انتشار اولین تصاویر از حلقه های سیاره زحل توسط کاوشگر کاسینی

انتشار اولین تصاویر از حلقه های سیاره زحل توسط کاوشگر کاسینی
  • 1396/2/18
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

کاسینی، در اولین شیرجه ای که در حلقه های زحل زد، تصاویری به زمین مخابره کرد. این تصاویر واقعا باورنکردنی هستند.

گویا آی تی – دانشمندان به تازگی موفق شده اند نگاهی اجمالی به فضای میان زحل و حلقه هایش بیاندازند. تصاویر به دست آمده از این فضا بسیار خیره کننده هستند.
در روز چهارشنبه، کاوشگر فضایی ناسا، کاسینی، اولین کاوش از مجموع ۲۲ کاوش برنامه ریزی شده خود را در حلقه های اطراف زحل انجام داد.
تاکنون هیچ جسمی که ساخته دست بشر باشد جرات نکرده به حلقه های اطراف زحل، که باندی چرخان از ذرات یخ و گرد و غبار هستند، نزدیک شود.
کاسینی با سرعت ۷۷ هزار مایل در ساعت از مناطق ضخیمی که احتمال حضور ذرات مخرب در آنها وجود داشت، عبور کرد. این کاوشگر از آنتن بشقابی شکل خود به عنوان یک سپر استفاده می کرد تا در حین کاوشها، از هر گونه برقراری ارتباط با زمین جلوگیری کند. اولین تصاویر از حلقه های زحل

تمام روز چهارشنبه، دانشمندان با نگرانی منتظر تایید این موضوع بودند که ربات فضایی کوچک و شجاع آنها، با موفقیت وارد حلقه ها شده است.
درست قبل از نیمه شب به وقت اقیانوس آرام، شبکه فضای عمیق (گروهی از تلسکوپ هایی که با اشیای دور در فضا ارتباط برقرار می کنند) سیگنال هایی از کاسینی دریافت کرد.
با شروع جریان یافتن داده ها از میلیاردها مایل دورتر از زمین، محققان حاضر در آزمایشگاه پیشرانش جت در منطقه پاسادنای ایالت کالیفرنیا، بیش از هر زمان دیگری خوشحال شدند و انگیزه زایدالوصفی پیدا کردند. کاسینی به شکلی امن از فاصله میان زحل و حلقه هایش عبور کرد و موفق شد به سمت دیگر این سیاره برود.

به توئیت زیر توجه کنید:
“ما توانستیم! کاسینی با زمین ارتباط برقرار کرده و بعد از ورود موفقیت آمیز به فاصله میان زحل و حلقه هایش، اطلاعاتی مفید به زمین مخابره کرده است. pic.twitter.com/cej1yO7T6a
– کاسینی زحل (@CassiniSaturn) 27 آوریل ۲۰۱۷٫
در ماه سپتامبر، آخرین ماموریت این فضاپیما انجام می شود و در طی آن، مستقیما وارد خود زحل خواهد شد. آنجاست که باید برای همیشه با این کاوشگر خداحافظی کنیم. اما در آن زمان، شاهد “پایان باشکوه” کاسینی خواهیم بود. چرا که تصاویری باورنکردنی به دست ما خواهد داد و از گوشه های جذابی از عرصه علم، پرده برداری خواهد کرد.
تصاویر خامی که از آخرین کاوش کاسینی دریافت شده، در وبسایت ناسا منتشر شده است. در ادامه این مقاله می توانید از دیدن آنها لذت ببرید: اولین تصاویر از حلقه های زحلاولین تصاویر از حلقه های زحل

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *