آموزش استفاده از کد های دستوری بین المللی در آیفون

آموزش استفاده از کد های دستوری بین المللی در آیفون
  • 1396/2/20
  • زهرا معبودی
  • 0

 

برای دسترسی به گزینه‌های مخفی موجود در آیفون می‌توانید از کدهای سرّی خاصی استفاده کنید. از این کدها برای ارسال دستور و تغییر تنظیمات مختلف موبایل استفاده می‌شود. برای مثال، برای مشاهده‌ی دقیق‌تر قدرت سیگنال سیم کارت خود می‌توانید از یکی از این کدها استفاده کنید.

 

کاربرد بسیاری از کدهای دستوری مشابه تنظیمات معمولی خود آیفون است. برای استفاده از این کدها باید اپلیکیشن Phone را باز کنید، کد مورد نظر خود را وارد نمایید، سپس دکمه‌ی تماس را لمس کنید. با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا این کدها را بررسی کنیم.

 

Field Test Mode

 

متداول‌ترین کد مورد استفاده احتمالاً Field Test Mode است. Field Test Mode اطلاعات دقیق‌تری در مورد قدرت سیگنال سیم کارت شما را به نمایش می‌گذارد، یعنی به جای آن پنج نقطه‌ی معمول که در نوار وضعیت دستگاه قرار دارد، با یک مقدار عددی دقیق این قدرت را نشان می‌دهد. مثلاً می‌توانید به نقاط مختلف خانه یا محل کار خود بروید تا بتوانید قوی‌ترین و ضعیف‌ترین محل از نظر قدرت سیگنال را پیدا کنید.

 

برای فعال سازی Field Test Mode، اپ Phone را باز، کد زیر را تایپ کنید و تماس بگیرید.

 

*۳۰۰۱#۱۲۳۴۵#*

 

همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، اعداد مذکور در گوشه‌ی بالای چپ صفحه ظاهر می‌شود.

 

کد های دستوری بین المللی در آیفون

کد های دستوری بین المللی در آیفون

 

مسدود سازی تماس

 

با فعال سازی قابلیت «مسدود سازی تماس» می‌توانید کاری کنید که امکان برقراری تماس‌های خروجی تا زمانی که این قابلیت را غیر فعال کنید، ممکن نباشد. این ویژگی از طریق بخش تنظیمات آیفون در دسترس نیست، بنابراین برای فعال سازی آن حتماً باید از این کد استفاده کنید.

 

برای استفاده از این ویژگی لازم نیست برای سیم کارت پین تعیین کنید. اما اگر قبلاً از طریق بخش Phone > SIM PIN پین تعیین کرده باشید، باید آن را بدانید. این پین با پینی که برای قفل‌گشایی صفحه استفاده می‌شود فرق دارد.

 

برای فعال کردن قابلیت مسدود سازی تماس و جلوگیری از تماس‌های خروجی، کد زیر را وارد کنید. عبارت PIN را با پین عددی سیم کارت خود جایگزین نمایید. اگر سیم کارت شما پین ندارد، به جای این عبارت می‌توانید هر عددی که خواستید وارد کنید، چرا که این عدد اهمیتی ندارد.

 

*۳۳*PIN#

 

کد های دستوری بین المللی در آیفونکد های دستوری بین المللی در آیفون

 

برای غیر فعال کردن قابلیت مسدود سازی تماس‌ها و مجوز دهی مجدد به تماس‌های خروجی، کد زیر را وارد نمایید. مجدداً به جای عبارت PIN پین سیم کارت یا اگر پین ندارید، هر عددی که خواستید را وارد کنید.

 

#۳۳*PIN#

 

اگر برای سیم کارت خود پین تعیین نکرده باشید، سیستم هر عددی را قبول خواهد کرد، پس برای مثال می‌توانید از *۳۳*۰# برای فعال کردن امکان مسدود سازی تماس‌ها و از *۳۳*۱# برای غیر فعال کردن آن استفاده کنید.

 

کد های دستوری بین المللی در آیفون

کد های دستوری بین المللی در آیفون

 

برای بررسی وضعیت مسدود سازی تماس‌ها از کد زیر استفاده کنید.

 

*#۳۳#

 

کد های دستوری بین المللی در آیفون

کد های دستوری بین المللی در آیفون

 

کدهای کم اهمیت‌تر

 

کدهای دیگری هم وجود دارد، اما از آن‌ها خیلی کم استفاده می‌شود. بسیاری از این کدها فقط روش دیگری برای تغییر تنظیمات و دسترسی به اطلاعاتی است که در بخش تنظیمات آیفون هم وجود دارد. بقیه‌ی کدها اهمیت کمتری دارند و اطلاعاتی را به شما می‌دهند که احتمالاً اصلاً نیازی به آن‌ها نخواهید داشت.

 

ناشناس کردن تماس‌های خروجی: با وارد کردن کد *#۳۱# می‌توانید ببینید که آیدی تماس شما غیر فعال و در نتیجه تماس‌ها به صورت ناشناس است یا خیر. به علاوه با وارد کردن کد #۳۱#۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ و جایگزین کردن ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ با تلفن مورد نظر خود، می‌توانید یک تماس ناشناس بگیرید. همچنین با مراجعه به مسیر Settings > Phone > Show My Caller ID هم می‌توانید کاری کنید تا همه‌ی تماس‌های خروجی شما به شکل ناشناس در آید.

 

کد های دستوری بین المللی در آیفون

کد های دستوری بین المللی در آیفون

 

نماش شماره‌ی IMEI: برای مشاهده‌ی شماره‌ی IMEI دستگاه خود می‌توانید کد *#۰۶# را وارد نمایید. این شماره‌ی منحصر به فرد، سخت‌افزار موبایل شما را در شبکه‌های سلولار احراز هویت می‌کند. این شماره در مسیر Settings > General > About هم وجود دارد.

 

 

کد های دستوری بین المللی در آیفون

کد های دستوری بین المللی در آیفون

انتظار تماس: برای این که ببینید قابلیت انتظار تماس فعال است یا غیر فعال، می‌توانید از دستور *#۴۳# استفاده کنید. برای فعال سازی این قابلیت از کد *۴۳# و برای غیر فعال سازی آن از #۴۳# استفاده نمایید. به علاوه برای مشاهده‌ی وضعیت انتظار تماس و فعال یا غیر فعال سازی آن، می‌توانید از طریق مسیر Settings > Phone > Call Waiting هم اقدام کنید.

 

کد های دستوری بین المللی در آیفون

کد های دستوری بین المللی در آیفون

 

انتقال تماس: برای مشاهده‌ی وضعیت انتقال تماس کد *#۲۱# و برای غیر فعال سازی ویژگی انتقال تماس از ##۰۰۲# استفاده کنید. این کار را از طریق بخش Settings > Phone > Call Forwarding هم می‌توانید انجام دهید.

 

کد های دستوری بین المللی در آیفون

کد های دستوری بین المللی در آیفون

 

نمایش خط تماس: هنگامی که با شما تماس گرفته می‌شود برای این که ببینید آیفون شماره‌ی تماس گیرنده را نشان می‌دهد یا نه از کد *#۳۰# استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید مشخص کنید که این شماره هنگامی که کسی با شما تماس می‌گیرد روی آیفون ظاهر شود یا نه.

 

مرکز پیام‌های SMS: برای مشاهده‌ی شماره‌ی تلفن مرکز پیامک اپراتور خود کد *#۵۰۰۵*۷۶۷۲# را تایپ کنید. این شماره اصولاً کاربرد خاصی ندارد، اما در مواقع خاص ممکن است برای مشکل‌یابی به درد شما بخورد. اگر بخواهید در حالت عادی هم می‌توانید با تماس با اپراتور شماره‌ی این بخش را بگیرید.

 

کد های دستوری بین المللی در آیفون

کد های دستوری بین المللی در آیفون

کدهای دیگری هم وجود دارد که بیشتر مختص به اپراتورهای خاص می‌باشد. برای مثال، کدی وجود دارد که با گرفتن آن می‌توانید بفهمید که چند دقیقه از بسته‌ی مورد نظر شما باقی مانده است. برای پیدا کردن این کدها به سایت اپراتور سیم کارت خود بروید. شما از کدام یک از کدهای دستوری بین المللی در آیفون استفاده می کنید و آن را به دیگران توصیه می کنید؟ دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *