کشته شدن راننده در اولین تصادف مرگبار مربوط به حالت خودکار تسلا

کشته شدن راننده در اولین تصادف مرگبار مربوط به حالت خودکار تسلا
  • 1396/2/14
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

فردی در اولین تصادف مربوط به یک اتومبیل در حالت رانندگی خودکار کشته شده و بازرسی‌های فوری توسط سازندگان اتومبیل‌های الکتریکی و مقامات ایالات متحده آغاز شده است.

گویا آی تی – جاشوآ براون، چهل ساله، با برخورد اتومبیل تسلا مدل اس خود با یک تریلر سفید رنگ در یکی از جاده‌های ایالات فلوریدا در ماه می کشته شده است.

طبق گزارش گشت بزرگراه فلوریدا، با برخورد شیشه‌ی جلوی اتومبیل تسلا با انتهای تریلر، اتومبیل به زیر تریلر رفته، و با ادامه یافتن حرکت اتومبیل از مسیر خارج شده است.
اتومبیل با خروج از مسیر راه و برخورد با نرده، وارد زمین اطراف شده و پس از برخورد مجدد با نرده‌ای دیگر، در نهایت با برخورد به یک تیر در حاشیه ۳۰ متری جنوب جاده، متوقف شده است.
سازمان ایمنی ترافیکی آزاد‌راه‌های ایالات متحده، (NHTSA)، بررسی‌های خود را در مورد سیستم اتوپایلت استفاده شده در ۲۵۰۰۰ اتومبیل از مدل اس، آغاز کرده است.
NHTSA اعلام کرده است که گزارش اولیه نشان می‌دهد تصادف زمانی اتفاق افتاده است که تریلر در جلوی خودروی تسلا، در یک تقاطع، گردش به چپ داشته است.
شرکت تسلا در وبلاگی اعلام کرده است : ” سیستم خودکار اتومبیل و راننده نتوانسته‌اند سفیدی تریلر را در برابر آسمان آبی روشن تشخیص دهند، بنابراین اصلا ترمز گرفته نشده است.”
تولیدکننده‌ی این خودرو لوکس الکتریکی به مشتریان خود این گونه توضیح داده است که”رانندگان باید بدانند گزینه‌ی اتوپایلت یک تکنولوژی جدید و در حال توسعه است، در غیر این صورت این سیستم باید خاموش بماند.”
کشته شدن یک فرد در اولین اتوپایلوت تسلا
این شرکت افزوده است:”زمانی که راننده حالت اتوماتیک را فعال می‌کند، سیستم خودرو به راننده توضیح می‌دهد که حالت اتو پایلت مانند گزینه های دیگر، “یک ویژگی کمکی است که حتی در این حالت نیز باید همیشه فرمان اتومبیل را در دست بگیرید”، و” شما باید در صورت استفاده از این ویژگی نیز، کنترل و مسئولیت هدایت خودرو را برعهده بگیرید.”
این شرکت ادعا می‌کند که اتوپایلت” بهبود قابل ملاحظه‌ای را از نظر استاتیکی در ایمنی خودرو ایجاد می‌کند”.
NHTSA می‌گوید این تصادف، هشداری برای انجام “یک بررسی جامع از طراحی و عملکرد تمام امکانات کمکی رانندگی است، که در زمان تصادف فعال بوده اند.”
این موسسه‌ی فدرال اعلام کرده است که بررسی‌های مقدماتی را به عنوان اولین گام، اغاز کرده و درصورتی که نتایج حاکی از نا ایمن بودن این خودرو باشند، فراخوانی برای جمع آوری آن صادر خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *