امکان پیاده سازی فضای ابری در خاورمیانه چقدر است؟

امکان پیاده سازی فضای ابری در خاورمیانه چقدر است؟
  • 1396/3/1
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

همیشه وقتی صحبت از فناوری ابری می شود، بالافاصله کشورهای توسعه یافته و پیشرفته غربی به ذهن خطور می کند. اما باید گفت که کشورهای در حال توسعه مانند کشورهای منطقه خاورمیانه نیز در تلاش هستند تا این فناوری را درکشور خود توسعه دهند.

گویا آی تی – وقتی صحبت از فضای ابری و فناوری آن می شود، در درجه اول ذهن ما به طور ناخودآگاه به سمت کشور های پیشرفته ای چون… سوق داده میشود و یا اینکه ابر اقتصاد هایی مانند چین و هند به ذهنمان خطور می کند.
اما به ندرت تصور می شود که فناوری ابری در خاورمیانه نیز در حال توسعه است. به نظر می رسد که هر چه زود تر باید این رویکرد تغییر کند و سرعت رشد این فناوری بیش از پیش افزایش یابد.

گزارشی که توسط گارتنر تهیه شده، خبر از به وجود آمدن شرکت های موجود در خاورمیانه می دهد که در طی سه سال آینده بیش از دو میلیارد دلار در زمینه فناوری ابری سرمایه گذاری خواهند کرد و از این طریق اطلاعات، اپلیکیشن ها و برنامه های خود را به سوی فناوری ابری سوق می دهند.
در این گزارش آمده است که درآمد استفاده از این فناوری در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۹۵۶ میلیون دلار بوده است. ضمناً در این گزارش آمده است که پلتفرم به عنوان خدمت، بیشترین نرخ رشد را با رقم ۲۸٫۸ درصد و پس از آن، نرم افزار به عنوان خدمت با نرخ رشد ۲۸٫۵ درصد، قرار گرفته است.
بیشترین استفاده از این فناوری، در شرکت هایی بوده است که قصد داشته اند اپلیکیشن ها و بارهای کاری خود را از مرکز درون سازمانی به فضای ابری منتقل کنند.
در سال های اخیر شرکت هایی که در خاورمیانه فعال هستند نیز در کنار سایر کشور های پیشرفته دنیا، به مزایای استفاده از فضای ابری در کار خود پی برده اند و در پی آن هستند تا از این فناوری به نحو احسنت بهره ببرند.

خاورمیانه تاکنون صرفا به دنبال نفت و منابع زیر زمینی و تجارت های موسوم به این منابع بوده است. اما هم اکنون بر خلاف آنچه در افکار عمومی نقش بسته، با سقوط قیمت نفت و افزایش نیاز به منابع جایگزین انرژی، کشورهای اصلی تولید کننده نفت مثل عربستان سعودی، خواستار توسعه سایر صنعت ها نیز هستند.
خوشبختانه روند رو به رشد توسعه فناوری ابری در میان شرکت های خاورمیانه برای به کار گیری از فضای ابری، در آینده ای نچندان دور ، درصد زیادی از شرکت ها تحت پوشش فناوری ذکر شده قرار می گیرند و از خدمات آن بهرمند می شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *