصمیم گرفته است تا به روند گذشته پیرامون گوشی‌های پرچم‌دارش خاتمه دهد و به همین جهت، HTC U11 از گواهی IP67 برخوردار است. دریافت این گواهی، بدین معنی خواهد بود که گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی از مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار برخوردار است؛ با این‌حال، مقاومت آن با گوشی‌ پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی S8 به دلیل دریافت گواهی IP68 قابل مقایسه نخواهد بود.

HTC U 11 از قابلیت ضبط صدای سه‌بعدی استفاده می‌کند؛ بلندگوهای بوم‌ساوند برای آن در نظر گرفته شده است و از قابلیت پخش صدا با کیفیت بالا بهره می‌برد. مشابه با بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار دیگر این شرکت، سنسور تشخیص اثرانگشت در حاشیه پایین نمایشگر قرار گرفته است و به همین جهت، نباید منتظر عرضه این گوشی با حاشیه‌های کم مانند ال‌جی G6 یا گلکسی S8 سامسونگ باشید.

سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ با جدیدترین نسخه از رابط‌کاربری Sense UI از جمله دیگر قابلیت‌هایی است که در تصویر فاش‌شده از مشخصات‌فنی HTC U 11 جلب‌توجه می‌کند. همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد، گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی از قابلیت اج سنس (Edge Sense) بهره می‌برد که به معنای استفاده از سنسورهای حساس‌به‌فشار در لبه‌های این گوشی است.

HTC U 11 از یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و برای شارژ سریع آن، فناوری QC 3.0 کوالکام در نظر گرفته شده است. هم‌چنین، شرکت سازنده در نظر دارد تا گوشی پرچم‌دار جدید خود را در رنگ‌های آبی، مشکی، قرمز، سفید و نقره‎ای عرضه نماید و شرکت اچ‌تی‌سی، U 11 را به صورت رسمی در ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) معرفی خواهد کرد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *