چهار کاراکتر خطرناک $MFT برای ویندوز ۷ و ۸

چهار کاراکتر خطرناک $MFT برای ویندوز ۷ و ۸
  • 1396/3/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

مسائلی مانند مشکلات امنیتی و خطاهای نرم افزاری مواردی هستند که می توانند دید کاربران نسبت به محصولات یک شرکت را تغییر دهند، به همین دلیل شرکت ها تمام تلاش خود را دارند که بر این مشکلات پیروز شوند.

گویا آی تی – به تازگی خطایی در ویندوزهای مایکروسافت پیدا شده که اجازه می دهد هر وبسایتی، سیستم های مجهز به ویندوز ویستا، ۷ و ۸ را به هم بریزد.
وبسایت ها با بهره گیری از خطای مذکور می توانند مسیر یک فایل تصویری را به گونه ای تعریف کنند که شامل کاراکترهای «$MFT» شود. شایان ذکر است تگ مورد اشاره برای شناسایی «جدول فایل اصلی» یا «Master File Table» در یک فایل به خصوص روی فایل سیستم های NTFS به کار گرفته می شود.هر وبسایتی با استفاده از چهار کاراکتر «$MFT» می تواند مشکلاتی را برای سیستم عامل های ویندوز ویستا، ۷ و یا ۸ به وجود آورد.

از این رو هنگامی که مرورگری در ویندوزهای ویستا، ۷ یا ۸ تلاش کند تا فایل تصویری مورد بحث را دانلود کند، درون یک حلقه قرار گرفته که در نهایت منجر به قفل کردن سیستم فایل می شود.در همین حین عملیات های بعدی سیستم فایل به حالت معلق در می آیند تا حلقه به وجود آمده برطرف شود و همین موضوع باعث کاهش قابل ملاحظه سرعت کامپیوتر می شود. پس از بروز مشکل ذکر شده، دسترسی تمام برنامه ها به فایل سیستم با مشکل دچار شده و سرانجام منجر به هنگ، کرش و یا مواجه شدن با صفحه آبی مرگ می شود.
به نظر می رسد شرکت مایکروسافت از وجود خطای مورد بحث در سیستم عامل های اشاره شده بااطلاع است چرا که کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۰ نسبت به آن در امان هستند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *