پرواز واقعی یک مخترع در لباس مرد آهنین واقعی

پرواز واقعی یک مخترع در لباس مرد آهنین واقعی
  • 1396/2/23
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

ریچارد براونینگ، مخترع انگلیسی، لباس پرواز مرد آهنین خود به نام Daedalus را به طور زنده آزمایش کرد.

گویا آی تی – این لباس از سوی سرمایه گذاران بسیاری، نظیر ارتش بریتانیا مورد توجه قرار گرفته است. ممکن است این لباس به اندازه لباس مرد آهنین براق یا پیشرفته نباشد، اما در حال حاضر، لباس پرواز ریچارد براونینگ، که تحت عنوان پروژه Gravity ساخته شده، نزدیک ترین چیز به اسکلت خارجی تونی استارک (مرد آهنین) است که دنیا به خود دیده است.
براونینگ در تصاویر زنده منتشر شده، اختراع خود با نام Deadalus را در یک کنفرانس TED که در مرکز همایش‌های ونکوور برگزار شده بود، به نمایش گذاشت و پیش چشم یک جمعیت مات و مبهوت، از روی زمین بلند شده و در مسیری دایره ای شکل به پرواز درآمد.

کل این لباس از یک اسکلت خارجی با طراحی خاص، یک کلاه که مصرف سوخت را ردیابی می‌کند، و شش موتور جت مینیاتوری تشکیل شده است، که امکان بلند شدن از روی زمین را فرآهم می‌کنند. برای کنترل مسیر حرکت و سرعت، کسی که این لباس را پوشیده است باید از بازوهای خود استفاده کند. این فناوری به فرد اجازه می‌دهد که به مدت ۱۰ دقیقه به طور مستقیم و با سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت (۲۰۰ مایل در ساعت) حرکت کرده و هزاران فوت از زمین فاصله بگیرد. اما، در ویدئوی زنده منتشر شده و پرواز آزمایشی اولیه، براونینگ سرعت و ارتفاع را به دلایل ایمنی در حد پایین نگه داشته است.
براونینگ اعتراف کرده است که تصور نمی کند این فناوری به این زودی‌ها همگانی شود. اما، Deadalus می‌تواند مدرک و نشانه‌ای از یک عصر جدید در فناوری هوایی باشد. و در حالی که این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی توسعه است، با توجهاتی که از سوی موسسات مختلف از قبیل ارتش بریتانیا، به خود جلب کرده است، می توان این برداشت را کرد که فناوری پیچیده‌ی کنونی می‌تواند به یک تکنولوژی آسان و عملی تبدیل شود. بنابراین، در حالی که ما هنوز وارد دوره جدید از فناوری های هوایی نشده ایم، این اختراع، حداقل می تواند یک پله قابل توجه در مسیر این حرکت باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *