چگونه نوار وظیفه را در ویندوز ۱۰ شفاف تر کنیم؟

چگونه نوار وظیفه را در ویندوز ۱۰ شفاف تر کنیم؟
  • 1396/3/9
  • زهرا معبودی
  • 0

در ویندوز ۱۰ بیش از سایر ویندوز ها به تسک بار یا نوار وظیفه اهمیت داده شده است. اگر شما هم هم اکنون از ویندوز ۱۰ استفاده می کنید قطعا می دانید که نوار وظیفه در این ویندوز شفاف طراحی شده است به طوری که پس زمینه آن می تواند نمایش دهنده ان چه باشد که سراسر دسکتاپ را پوشانده است اما خبر خوب ایکه حتی شما می توانید نوار وظیفه را از همین حد هم شفاف تر کنید.

 Settings

برای اینکه نوار وظیفه را شفاف تر کنید در منوی استارت به دنبال بخش  Settings باشید. از ان جا روی  Personalization کلیک کنید. با زدن این گزینه صفحه ای نمایش داده می شود که در سمت چپ آم Colors به چشم می آید. روی آن کلیک کنید تا با باز کردن آن عبارت Make Start, taskbar, and action center transparent را مشاهده کنید. این گزینه باید فعال باشد. برای فعال بودن ویژگی این گزینه باید ON باشد.

بعد از این که از این تنظیمات مطمئن شدید، وارد استارت شده و عبارت regedit را بنویسید و بعد از اینتر کردن در کادری که باز می شود، عبارت زیر را بنویسید:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerAdvanced

بعد از این، که در به مسیر یاد شده رفتید، در فضای سفید راست کلیک کنید و با مشاهده New، گزینه DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید. باید برای فیلد مورد نظر یک نام انتخاب کنید که توصیه ما این است که نام آن را UseOLEDTaskbarTransparency قرار دهید. وقتی که نام مورد نظر را نوشتید، و فیلد ایجاد شد، به طور طبیعی با دو چپ کلیک متوالی آن را باز کنید و بعد از آن، در بخش  Value که عدد ۰ را مشاهده می کنید این عدد را پاک کرده و عدد ۱ را قرار دهید.

بعد از این کار، از تنظیمات رجیستری خارج بشوید و بعد وارد استارد شده و از آن جا در بخش تنظیمات، وارد  Personalization و تب Colors شوید. در این بخش یکی از گزینه هایی که قبلا ON کرده بودید را OFF کرده و مجدد ON کنید تا شفافیت را تغییر دهید.

Transparent taskbar in Windows 10

اگر می خواهید این قابلیت به حالت پیش فرض برگردد، کافی است به آدرس رجیستری داده شده در بالا بروید و میزان Value را از ۱ به ۰ تغییر دهید.

بدین ترتیب با کمی دست کاری کردن تنظیمات ویندوز ۱۰ می توانید اجزا و ادوات آن را تغییر دهید و آن را شخصی سازی کنید. شما حتی می توانید کاری کنید که نوار وضعیت به صورت پنهان در آید و به طور اتوماتیک و صرفا با اشاره شما ظاهر شود. آموزشی با موضوع چگونه نوار وظیفه را در ویندوز ۱۰، ۷ و ۸ و تبلت به طور اتوماتیک پنهان کنیم؟  در این باره به شما کمک می کند. اما اگر بخواهید این نوار وظیفه را به طور کامل شخصی سازی کنید توصیه می کنیم کامل ترین راهنمای تنظیمات TASKBAR در ویندوز ۱۰ را مطالعه کرده و تنظیمات آن را تست کنید.

در این باره در صورتی که تجربه یا دیدگاه ارزشمندی دارید با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *